Apple lanserar Iphone 5

Permalänk
Medlem

Kommer att köpa en S3 - alternativt får 4:an hänga med ett tag till.

Var väl inget direkt oväntat i presentationen; det mesta var leakat innan. Men varför deras egen kontakt nu när dom bytte till mindre? Har för mig att dom hade skrivit på nån deal tillsammans med andra tillverkare om att ha USB-laddare som alla andra mobiltelefoner. Just för att förhindra att laddarna hamnar på tippen för varje telefon?

Tycker det verkar vara en bra och solid uppdatering, men det var inget nytt som jag är beredd att lägga pengar på. iOS6 verkar suga dock. Operativsystemet behöver sig en rejäl uppfräschning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Om det inte sagts redan, vilket det borde ha: Inget LTE i Sverige, vi använder fel band.

Tycker inte det är något revolutionerande med mobilen men jag är ingen Apple-pojke heller.

Om Nokia blev ratade för sina nya mobiler så ska väl Apple få minst samma medicin?

Läste en kommentar på Feber.se, han sa att tyskland använder samma frekvenser och där funkar LTE..

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cove:

klart

alla iSheeps står redan och köar.
Apple kan släppa en produkt som heter iCrap med sloganen: "Smells just a little bit fancier then normal crap" och den hade också sålt som smör. De har världens mest lojala fans.

Gött att du glider in och bekräftar den stereotypa sweclockaren

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cove:

klart

alla iSheeps står redan och köar.
Apple kan släppa en produkt som heter iCrap med sloganen: "Smells just a little bit fancier then normal crap" och den hade också sålt som smör. De har världens mest lojala fans.

Samma sak kan lika lätt sägas om Samsung fansen... "Vi släpper en ny telefon med touch wiz som ingen vill ha, men alla kommer ändå köpa den... Att de sen själva får fiixa uppdatering av mjukvaran talar vi inte högt om".

Permalänk
Avstängd

Trevligt med 720p kamera fram.

Men jag hoppas att Samsung stämmer Apple över 4G/LTE och det blir säljförbjud på iPhone.

Permalänk
Medlem

Helt otroligt hur mycket haters det finns på det här forumet.. Så fort någon nämner Apple så kommer en våg med Android fanboys och trashtalkar allting som har med Apple att göra. Sigh...

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Medlem

Är inget jättefan av apple heller. Men stör mig ändå mer på folk som bara totaldissar deras grejer bara för att det är apple. Herregud, titta bortom loggan och känn efter hur telefonen känns! Det handlar om personliga preferenser när man köper telefon, inte vad någon fanboy på nåt forum grinar om.

Blir denna eller S3 för mig iaf. Lutar mot denna nu när A6 bekräftats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Trevligt med 720p kamera fram.

Men jag hoppas att Samsung stämmer Apple över 4G/LTE och det blir säljförbjud på iPhone.

Varför?

Tycker det är spännande med alla människor som säger att Apple är hemska monster men det är skitballt om Samsung gör samma sak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av raxxor:

Ehh.. Du tror liksom inte att någon av dessa kommer i ny version somdrar nytta av iphone 5:s större skärm???

klart de kommer, men uppdatera 700 000 apps lär väl ta lite tid.
Ville bara belysa en segregering som inte finns på OS som är byggt ifrån grund att stödja flera aspect ratios.

tidiga köpare kan bli en aning besvikna när allt de använder (förutom de medföljande appsen) har svarta sorgekanter uppe och nere.

700 000 apps
0 apps anpassade för iphone5

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem

Coolt. Iphone/Apple är nästan ifatt övriga tillverkare på mobiltelefonmarknaden vad gäller hård och mjukvara.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

"Världens första allmänt tillgängliga LTE-nät lanserades december 2009 i Stockholm och Oslo av TeliaSonera. Det finns för närvarande tre aktiva LTE-operatörer i Sverige: TeliaSonera(2600/800 MHz), Tre (2600/800 MHz) samt Net4Mobility (2600/900 MHz), där det sistnämnda är ett samarbete mellan Tele2 och Telenor"

Skickades från m.sweclockers.com

Ingen av dom näten ger 4G!

Skrivet av Rawet:

Läste en kommentar på Feber.se, han sa att tyskland använder samma frekvenser och där funkar LTE..

I think not.

Network
2G Network GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
CDMA 800 / 1900 – for Verizon
3G Network HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100
CDMA2000 1xEV-DO – for Verizon
4G Network LTE 700 MHz Class 17 / 2100 – for AT&T
LTE 700 MHz Class 13 – for Verizon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

När LTE presenterades visades telenor, Telia och tele2 på kartan (tre oxå?)
Varför är det snack om att den inte har 4g i Sverige?
Och bara det sätter ju den före nästan alla androidmobiler.

Finns redan LTE-android mobiler...och kommer fler inom de närmaste månaderna.

4G är väldigt dåligt pga det finns inte på många plaster runt sverige än och 3G är överbelastat, så jäkla tråkigt men tur man man kör mest på Wifi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hennnkee:

Min Optimus 2x börjar kännas föråldrad

Tänkte precis tvärtom 4" skärm och 8 mpx och kan dessutom filma i 1080p! Är ju typ en iphone 5, kanske borde sälja den under rubriken "iphonedödare" innan någon genomskådar mig...

Nej men allvarligt talat, ett 1,5 år gammalt flaggskepp från LG ser nästan likadant ut på pappret, det är nästan lite roligt. Att det finns skillnader är jag medveten om.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem

Jag gillar fart, om de är någonting jag inte gillar så är de när de går långsamt och enligt deras video de har på sin hemsida så verkar allt rulla på riktigt snabbt nu när man navigerar vilket gör mig till en köpare dirr !

Visa signatur

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700k@4.6Ghz@H115i | ASUS RTX 3080 TUF OC | Corsair Dominator 16GB | Corsair AX860

Permalänk
Medlem

Jag börjar seriöst att tro att Apple sagt upp alla designers efter att Iphone 4 släpptes...

Visa signatur

[Intel Core i5 2500k] [Asus P8Z68-V Pro] [2x ATI 6950 1gb] [Fractal Design XL] [Corsair HX 750W] [Corsair 16Gb 1600MHz] [OCZ SSD Vertex3 120GB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av nae0:

Högre upplösning. Fel. Större skärm med lika hög upplösning som tidigare. Större antal pixlar men upplösningen & pixeltätheten står kvar på samma ställe som tidigare med retina-skärmen.

Bara för å rätta dig.

I övrigt tycker jag det är en telefon helt i rätt riktning.
Liksom, vadskjutton går att göra så mycket mer med en ny telefon? Förväntar ni er ett jävla rymdskepp? Eller?
Apples produkter är apples produkter. Hate them or love them. Det är upp till dig. Att säga att det är kasst är subjektivt.

Jag själv har haft iphone sen 4'an kom och kommer fortsätta ha iphone. Just för att det fungerar som jag vill att det ska fungera.

Säg vad man vill om androidbaserade telefoner men JAG TYCKER att dom inte är lika välgjorda, pålitliga, stabila & intuitiva som iphone & ios.

Så du hävdar att min 24" skärm med en viss PPI har samma upplösning som min gamla 19" med samma PPI?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Skrivet av Dimman:

Jag har nog aldrig kollat på film på telefonen. Jag har laptop/TV i sovrummet, workstation i arbetsrummet, TV i vardagsrummet, laptop på resan. Har inget behov av filmtittande i telefonen, men däremot behov av att kunna använda den med en hand varje gång jag använder den, där går den bort stort. Rent mjukvarumässigt så blev SGS2 mycket bättre med ICS om jag ska vara ärlig, men det som avgjorde det hela var framförallt den kassa kvaliteten på touch-känsligheten. En arbetskollegas SGS2 är likadan, ibland måste man uttryckligen trycka ordentligt och precist på knappen/whatever för att den ska registrera. Det hände aldrig på min iPhone 3GS, och gör det fortfarande inte, det var de två största anledningarna till att jag sålde den.
Läs ovan. Jag är ca 1.90 och har händer därefter och tycker den är osmidig att hantera med en hand, så man får nog ha extremt ovanligt stora händer för att den ska vara smidig att hantera med en hand. Prova exempelvis att komma åt övre vänstra hörnet när du håller den i en hand... Det är en liten men markant grej som visar vad som skiljer de olika tillverkarna åt, vilka som tänker och vilka som inte gör det.

Jag har små händer och lyckas komma åt övre vänstra hörnet utan problem med en hand. Kan det kanske vara så att det inte är händerna som det är fel på?

Helt otroligt att man fortfarande kan ta upp en sådan grej som att skärmen är för stor när apple faktist har gjort sin skärm större. Det är väll klart att 4,0000000" är det absolut bästa, det är ju apple som har kommit fram till att det skall vara precis 4". Nästa år/generation är det nya mått, men det är det det som gäller för att apple har kommit fram till det och apple fansen hittade ett sätt att komma åt övre vänstra hörnet med en hand.

Jag säger inte att en Galaxy s2/s3 har det perfekta måttet på en skärm, alla människor har olika preferenser, men 4,0" är bäst är en fullständigt idiotisk kommentar eftersom den tidigare idealen var mindre allt annat var skit innan apple kom ut med en större skärm.

Vad som gör mig mest irriterad är att jag anser att apple floppa järnet på denna releasen och konkuransen kommer att få en överhand vilket kommer leda till mindre utveckling alternativt högre priser på mobiler jag vill använda. Jag hade hoppats på att Iphone 5 hade blivit pricis så bra som man försökte hypa den. Det skulle öka trycket på alla andra aktörer.
Känner någon annan att Iphone 5 releasen har ökat konkuransen på mobilmarknaden?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Afrasbaba:

Äntligen! Ska bli riktigt skönt att göra sig av med sin övergångsmobil med android och köpa sig en riktig lur.

Hade hoppats på en helt ny design och NFC - menmen, man kan ju inte få allt här i världen.

Finns en diagnos när man tycker om repetition i all evighet! Apple lider bla av den! Annars är det väl brist på Designpatent dom köpt upp.Kanske borde leta lite mer!

IOS är bara så jäkla tråkigt! en dag sen är man fruktansvärt trött på att känna sig inlåst,Ja en dag sen kan man alla 10 funktioner i sömnen, Allt dom kommer med i nya IOS är kopior av appar som funnits i evighet! Jag körde Jailbreak sen dag ett för att ens kalla Iphone 4 en smartphone!

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jockew1989:

sa inte apple att det var den tunnste smartphone hittils?

Motorola RAZR är ju bara 7.1 mm tjock...

Apple säger aldrig att senaste Iphone är bäst av alla telefoner, utan att det är det bästa som Apple gjort, vilket är stor skillnad. Dom sa något i stil med "Iphone 5 is the thinnest Iphone we've ever built"

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cove:

klart de kommer, men uppdatera 700 000 apps lär väl ta lite tid.
Ville bara belysa en segregering som inte finns på OS som är byggt ifrån grund att stödja flera aspect ratios.

tidiga köpare kan bli en aning besvikna när allt de använder (förutom de medföljande appsen) har svarta sorgekanter uppe och nere.

700 000 apps
0 apps anpassade för iphone5

Det är ju inte direkt Apple som gör alla uppdateringar på apparna, så det behöver inte ta sådan tid och de största apptillverkarna är nog redan väl förbredda då de får info långt före oss

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenny88g:

Ja, snackar vi hårdvarumässigt så är inte apple bäst.

Hrm?

Är det nånting som Apple faktiskt gjort bra jämfört med konkurrenterna, så är det att roflstompa alla med hårdvaran. Prestanda mässigt så finns fortfarande inget som slår deras nu gamla A6:a - Varken Tegra 3, S4 eller Exynos quad är ens i närheten. Ända sedan 3GS så verkar alla andra tillverkare inte hängt med, alla bara ligger efter hela tiden.

Vilket är tråkigt, eftersom vi vet att dom har resurserna (tex Samsung). Men dom väljer att gimpa sina telefoner och platter istället. Varenda gång nånting släpps är det två steg framåt, ett steg bakåt. Ta tex nya Galaxy Note 10". Dom utrustade den med Exynos quadden... Och istället gav den en skit skärm som inte kan matcha konkurrenterna. Eller Galaxy 3... Oooh shiny new toy! Men sen kunde dom inte ge den samma RGB skärm som S2 utan valde pentile? Varför? Oh ingen anledning alls. Vi vet att dom kan göra RGB skärmar i hög upplösning - Galaxy 7.7 kör det. Vilken dom valde att ge 1.5 år gamla Exynos dual istället för quadden.

Apple telefoner och platter - hur mycket man än tycker illa om dom - är iaf konsekventa i deras hårdvaru uppgraderingar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Det är ju inte direkt Apple som gör alla uppdateringar på apparna, så det behöver inte ta sådan tid och de största apptillverkarna är nog redan väl förbredda då de får info långt före oss

Skickades från m.sweclockers.com

näe det är skönt att de kan slänga det jobbet på apps utvecklarna istället.
mm de är nog väldigt förberedda, ser ut som de får tillgång till det. ungefär nu
http://www.engadget.com/2012/09/12/ios-6-seeded-to-developers...

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Avstängd
Skrivet av m0rk:

Varför?

Tycker det är spännande med alla människor som säger att Apple är hemska monster men det är skitballt om Samsung gör samma sak.

För att Apple ska få smaka på sin egen medicin.
Dom förtjänar pisk tillbaka efter hur illa dom uppfört sig.

Samt skulle det leda till mer debatt kring hur mjukvarupatent hämnar innovation och konkurrens så att vi kan få patent reform och bli av med mjukvarupatent som är till mer skada än nytta.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av murklor:

Hrm?

Är det nånting som Apple faktiskt gjort bra jämfört med konkurrenterna, så är det att roflstompa alla med hårdvaran. Prestanda mässigt så finns fortfarande inget som slår deras nu gamla A6:a - Varken Tegra 3, S4 eller Exynos quad är ens i närheten. Ända sedan 3GS så verkar alla andra tillverkare inte hängt med, alla bara ligger efter hela tiden.

Vilket är tråkigt, eftersom vi vet att dom har resurserna (tex Samsung). Men dom väljer att gimpa sina telefoner och platter istället. Varenda gång nånting släpps är det två steg framåt, ett steg bakåt. Ta tex nya Galaxy Note 10". Dom utrustade den med Exynos quadden... Och istället gav den en skit skärm som inte kan matcha konkurrenterna. Eller Galaxy 3... Oooh shiny new toy! Men sen kunde dom inte ge den samma RGB skärm som S2 utan valde pentile? Varför? Oh ingen anledning alls. Vi vet att dom kan göra RGB skärmar i hög upplösning - Galaxy 7.7 kör det. Vilken dom valde att ge 1.5 år gamla Exynos dual istället för quadden.

Apple telefoner och platter - hur mycket man än tycker illa om dom - är iaf konsekventa i deras hårdvaru uppgraderingar.

LOL!!! vet inte om jag kan sova nu! Finns många här som tycker om Äpplen som ligger på marken!

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barak:

Nja på detta forumet är det inte direkt ett jämnt förhållande och det speglas i alla appletrådar. Men man märker i alla fall vilken typ av människor som föredrar android...

Jasså på vilket sätt märker du att jag föredrar Android?

Permalänk

Betyder detta att en operatör kan vara ensam med att ha fungerande 4G på iPhonen?
Det skulle ju kunna vara ett enormt bakslag för flera operatörer.

Bäst att se till att beställa den olåst via Apple då?

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av leifstorck:

ÅH! P,P,PANORAMA!

Precis Verkligen nytt! Det är så man skrattar på sig.Har dom köpt upp någon nu igen?

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woaini:

Coolt. Iphone/Apple är nästan ifatt övriga tillverkare på mobiltelefonmarknaden vad gäller hård och mjukvara.

Skickades från m.sweclockers.com

I slutet av året ligger dom efter, igen. Som med allt annat.

Permalänk

Hör mycket tjafs om NFC, vem )(%&# använder NFC?
Bara lite sådär spontant, har sen vi fick in NFC-taggar på kjelle sålt 1 förpackning! (Den ända i butiken!)
Det verkar vara världens grej när man snackar specar men i verkligheten så känns intresset super svalt!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design North (Vit) | PSU: DeepCool PX1000G 1000W | MB: ASUS Prime Z790-A WIFI | CPU: Intel Core i9 13900K | RAM: Kingston 64GB DDR5 6000MHz | GPU: ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti

Permalänk
Avstängd

Alla dessa ändringar.
Gör mig så upphetsad.
Det bara rycker i kroppen!