[Omröstning] Iphone 5 vs Lumia 920

Permalänk
Medlem

Kommer välja iphone främst för den lite mindre skärmen.
Klär mig ofta i lite tightare byxor och klarar inte av att det ser ut som jag går runt med en ipad i fickan.

Permalänk
Hedersmedlem

En allmän notis om internetomröstningar: kommer ni ihåg vad som hände när Time hade sin "Most influential person of 2008"-omröstning? Har ni noterat att t ex Aftonbladet inte längre lägger upp publika polls om något som kan vara det minsta kontroversiellt (vad gäller politiska partier så hade t ex SD en förmåga att skramla ihop bortåt 50% av rösterna)?

Ta liknande polls med en extrem nypa salt. Det är väldigt frestande att överdriva vilket vetenskapligt värde de har när de bekräftar vad man redan vill tro.

Vad finns det för siffror att luta sig på? Försäljningssiffror. Är ens de att lita på? Mja, det brukar fifflas med "units delivered" och "units sold" helst det behagar, och det finns mycket att säga om det, men försäljningssiffror är åtminstone ett konkret mått.

Statistik är en vetenskap av en anledning. Undersökningar kan visa lite vad som helst, det finns bias till höger och vänster. I denna tråden t ex så redan av titeln så är det klart att de som förespråkar "underdogen" Lumia kommer gå in och rösta då det finns något att "bevisa". De som förespråkar Iphone 5 kanske inte ens bryr sig på grunden att "vadå, jag köper väl vad jag vill". De som förespråkar alternativ 3 kommer troligen öht inte klicka på rubriken.

En sista effekt: om inte skevande faktorer som de ovan vore nog, så tro inte Sweclockers är immunt mot s.k. shills för olika produkter. Företag ser givetvis även i Sverige kraften i att påverka forum från grunden genom astroturfing. Hoppas ingen tar illa upp och tror att jag kallar någon specifik person för det här, men tro mig när jag säger att det existerar. Eller tro inte mig: se med egna ögon.

Det var ett axplock av allmänna skäl till att vara lite restriktiv med slutsatser när man ser relativt anonyma internetomröstningar. Innan det ligger t ex reella köp eller dylikt bakom siffrorna så friseras de lite åt alla håll i olika situationer. Om det visar sig att Lumiorna säljer miljoner och Nokia åter stiger till toppen så grattis — men vänta innan de siffrorna kommer in innan "segern" antas vara vunnen. Jag kan säkert hitta extrema exempel på tidigare Sweclockerspolls som inte precis speglat verkligheten när allt väl kom till kritan.

Ja, jag är skeptisk i grunden .

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Den såg bra ut ja, men denna till exempel
http://allfacebook.com/files/2012/02/winphone1.jpg
Är hemsk jämfört med androids och ios

Jo, den är inte snygg, men man behöver ju inte såga ett helt os bara för att en del appmakare väljer att följa ett visst utseende. Det går ju att göra annorlunda.

Permalänk
Skrivet av phz:

En allmän notis om internetomröstningar: kommer ni ihåg vad som hände när Time hade sin "Most influential person of 2008"-omröstning? Har ni noterat att t ex Aftonbladet inte längre lägger upp publika polls om något som kan vara det minsta kontroversiellt (vad gäller politiska partier så hade t ex SD en förmåga att skramla ihop bortåt 50% av rösterna)?

En allmän notis om publika internetomröstningar:
Det är inte svårt att rösta precis så många gånger man vill, om man verkligen går in för det. Dom skiljer sig ganska mycket från stängda intenetomröstningar, som tex SweC, där man får en röst per konto.

Nej, det finns inga andra siffror att gå på, då ingen an enheterna börjat säljas en. Sp bättre än såhär blir det inte i nuläget.
Dock kommer dessa siffror enbart visa vad SweC's användare anser, och kommer inte på något vis reflektera dom globala försäljningssiffrorna.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Vikt

Lumia 920: 185 g
iPhone 5: 112 g

Särskilt om man joggar och använder mobilen som musikspelare.

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem
Skrivet av phz:

Massa text

Fin motivering, men den största "felkällan" borde väl ändå vara att Sweclockers användarbas är ju också allt annat än representativ för befolkningen i övrigt (ser vi ju om inte annat på vilka datorkomponenter folk köper som sitter på detta forumet, medan gemene man går in på Siba eller Elgiganten och köper nån dator med typ GT530 som är "bra" för det är "mycket minne på grafikkortet"). "Average Joe" är inte reggad på Sweclockers.

Det man möjligen kan ta med sig från trådarna om Windows Phone (inte bara just denna) är väl att många "entusiaster" (läs Sweclockersmedlemmar) är mer positiva till WindowsPhone än vad "gemene man" är. Detta behöver ju dock inte betyda så mycket för försäljningssiffrorna i slutändan. (Typ som när AMD hade sin Athlon64-serie samtidigt som Intel hade P4:an (Prescott?), ändå sålde väl Intel mer...)

Förresten, försökte inte AIKs fansen "kuppa" in nån random spelare till slutomgången av Jerringpriset för några år sen? Ridsportförbundet gjorde ju nåt liknande sist

Permalänk
Medlem

http://www.wired.com/gadgetlab/2012/09/iphone5-spec-showdown/

Lite mera underlag, likvärdiga resultat.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av celerity:

Vikt

Lumia 920: 185 g
iPhone 5: 112 g

Särskilt om man joggar och använder mobilen som musikspelare.

Så du menar att 73 gram är så mycket att det blir jobbigt att springa? Eller...? Då kanske en iPod Nano vore bättre då den väger ~30g

Permalänk
Skrivet av phz:

Aftonbladet inte längre lägger upp publika polls om något som kan vara det minsta kontroversiellt (vad gäller politiska partier så hade t ex SD en förmåga att skramla ihop bortåt 50% av rösterna)?

De har lärt sig av kreationister på youtube att man inte ska göra polls för saker, där man i förhand vet att man inte gillar resultatet. Och då väljer aftonbladet att enbart ha polls för saker där resultatet inte går emot "deras agenda".

På samma sätt som att aftonbladet inte tillåter diskussioner kring de nyheter, där de vet om att en stor del av diskussionen kommer bli något som de ej gillar. De har dock löst en stor del av problemet, genom att försvåra folk att vara anonyma.
De hade även om jag inte missminner samma system som kreationisterna någon gång att inte tillåta folk skriva direkt, utan låta censurapparaten filtrera bort oönskade åsikter först. Och då låta folk komma med påstående som ingen kan argumentera emot. (utan att svaret blir bortcensurerat)
Denna metod med dold censurring är supereffektiv, i alla fall på youtube, där många tror att ingen har något motargument bara för att dessa censureras bort.

Annars tycker jag att man gött kan göra poller på aftonbladet, detta forum etc, men när man beaktar resultatet så måste man ta hänsyn till hur undersökningen gjordes. Sedan även fundera på vad som påverkar vilka som röstar etc, precis som du skrev.

*edit* I politikfallet, så är urvalsgruppen som deltar på en aftonblads-omröstning inte densamma som den som deltar vid valet, förutom att faktorer som att bry sig att rösta etc påverkar, precis som du sa.

Skrivet av phz:

Det var ett axplock av allmänna skäl till att vara lite restriktiv med slutsatser när man ser relativt anonyma internetomröstningar. Innan det ligger t ex reella köp eller dylikt bakom siffrorna så friseras de lite åt alla håll i olika situationer. Om det visar sig att Lumiorna säljer miljoner och Nokia åter stiger till toppen så grattis - men vänta innan de siffrorna kommer in innan "segern" antas vara vunnen. Jag kan säkert hitta extrema exempel på tidigare Sweclockerspolls som inte precis speglat verkligheten när allt väl kom till kritan.

Att säga något om försäljningen ifrån denna omröstning är det nog knappast någon som tror att man kan göra. Däremot finns det nog många som försöker dra någon slutsats om att Windows mobile OS är den mest populära bland mobilintresserade datornördar, vilket man inte riktigt kan göra.

Det jag tycker pollen ger är en indikation på att det finns ett väldigt stort intresse av Lumia 920 mobilintresserade datornördar på sweclockers, om resultatet av pollen består sig en bra tid efter lansering, så skulle jag bli riktigt förvånad om att inte Lumia 920 eller annan windows phone också blir populär här. Jag har dock en känsla av att p.g.a. applehatet, så väljer nog många Androidanvändare Windows phone i pollen före iOS.
Så undersökningen skulle nog behöva ha alla tre operativsystem för att få ett vettigare resultat, med avseende som avspeglar vilket os folk gillar.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av WeeMaan:

Större underlag, men ingen kontroll på antalet klick från enskilda avändare. Såna omröstningar har en tendens att bli botfighter; ju större hemsida desto troligare.

Är det något jag måste ge Apple så är det att de knappt verkar köra någon "shill"-verksamhet i dess rätta mening (iaf inte på de sidor jag hänger på) — de verkar få tillräckligt med hängivna beundrare och nyhetssidor som rapporterar deras sak ändå. RDF in action.

Tillbringa tid på t ex Slashdot, eller för den delen svenska IDG.se (eller nä, gör inte det förresten; för er egen skull ), så ser man horder av dessa användare. På Slashdot är det nyreggade som slänger ur sig färdigskrivna texter (nyreggad användare, skriver 5000 tecken om varför t ex Visual Studio är den bästa IDE:n några sekunder efter att artikeln postats o dyl). På IDG har man väl anonyma kommentarsfält, och det finns nyheter där jag kan undra om en enda "genuin människa" har svarat. Utan att ge detaljer så har jag sett hela artiklar på IDG.se som skrivits av sådana användare (de plockar in "frilansare" ibland).

Skrivet av Yrch:

Förresten, försökte inte AIKs fansen "kuppa" in nån random spelare till slutomgången av Jerringpriset för några år sen? Ridsportförbundet gjorde ju nåt liknande sist

Jag minns löpsedlar om Lasse Brandeby i "Let's Dance", där han till slut själv vädjade om att folk skulle sluta rösta. Wales hade en dussinspelare med i UEFA:s omröstning om Europas bästa spelare 2012, etc.

Skrivet av bud_bundy:

Jag har dock en känsla av att p.g.a. applehatet, så väljer nog många Androidanvändare Windows phone i pollen före iOS.

Säkert en bidragande faktor. Hur valen är utformade spelar in stort på resultatet - finns många intressanta undersökningar och exempel på temat (se t ex svenska kärnkraftsomröstningen).

Skrivet av Yrch:

"Average Joe" är inte reggad på Sweclockers.

Skrivet av n_sandstrom:

En allmän notis om publika internetomröstningar:
Det är inte svårt att rösta precis så många gånger man vill, om man verkligen går in för det. Dom skiljer sig ganska mycket från stängda intenetomröstningar, som tex SweC, där man får en röst per konto.

Det är inte stängdare än att en nyregistrering på någon sekund ger ett extra konto. Har jag motivationen att skriva en bot som röstar på en publik omröstning så kan jag lika gärna skriva en bot som reggar användare och röstar på en Sweclockersomröstning. Just av anledningen du nämner kanske detta är just än mer intressant - resultaten får mer tyngd och träffar en mer insatt skara. En medveten astroturfingsatsning når djupt. Detta är mer kuriosa än en anklagelse att det bara skulle vara botkonton som röstat i detta fallet, men tro inte Sweclockers är förskonat.

När Sweclockers hade guidetävlingen som baserades på antalet "Gilla"-tryckningar så var de måna om att användarna skulle ha varit reggade minst en månad innan tävlingen startade för att räknas i sammanställningen. Det är ingen konst att skeva liknande resultat ens på Sweclockers om man har viljan.

--

Jag är på väg mot off-topic, men on-topic-anmärkningen är: bedöm internetomröstningar för vad de är, och inte som en objektiv mätare över opinion. Skulle verkligen bara 17% av Sweclockers användare köpa en Androidmobil idag — verkligen?

Ett tankeexperiment: vad hade resultatet varit om det hade stått mellan "Iphone 5", "Samsung Galaxy S 3" och "Annan"? Hade över 500 användare mödat sig in i tråden för att rösta för "Annan"? Gör jag en Sweclockerspoll med trådtitel "Linux eller Mac OS X?" med alternativen "Linux", "Mac OS X", "Annat" så kommer vi se en uppblåst Linuxsiffra och säkert en Windowsandel på <50%. Man får lätt det resultat man frågar efter.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av phz:

Det är inte stängdare än att en nyregistrering på någon sekund ger ett extra konto. Har jag motivationen att skriva en bot som röstar på en publik omröstning så kan jag lika gärna skriva en bot som reggar användare och röstar på en Sweclockersomröstning. Just av anledningen du nämner kanske detta är just än mer intressant - resultaten får mer tyngd och träffar en mer insatt skara. En medveten astroturfingsatsning når djupt. Detta är mer kuriosa än en anklagelse att det bara skulle vara botkonton som röstat i detta fallet, men tro inte Sweclockers är förskonat.

När Sweclockers hade guidetävlingen som baserades på antalet "Gilla"-tryckningar så var de måna om att användarna skulle ha varit reggade minst en månad innan tävlingen startade för att räknas i sammanställningen. Det är ingen konst att skeva liknande resultat ens på Sweclockers om man har viljan.

--

Jag är på väg mot off-topic, men on-topic-anmärkningen är: bedöm internetomröstningar för vad de är, och inte som en objektiv mätare över opinion. Skulle verkligen bara 17% av Sweclockers användare köpa en Androidmobil idag - verkligen?

Ett tankeexperiment: vad hade resultatet varit om det hade stått mellan "Iphone 5", "Samsung Galaxy S 3" och "Annan"? Hade över 500 användare mödat sig in i tråden för att rösta för "Annan"? Gör jag en Sweclockerspoll med trådtitel "Linux eller Mac OS X?" med alternativen "Linux", "Mac OS X", "Annat" så kommer vi se en uppblåst Linuxsiffra och säkert en Windowsandel på <50%. Man får lätt det resultat man frågar efter.

Själv har jag svårt att tro att ens någon brytt sig om att göra ett konto för att rösta här. Möjligtvis att folk som redan har "extrakonton" kan ha använt dom.

Själv antar jag att titeln på tråden primärt lockar till sig dom som bryr sig om iPhone, och dom som bryr sig om Lumia.

Sen får man ju fundera på hur frågan är utformad också. Den undrar inte "vilken telefon du skulle köpa", utan vilken man skulle välja om man fick hämta ut en gratis. Man kan anta att dom flesta androidanvändare har en telefon dom är rätt nöjda med, med tanke på att det var ett tag sedan några stora nyheter släpptes, och att dom gärna skulle plocka ut en gratis lumia för att testa.
Det enda jag läser ut av siffrorna här, är att "75,2% av dom som röstat i tråden skulle inte föredra en iPhone"

Visa signatur

Dator:

Permalänk
Medlem

Jag har en liten fråga. Jag sitter på Iphone 4 i dagsläget, hade tänkt att byta till Iphone 5 men jag blev ganska besviken. Tycker inte den verkar tillföra något nytt.. Ungefär lika lite som 4s.

Kan någon vänlig själ berätta vad man kan göra med WP? Låt oss säga att jag skaffar Windows 8 (metro) och köper mig en Lumia 920, kommer jag kunna göra något schysst? Kan jag streama saker direkt från datorn på telefonen, t ex serier, typ såna saker?

Hur ser det ut med appar? Är lite orolig att det finns så få(?) appar till WP. Har hört rykten om att man kan köra androids appar på WP, stämmer detta?

Uppskattar verkligen svar då jag känner mig väldigt lost atm!

Mvh

Permalänk
Skrivet av mppl:

Jag har en liten fråga. Jag sitter på Iphone 4 i dagsläget, hade tänkt att byta till Iphone 5 men jag blev ganska besviken. Tycker inte den verkar tillföra något nytt.. Ungefär lika lite som 4s.

Kan någon vänlig själ berätta vad man kan göra med WP? Låt oss säga att jag skaffar Windows 8 (metro) och köper mig en Lumia 920, kommer jag kunna göra något schysst? Kan jag streama saker direkt från datorn på telefonen, t ex serier, typ såna saker?

Hur ser det ut med appar? Är lite orolig att det finns så få(?) appar till WP. Har hört rykten om att man kan köra androids appar på WP, stämmer detta?

Uppskattar verkligen svar då jag känner mig väldigt lost atm!

Mvh

Övergången mellan WP7 och WP8 kommer troligtvis vara ganska stor, så i dagsläget kan ingen riktigt svara på vad som kommer att gå.

WP7 kan streama från telefon till dator, inte tvärtom. Men WP8 är ju tänkt att koppla ihop telefon, dator och surfplatta mer, så jag blir förvånad om det inte kommer gå att göra åt andra hållet där.

Apputbudet är sådär i dagsläget. Många företag, framförallt svenska verkar det som, är för lata för att göra appar till WP när användarskaran är så liten.
Dock är utvecklingsverktygen rätt bra, så det skulle nog krävas minimalt med jobb för att porta appar från andra plattformar om dom väl skulle vilja.
Personligen har jag inte saknat något i appväg, men jag är inte så överdrivet beroende av det heller, oavsett plattform.

Det går inte att köra androidappar på det, och kommer troligtvis inte gå att göra.

Visa signatur

Dator:

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Anmäl inlägg som ni anser vara "troll" istf att svara på dem.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ElectroVoice:

motivera ditt svar.

jag känner mig inte inlåst med "jailbreak" :S då hade jag inte använt den (iphone). och om jag vill att den ska ha ett speciellt interface som en nokia eller samsung så har jag winterbord till det. men det är ointressant för mig.

Nu har jag jailbreak och den fungerar exakt så smidigt som jag vill att den ska göra med alla tweaks jag har lagt till.. Vad mer kan jag begära?

Och alla gratis program ska vi inte glömma å tala om TOMTOM & bitesms <3

Jag tänkte precis som du. Tills jag skaffade en Galaxy Nexus och insåg hur det var att faktiskt kunna göra precis vad man vill.
Med en Jailbreakad iPhone kan du göra en del saker inom vissa ramar, i vanilla android finns det inga ramar.
När du sedan Rootar, kör custom rom och kernels så blev iaf min telefon mycket snabbare än iOS, allt händer helt instant när man nuddar det, utan animationer och skit. Sen kan jag göra en bild i Photoshop på hur mitt ultimata UI skulle se ut och sedan göra så att mitt UI på telefonen ser ut så på typ 20 minuter. I iPhone måste man hålla på med massa springjumps, winterboard, osynliga ikoner överallt, man kan inte ens lägga de ikoner man använder överallt. Det finns inga widgets och du har alltid en grid med typ 12 ikoner. iOS borde flyta på mycket bättre än vad det gör med tanke på hur lite det gör.
Det som körs är en bakgrund med 16 ikoner, inget mer, ingen multitasking eller nånting. Jag hade iPhone 2g, 3g, 3gs och 4, sen bytte jag på grund av ljudchippet i iPhone som är dåligt. Nu ser jag ingen anledning alls till att byta tillbaka, det är så fruktansvärt instängt och tråkigt, samma gamla tråkiga UI som varit sen den lanserades. Ganska sugen på WP8 dock, det ser bra ut och WP7 är mycket kvickare än iOS. Apples enda selingpoint just nu är Appstore, dom har inget mer och alla som säger annorlunda är för dumma för Android, har haft dåliga android telefoner eller inte testat WP.

Permalänk
Avstängd

Tydligen har Apple slängt ut Google maps för sina egna kartor:
http://www.idg.se/2.1085/1.466659/apples-kartor-ar-en-katastr...
Någon som vet hur Nokias kartor är?
http://www.nokia.com/se-sv/produkter/telefon/lumia800/i-anvan...

Permalänk
Medlem

Lumia 920 ! Har prövat både iPhone och iOS och även android mobiler, men det känns som att nya windows 8 skulle bli succé på mobiler ! Även mer för pengarna med nokian, bättre kamera, lite ovanligare är alltid kul, även pixeltätare skärm än iPhone 5 !

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom Rosa | MB: ASUS M5A99FX PRO R2.0 | CPU: AMD AM3+ FX-8120 @ 4,1 GHZ | CPU Cooler: Corsair H80i @2x Akasa Viper Fläktar | GPU: CrossfireX @MSI R7970 Lightning 3GB+HIS IceQ Boost Clock HD7950 3GB | Ram: Crucial DDR3 BallistiX Tactical 1866mhz 9-9-9-27 8GB (2x4gb) | PSU: Enermax Maxrevo 1200W | Hårddiskar: OCZ Trion SSD 480GB | Western Digital Caviar Black 1TB

Permalänk
Skrivet av Henrik6504:

Testa denna på din nuvarande telefon: m.maps.nokia.com
Samma kartbilder som på telefonernas 2d-kartor, dock utan navigering och sådant.

Visa signatur

Dator:

Permalänk
Medlem

Självklart 920, såvida den inte ligger helt åt helskotta konstigt i handen....

Om man skall jämföra med min Omnia 7:
7,9 mm längre
6,6 mm bredare
Samma tjocklek
47g tyngre.

Ja den är ju större. Men det är rätt mycket göttigt som tryckts in i jämförelse med omnian!!!(och resterande telefoner på marknaden)
Vikten är inga problem, då omian redan är rätt tung och dessutom med aluminiumskal vilket gör den ganska hal. Så jag förväntar mig att Nokian kommer ligga bättre i handen. ( i det avseendet är det snarare viktfördelningen som är viktig(!) och inte totalvikten..)
Det är nog mest längden jag oroar mig över - har oftast telefonen i bakfickan...

När man väl valt Windows som plattformsval, känns Nokia rätt givna att "prova först".

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Skrivet av Henrik6504:

Kartorna från Navteq är absolut ett av Nokias triumfkort. Personligen så är det den "app" jag saknar mest i Android.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem

Alltså frågan är ju inte om man ska välja den enda eller den andra telefonen.

Frågan är vilken jädra färg man ska välja på sin Lumia! AAAAARRH!! Omöjligt ju!!
Bäst att försöka börja bestämma sig redan nu, så man slipper stå med ballen i gruset när luren väl lanseras, helt ovetande om vilken färg man ska välja!

Gul kanske.. eller grå.. eller den vita.. Fast den svarta är ju rätt säker.. men lite dassig.. röd kanske.. .. tänk om de haft en blå då?

.. suck..

Permalänk
Medlem
Skrivet av hallon:

Alltså frågan är ju inte om man ska välja den enda eller den andra telefonen.

Frågan är vilken jädra färg man ska välja på sin Lumia! AAAAARRH!! Omöjligt ju!!
Bäst att försöka börja bestämma sig redan nu, så man slipper stå med ballen i gruset när luren väl lanseras, helt ovetande om vilken färg man ska välja!

Gul kanske.. eller grå.. eller den vita.. Fast den svarta är ju rätt säker.. men lite dassig.. röd kanske.. .. tänk om de haft en blå då?

.. suck..

Jag håller med dig med det där med färgerna, jag tror dock att en blå kommer, förstår inte annars varför det FINNS blå tillbehör.
Tror dock att det kommer bli en svart för min del, snyggt med lila ikoner då

Annars hade vit färg varit snyggt om man kunde ha vita tiles med svart text och då svart bakgrund.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snuffe82:

Jag håller med dig med det där med färgerna, jag tror dock att en blå kommer, förstår inte annars varför det FINNS blå tillbehör.
Tror dock att det kommer bli en svart för min del, snyggt med lila ikoner då http://cdn.slashgear.com/wp-content/uploads/2012/09/nokia_lum...

Annars hade vit färg varit snyggt om man kunde ha vita tiles med svart text och då svart bakgrund.

Den gråa blir det nog för mig, eller någon av färgerna. Jag gillar att det blir kontrast då mellan den mörka panelen, med skärmen, och resten av skalet

Fast på bilderna under http://www.symbiantweet.com/gray-nokia-lumia-920-first-hands-... ser det ut som en telefon gjord av häftmassa! :S inte så hett..

Permalänk
Skrivet av hallon:

http://gadgetsin.com/uploads/2012/09/nokia_lumia_920_windows_...

Den gråa blir det nog för mig, eller någon av färgerna. Jag gillar att det blir kontrast då mellan den mörka panelen, med skärmen, och resten av skalet

Fast på bilderna under http://www.symbiantweet.com/gray-nokia-lumia-920-first-hands-... ser det ut som en telefon gjord av häftmassa! :S inte så hett..

Svart och grå kommer ha matta färger, du välja någon av dom andra färgerna om vill du han den glansiga ytan.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: AMD Radeon RX 9070 XT
Operativsystem: Windows 11

Permalänk

Den grå är ju fett najs ju. Ser inte så farligt stor ut på de bilderna heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av intro18:

Svart och grå kommer ha matta färger, du välja någon av dom andra färgerna om vill du han den glansiga ytan.

Mmm kanske bara är ljuset som gör att plasten ser ut som häftmassa!
Var mest färgen jag syfta på inte ytan Blir nog någon av de matta, för glansig kommer nog bli flottigt fort! Fast man ska inte ropa hej i glashuset innan man fått hålla o klämma lite på en glansig. Det känns ju ändå lite kul med lite mera skrikig färg på nallen, mer speciellt på nåt sätt. Osså hittar man den lättare på morgonen innan man tryckt i linserna

Åååhhh vad jag längtar tills de släpps!! ^_^ Trodde aldrig det skulle bli en Nokia igen, men det verkar som att de verkligen tagit sig i kragen med Lumia 920:n.

Permalänk
Skrivet av phz:

En sista effekt: om inte skevande faktorer som de ovan vore nog, så tro inte Sweclockers är immunt mot s.k. shills för olika produkter. Företag ser givetvis även i Sverige kraften i att påverka forum från grunden genom astroturfing. Hoppas ingen tar illa upp och tror att jag kallar någon specifik person för det här, men tro mig när jag säger att det existerar. Eller tro inte mig: se med egna ögon.

Det var ett axplock av allmänna skäl till att vara lite restriktiv med slutsatser när man ser relativt anonyma internetomröstningar. Innan det ligger t ex reella köp eller dylikt bakom siffrorna så friseras de lite åt alla håll i olika situationer. Om det visar sig att Lumiorna säljer miljoner och Nokia åter stiger till toppen så grattis - men vänta innan de siffrorna kommer in innan "segern" antas vara vunnen. Jag kan säkert hitta extrema exempel på tidigare Sweclockerspolls som inte precis speglat verkligheten när allt väl kom till kritan.

Håller tummarna för att Sweclockers kommer att förbli Sweclockers! Och inget idg.se eller prisjakt pryl då hade allt det du skrivit varit sant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anonymous FTW:

Wired.com har också en omröstning där dessa två mobiler medverkar. Just nu har Lumian förstaplatsen med 54% av rösterna, eller om man så vill 16703 röster.

LUMIA 920 62% I phone 5 18 %

Permalänk
Medlem

iPhone 5 utan att blinka. Du får en telefon med byggkvalitet ingen annan tillverkare matchar, du får du stabilaste os:et och varenda app du laddar ner kommer funka på ett optimalt sätt. Att det är snyggt och oerhört lätt att använda är också ett plus.

För mig är en smartphone utan en stor AppStore inget värt, tyvärr tänk på det.
Vist deras store växer men är långt ifrån i närheten av Apple AppStore.

Vart och klämt på lumia alldeles för kantig för mig, skulle inte funka i mina fickor!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extrapaj:

Även om jag inte gillar iphone så skulle jag valt den alla dar i veckan före nokia. Nokia har inte gjort nåt rätt sen 3310, buggar och skit i hela telefonen.

Det låter som du inte har prövat nya Lumia serien ? Dom laggar ju aldrig min pappa har haft en i typ 2,5 år och han har ALDRIG haft något trubbel med den