Sapphire 7970 klickar/coilwhine?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kramfors
Registrerad
Jul 2012

Sapphire 7970 klickar/coilwhine?

Tjenare, satte nyligen ihop en ny dator (se sig.) men efter att ha funderat ett tag över vad det är som låter i datorn, trodde ett tag att det bara var h100 pumpen, men har nu märkt att det är grafikkortet.

Dessa ljud kommer först och främst då jag startar upp spel, störst problem i WoW men även i D3. Det är något typ av klickljud som ibland nästan går över till ett rent pip. Har kollat runt och det verkar som att det är "coilbuzz/whine" och undrar om detta är fallet?

Finns det något sätt att lösa detta eller är det bara skicka tillbaka?

---------------------------------------------------------------------------

Ett annat problem som kan vara relaterat är att då jag drar igång FurMark och ibland även spel(wow/d3) så börjar det brumma ur mina högtalare och brusa i micen på skype. Min gissning är att det är något problem med moderkortet också då jag har testat att ta ur grafikkortet men bruset och brummet inte försvann ändå.

Kan det var något BIOS fel eller liknande? Jag har kollat drivers och allt sådant men inget hjälper. Jag har även testat att flytta micen mellan alla 3 uttag jag har (bak på dator, fram och på tangentbordet som använder egna drivers verkar det som) Men det brusar i allihopa.

Jag har en ljudfil på telefon där jag spelade in ljudet om det skulle hjälpa.

Chassi: Phantom 410 SE | Moderkort: MSI Z77A-GD65 | CPU: I5 3570K + H100 | GPU: Sapphire HD7970 Dual-X
PSU: OCZ ZS750W | RAM: Vengeance 1600MHz 8GB | SSD: Samsung 830 128GB | HDD: Seagate Barracuda 1TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lysekil
Registrerad
Nov 2010

coilwhine. lev med det eller skicka grejerna på garanti. själv hr jag haft otur med tre burkar nu så ja har lixom vant mig

/W

| Fractal Design Arc | Asus p8z77-v | corsair CL9 vengence LP 16GB @1600mhz | IB 3770K @4.5Ghz | NZXT HALE 1000W 80+ Gold | MSI GTX580 Twinfrozr |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kramfors
Registrerad
Jul 2012

Du tror det är samma problem med moderkortet eller något som strular ihop ljudet? Känns väldigt konstigt då jag testat flera micar på olika anslutningar. Aja, tror jag ska kontakta Cdon och höra vad dom har att säga.

Chassi: Phantom 410 SE | Moderkort: MSI Z77A-GD65 | CPU: I5 3570K + H100 | GPU: Sapphire HD7970 Dual-X
PSU: OCZ ZS750W | RAM: Vengeance 1600MHz 8GB | SSD: Samsung 830 128GB | HDD: Seagate Barracuda 1TB