Se videon från Apples presskonferens

Permalänk
Melding Plague

Se videon från Apples presskonferens

Efter Apples lansering av Iphone 5 har det skrivits spaltmeter om den nya telefonen, men för den som hellre vill se presentationen själv finns nu videon tillgänglig på nätet.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Bara jag som drar likheter i utseende mellan Nokia Lumia och iPod Nano?

Permalänk
Inaktiv

haha tänker då aldrig installera QuickTime! Låt oss istället vänta på en Youtube-HD release.

Permalänk
Skrivet av RzrTrek:

haha tänker då aldrig installera QuickTime! Låt oss istället vänta på en Youtube-HD release.

http://img194.imageshack.us/img194/9168/lolgqc.png

Samma här och det blev inte bättre av att kunna se det på itunes.

Visa signatur

Datorer är som människor, det är insidan som räknas

Permalänk
Medlem

Fanskapet funkar ju inte ens. Står bara och laddar i en oändlighet.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk

kul att man inte kan skicka den via airplay till xbmc... skit apple

Visa signatur

Jag har en dator, med lite skit i... ;)

www.kjohansson.se

Permalänk

Det som stör mig hela tiden är att Apples VD står och påstår att Macintosh inte är en PC...

Permalänk
Medlem

för det vore ju jävligt syn att INTE använda quicktime för en gångs skull... jag menar...

"vi är apple, alla våra produkter funkar så smidigt med alla andra :D"
FÖRUTOM allt som inte är Apple.

tänkte se den, men fan heller när dem gör sådär. borde ladda hem och lägga den på youtube... det lär dem vilja stoppa fort som satan

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk
Skäggig legend

Jag har blandade känslor över iPhone 5. Visst, jag kommer skaffa en men hade hoppats på ett större PANG ifrån dem.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Permalänk
Inaktiv

Tack så mycket!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tigerhamster:

Bara jag som drar likheter i utseende mellan Nokia Lumia och iPod Nano?

Nej, det var det första jag tänkte på också "va fasen gör en Lumia där???"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laimolaito:

Det som stör mig hela tiden är att Apples VD står och påstår att Macintosh inte är en PC...

Det är inte riktigt så han menar tror jag.

Han vill nog egentligen påstå att det är inte en PC, det är något mer.

Det är ett fenomen. Det är typ det jag tror att han egentligen vill komma fram till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laimolaito:

Det som stör mig hela tiden är att Apples VD står och påstår att Macintosh inte är en PC...

Det är ju inte det. En Mac är en begränsad dator som du inte kan få hur du vill.
En PC är en dator som har obegränsade valmöjligheter. Kan göra allt, använda alla program (om ett program bara funkar på ett OS kan man alltid installera just det OSet).
Så nej jag skulle inte klassa Mac som en PC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Nej, det var det första jag tänkte på också "va fasen gör en Lumia där???"

Nu måste dom stämma Apple! Finally

Permalänk
Medlem

"Now we can see the same crap again, with letterboxing. just like in the 90:ies with laserdiscs. Now we have this beautiful application with that gorgrous wasted space around the app. Its just the best iphone we ever built, in this size."

Tror jag behöver inhalera någon nästan dödlig gas och röka något väldigt konstigt innan dethär är säljande..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tigerhamster:

Bara jag som drar likheter i utseende mellan Nokia Lumia och iPod Nano?

Skrivet av Zyriak:

Nej, det var det första jag tänkte på också "va fasen gör en Lumia där???"

Liknar t.o.m. iPod Nano G2.

Skrivet av Waowt:

Nu måste dom stämma Apple! Finally

Tvärtom

Permalänk
Skrivet av Waowt:

Det är ju inte det. En Mac är en begränsad dator som du inte kan få hur du vill.
En PC är en dator som har obegränsade valmöjligheter. Kan göra allt, använda alla program (om ett program bara funkar på ett OS kan man alltid installera just det OSet).
Så nej jag skulle inte klassa Mac som en PC.

Oavsett vad du tycker om Mac så kommer inte det ändra faktumet att de defineras som PC's. Jag tycker inte heller om Mac så mycket utan föredrar att sitta vid egenbyggda datorer med Windows men det ändrar inte heller faktumet att Mac är PC's.

Permalänk

Haha konsol kvalité på grafiken WOOHOO, grafik kvalitén på konsol är ju Såå bra :/

Visa signatur

Intel Core i7 6700k | MSI 1080 | Asus WS Z170 | Corsair 32 GB | FD DS

Intel Xeon E5 2680 v2 | Supermicro X9SRL-F | 64GB ECC | ~40TB + ~4TB cache | Intel X550 T2 | LSI 9305-24i | FD XL2

Permalänk
Medlem

Inte ens en video på nätet kan apple släppa utan att kräva deras egna format på skiten. De räcker liksom inte med att dom än idag envisas med specialkontakter och speciallösningar på precis allt. Fy fan va de är befriande att inte behöva jobba på ett ställe som tekniker och behöva ta i denna skiten dagligen.

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Det är ju inte det. En Mac är en begränsad dator som du inte kan få hur du vill.
En PC är en dator som har obegränsade valmöjligheter. Kan göra allt, använda alla program (om ett program bara funkar på ett OS kan man alltid installera just det OSet).
Så nej jag skulle inte klassa Mac som en PC.

Skrivet av Laimolaito:

Oavsett vad du tycker om Mac så kommer inte det ändra faktumet att de defineras som PC's. Jag tycker inte heller om Mac så mycket utan föredrar att sitta vid egenbyggda datorer med Windows men det ändrar inte heller faktumet att Mac är PC's.

Men varför är ni så enkelspåriga? Det är ju löjligt att läsa.

Ni vet det kanske inte än, men man kan faktiskt köra olika system! Olika system ger dig mer möjligheter!

Och en sak till, man lär sig väldigt mycket när man är "flerspråkig"

Windows/Linux/OS X, vi är många som kör dom alla.

Visste ni ens att Swecklockers personal sitter och jobbar vid varsin Mac ?

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Men varför är ni så enkelspåriga? Det är ju löjligt att läsa.

Ni vet det kanske inte än, men man kan faktiskt köra olika system! Olika system ger dig mer möjligheter!

Och en sak till, man lär sig väldigt mycket när man är "flerspråkig"

Windows/Linux/OS X, vi är många som kör dom alla.

Visste ni ens att Swecklockers personal sitter och jobbar vid varsin Mac ?

Och vad vill du komma med det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Och vad vill du komma med det?

Fenomenet. Antingen, eller.

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Men varför är ni så enkelspåriga? Det är ju löjligt att läsa.

Ni vet det kanske inte än, men man kan faktiskt köra olika system! Olika system ger dig mer möjligheter!

Och en sak till, man lär sig väldigt mycket när man är "flerspråkig"

Windows/Linux/OS X, vi är många som kör dom alla.

Visste ni ens att Swecklockers personal sitter och jobbar vid varsin Mac ?

Jo tack det vet jag redan, men vad spelar det för roll? De kanske gillar att använda Mac men så är inte fallet för mig. Jag använder Windows och tycker att det
är bekvämt. Hade det dock funnits bättre kompabilitet för spel till linux så hade jag utan tvekan bytt till det eftersom jag tycker det känns mycket kvickare.
Många som använder Mac till exempel är väldigt enkelspåriga i det sättet att de endast använder Mac och köper eller kollar ens aldrig på annat men jag tänker inte anklaga folk för det, det är helt upp till dem vilket system de vill köra. Men nu var mitt syfte från början bara att anmärka på ett begrepp som många inte verkar förstå (ser det dagligen på många olika sidor på internet, bla Apples egna), att Mac är en PC precis som alla andra datorer vi köper från andra märken. Till exempel Asus, HP, Acer, Fujitsu, Samsung mm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laimolaito:

Jo tack det vet jag redan, men vad spelar det för roll? De kanske gillar att använda Mac men så är inte fallet för mig. Jag använder Windows och tycker att det
är bekvämt. Hade det dock funnits bättre kompabilitet för spel till linux så hade jag utan tvekan bytt till det eftersom jag tycker det känns mycket kvickare.
Många som använder Mac till exempel är väldigt enkelspåriga i det sättet att de endast använder Mac och köper eller kollar ens aldrig på annat men jag tänker inte anklaga folk för det, det är helt upp till dem vilket system de vill köra. Men nu var mitt syfte från början bara att anmärka på ett begrepp som många inte verkar förstå (ser det dagligen på många olika sidor på internet, bla Apples egna), att Mac är en PC precis som alla andra datorer vi köper från andra märken. Till exempel Asus, HP, Acer, Fujitsu, Samsung mm.

Jo jag förstår vad du menar, helt klart!

Men, som du ser i det fetmarkerade! Så kommer min andra fråga då?

Varför måste du byta?

Kan du eller vill du inte köra alla? För alla har faktiskt ett väldigt brett utbud!

Och som jag skrev innan, att vara "flerspråkig" är ju inget hinder direkt!

Men, att vara en (ja vad ska man skriva) en fanboi, en hater. Då låser man ju ute allt det andra! Och om du är som jag, en som älskar teknik.

Hur kan man då rata andra tekniska möjligheter?

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Och vad vill du komma med det?

Läs ovan

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Det är ju inte det. En Mac är en begränsad dator som du inte kan få hur du vill.
En PC är en dator som har obegränsade valmöjligheter. Kan göra allt, använda alla program (om ett program bara funkar på ett OS kan man alltid installera just det OSet).
Så nej jag skulle inte klassa Mac som en PC.

Troll, du kan installera Windows och Linux mm på en Mac också.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Men, som du ser i det fetmarkerade! Så kommer min andra fråga då?

Varför måste du byta?

Kan du eller vill du inte köra alla? För alla har faktiskt ett väldigt brett utbud!

Och som jag skrev innan, att vara "flerspråkig" är ju inget hinder direkt!

Men, att vara en (ja vad ska man skriva) en fanboi, en hater. Då låser man ju ute allt det andra! Och om du är som jag, en som älskar teknik.

Hur kan man då rata andra tekniska möjligheter?

Varför jag måste byta till någon linux-variant?
Jo därför att jag tycker det är bekvämare att använda helt enkelt. Men för tillfället är det tyvärr inte ett alternativ då jag för det första älskar att bygga egna datorer för att sedan spela massvis med spel då jag också just älskar att göra det! Men nog med det, vill inte gå för mycket OT då nyheten faktiskt handlar om apples event och inte om vad jag gillar att köra för OS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Troll, du kan installera Windows och Linux mm på en Mac också.

Du fattar visst inte grejen. Vadf*n är meningen med att köpa Mac (som är begränsad när det gäller hårdvara mm) när man ändå ska installera Linux/Windows?

Permalänk
Medlem

Real Racing 3 ser mäkta imponerande ut för ett smartphone-spel tycker jag. Det två första i serien är strålande enligt mig, det här ser ju inte ut att bli sämre det.