Permalänk
Medlem

Köpa från printerland.co.uk

Har hittat en skrivare som de säljer ut på www.printerland.co.uk
Frakten är ganska saftig till sverige, men det lönar sig ändå.

Jag funderar på hur det funkar med strömsladden?
Är det något mer ja ska tänka på, när man köper såhär?

Permalänk
Medlem

Kolla hur det är med garantin, kan bli knepigt om du t.ex. ska stå för frakten tillbaka om skrivaren går sönder. Många tillverkare har "internationell" garanti, men det är bäst att kolla upp tycker jag.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X Kylare: Noctua NH-D14 Modermodem: Asus TUF GAMING B550M-PLUS RAM: Kingston Renegade Fury 3600MHz 32GB GPU: PowerColor Radeon RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate Chassi: Fractal Design Define Mini C PSU: Corsair RM750x SSD: Kingston KC3000 2TB NVMe Skärm: Samsung 49" Odyssey G9 240 Hz Tgb: Keychron Q6 Brown Mus: Logitech MX Master III Högtalare: Audio Pro Addon T14 OS: MS Windows 11 Pro ISP: Bahnhof 500/500Mbit Tillbehör: Staropramen & Noblechairs Hero

Permalänk
Medlem

uk har 3 pins ström adaptrar. Men oftast följer det båda typer med i lådan. kolla spec i tillverkarens hemsida.
och det är internationell garanti (eller europeisk) men vissa tillverkare hänvisar till retailer för garantin och byte vissa gör det inte.

Permalänk
Medlem

Jag frågade om detta är nya skrivare och hur man gör vid garantiärenden. Deras svar blev:
"All the machines that we supply are brand new from Lexmark. If you had an issue with the machine then Lexmark Sweden will cover you under their warranty. Your warranty is for 1 year."

Permalänk
Medlem

då är det nog "ba å köp". som man säg här i norrland.... (igentligen inte men man kan ju låtsas )

Permalänk
Medlem

Angående deras 3pins kontakt...
Nätdelen verkar vara fast i skrivaren, så tror att man bara behöver byta ut sladden mot en svensk. eller?

Permalänk
Medlem

japp det borde det vara oavsett om det är extern eller ej det brukar följa med båda. och om inte det gör det kan du kolla med lexmark och säga att kabeln inte följde med i lådan då du köpte den (vet inte deras regler men borde inte vara problem)