Liten fråga om Inet frakt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2011

Liten fråga om Inet frakt.

Tja, visste inte var jag skulle lägga denna... men behöver ett snabbt svar

Undrar om man kan beställa från Inet på en fredag och kunna hämta ut det på typ Ica Maxi på lördag? Alltså kommer paketet ta sig till Ica Maxi även om det är helgdag?

Tacksam för svar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
R'lyeh
Registrerad
Feb 2004

Nej, posten jobbar inte så. Det skickas inget över fredag natt, på söndag-natten till Måndag kommer det igång igen.
Skickar dom iväg det på Fredag kommer du alltså kunna att hämta ut det på Måndag, i de allra flesta fall.

Enthoo EVOLV ATX Tempered Glass | Corsair HX650W | Intel Core i7 7700K | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | ASUS STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 770 Pro 250 Ohm | AOC G2460PG + Eizo Foris FS2331 Monitor |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristianstad
Registrerad
Jan 2004

Posten levererar bara paket måndag - fredag så beställer du på fredagen får du paketet på måndag eller tisdag beroende på när på dagen du beställer.

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2010

Hej!

Nej, Posten som sköter leveransen jobbar inte så. Det kommer inte fram förrän det är arbetsvecka igen.
Detta är inget specifikt för Inet utan hänger som sagt på Posten.

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av Fetkoala:

Tja, visste inte var jag skulle lägga denna... men behöver ett snabbt svar

Undrar om man kan beställa från Inet på en fredag och kunna hämta ut det på typ Ica Maxi på lördag? Alltså kommer paketet ta sig till Ica Maxi även om det är helgdag?

Tacksam för svar

nej du kommer nog inte kunna hämta ut det under helgen aldrig jag kunnat

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2011

Okej som jag trodde då ^^ tack

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2012

Jag beställde på en fredag dock morgon, och fick det på måndagen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sthlm
Registrerad
Jan 2011

Nej jag tror att den kommer på måndag då.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2004

Posten har haft leverans på lördagar men det kostar väldigt mycket och företaget som man handlar ifrån måste ha tillgång till den tjänsten via avtal.

[Intel 6700K @ 4500MHz]--[MSI Core Frozr L]--[MSI Z170 Gaming M5]--[Corsair 16GB 2666MHz DDR4]--[MSI 1080Ti Gaming X @ 2038/12006MHz]--[EVGA Supernova G2 850W]--[Fractal Design Define S]--[Windows 10 x64]--[Acer X34A]--[Corsair Strafe RGB MX Silent]--[Mionix Naos 7000]--[HyperX Cloud II]--[Creative Gigaworks T20]