Dåligt av operatörerna att inte priotera LTE frekvenser från amerikansa produkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Köping
Registrerad
Okt 2008

Dåligt av operatörerna att inte priotera LTE frekvenser från amerikansa produkter.

Tycker det är skitdåligt av våra svenska operatörer att inte prioritera LTE frekvenserna till amerikanska produkter.

iPhone 5 har säljstart 28 sept och har stöd för 4G på 1800MHz vilket våra svenska operatörer får tillstånd att använda 1 jan 2013, men ENDAST om dom väljer att använda den till enbart LTE.

Nya iPad 3 har stöd för 4G i frekvenser som idag redan är upptagna av TV och 3G.
Känns ju ganska trist att vara svensk i dessa lägen.

Svenska operatörer väljer att gå in på LTE innan de ens (enligt min åsikt) inte ens är "klara" med 3G, med tanke på att 3G inte ens är rikstäckande och är sjukligt överbelastat.

Så ska de köra igång på LTE och där finns inte ens frekvenser för utländsk hårdvara.

iPhone 5 var inte ens något som lockade mig direkt, med tanke på den extremt lilla förändringen dom har gjort.
Alla de "nya" funktionerna har funnits tillgängliga länge för de som har jailbreakat t.ex.

För mig så hade inte iPhone 5 samma WOOW som 4an hade när den kom.
Så därför blir det en iPad 3 för mig imorgon istället, men synd som fan att det inte går att utnyttja 4G

Vad är eran syn på detta?
Kommer ni skaffa nya iPhone 5?

Dator: Intel Core i7-4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming 4GB PhysX | ASUS Z97-AR - Black | HyperX 16GB | Samsung SSD 850PRO 256GB | Corsair Obsidian 450D | Corsair HX750i
Skärm: Asus 24" LED VG248QE
Mus/Tangentbord/Hörlurar: Steelseries Rival | Corsair Vengeance K70 | QPAD QH-90

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2012
Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Hmm...Tycker det är skitdåligt av amerikanska producenter att inte prioritera våra europeiska LTE frekvenser om de ska sälja saker i europa.

Nej jag är nöjd med min nuvarande telefon så jag planerar inte att byta den innan det kommer nått som verkligen är bättre, tex en riktigt bra kameratelefon.

Ryzen 5 2400G, Asus ROG STRIX B350-F Gaming, 500GB Samsung 970EVO NVMe M.2 och en väldig massa masslagring. Seasonic Focus+ Gold 650W, Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K
Främre ljudkanalerna återges via Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop, mätmikrofon och en Colorimeter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2005
Skrivet av haxxelhoff:

Tycker det är skitdåligt av våra svenska operatörer att inte prioritera LTE frekvenserna till amerikanska produkter.

iPhone 5 har säljstart 28 sept och har stöd för 4G på 1800MHz vilket våra svenska operatörer får tillstånd att använda 1 jan 2013, men ENDAST om dom väljer att använda den till enbart LTE.

Nya iPad 3 har stöd för 4G i frekvenser som idag redan är upptagna av TV och 3G.
Känns ju ganska trist att vara svensk i dessa lägen.

Svenska operatörer väljer att gå in på LTE innan de ens (enligt min åsikt) inte ens är "klara" med 3G, med tanke på att 3G inte ens är rikstäckande och är sjukligt överbelastat.

Så ska de köra igång på LTE och där finns inte ens frekvenser för utländsk hårdvara.

iPhone 5 var inte ens något som lockade mig direkt, med tanke på den extremt lilla förändringen dom har gjort.
Alla de "nya" funktionerna har funnits tillgängliga länge för de som har jailbreakat t.ex.

För mig så hade inte iPhone 5 samma WOOW som 4an hade när den kom.
Så därför blir det en iPad 3 för mig imorgon istället, men synd som fan att det inte går att utnyttja 4G

Vad är eran syn på detta?
Kommer ni skaffa nya iPhone 5?

Kommer skaffa i5 oavsett. Jag har en 3 år gammal 3GS som ska bytas ut. Hade jag haft 4/4S hade jag inte bytat.
Trist av apple att de inte kan bygga en telefon med stöd för alla frekvenserna. Nokia kan ju tex. Iofs inte förvånande. Apple skiter i allt utanför USA

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2005

Tyvärr är inte dom frekvenserna lediga här, det som måste göras är att dom anpassar mobilerna till alla 4G frekvenser

Skickades från m.sweclockers.com