satte dit en H40 på mitt 7970, funkar typ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

ja det också, dessutom verkade kylaren i videon lämpligare för detta då det var mycket större yta man hade till förfogande när man ska pricka in GPUn, H40 är ju aningen sparsmakad (läs, asliten)

Ja eller hur och det är helt annat gpu också xD

Men tillbaka till problemet, vilket modell är ditt hd7970? Du har inte kvar vram kylningen? Du vet det som täcker pcb:n på framsidan? Du vet den stora svarta kylflänsen? http://img594.imageshack.us/img594/4083/fourscrewsprotruding...., vet inte om de har gjort seperata kylflänsar till hd6970 eftersom alla tillverkare verkar vara på nvidias sida....
Men på ebay och amazon hittar man det mesta...
Googlat lite med du verkar vara den första som har ett h40 på ett gpu/hd7970

Permalänk
Skrivet av Gulbanan:

Ja eller hur och det är helt annat gpu också xD

Men tillbaka till problemet, vilket modell är ditt hd7970? Du har inte kvar vram kylningen? Du vet det som täcker pcb:n på framsidan? Du vet den stora svarta kylflänsen? http://img594.imageshack.us/img594/4083/fourscrewsprotruding...., vet inte om de har gjort seperata kylflänsar till hd6970 eftersom alla tillverkare verkar vara på nvidias sida....
Men på ebay och amazon hittar man det mesta...
Googlat lite med du verkar vara den första som har ett h40 på ett gpu/hd7970

Swiftech brukar ha hela kylflänsar som passar med universalblock. annars är det bara att köpa vram flänsar och klistra fast på vrm också och smacka en 120mm framför och bakom h40n du kan ju (om du inte redan gjort det) he fast 120mm som blåser på vrms kanske räcker..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Platinumtoad:

Swiftech brukar ha hela kylflänsar som passar med universalblock. annars är det bara att köpa vram flänsar och klistra fast på vrm också och smacka en 120mm framför och bakom h40n du kan ju (om du inte redan gjort det) he fast 120mm som blåser på vrms kanske räcker..

Här är länken till flänsen som kyler hela kortet http://www.swiftech.com/HD7900-HSF.aspx , kostar dock hela 280+frakt...
Men kör han med vram flänsar så lär han inte kyla mosfeterna.. Eller går det att bara sätta dit några vram flänsar på dem? Har ingen erfarenheter av vram flänsar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drasteroid:

Va?? Klart man måste kyla minnena bra! Förkortad livslängd och omöjligt att klocka annars..
VRM likaså givetvis, men det är redan diskuterat tidigare i tråden..

Har du någonsin mätt temperaturen på ett minne? Så länge man inte kör överspänning så är de löjligt kalla.

VRM är en helt annan sak då de hanterar höga effekter.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

funderar på om jag ska göra något ordentligt nu när denna relativa enkla lösning sket sig.

Tänkte skära ut utrymme för vattenblocket och slangarna i ångkammaren då den (tyvärr) inte går att ta bort, sedan förankra blocket ordentligt i PCBn med mutter osv, sedan få på locket ovanpå allt om det finns utrymme, annars skär jag ut ett hål i det så toppen sticker ut lite snyggt.

Slutprodukten blir då ett 7970 H40! Ångkammaren sitter på och kyler (tillsammans med radialfläkten) allting utom GPUn som H40n tar hand om. Allt som hintar om att kortet är moddat är 2 slangar som sticker upp ur toppen på kortet och eventuellt (men förhoppningsvis inte) corsairloggan från blockets topplock. Tror jag byter slangar med då dem som följde med är tämligen bångstyriga.

Tror jag börjar skissa lite på't!

Hur ställer jag in att datorn ska använda min CPUs grafik efter jag plockat ut kortet?

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

funderar på om jag ska göra något ordentligt nu när denna relativa enkla lösning sket sig.

Tänkte skära ut utrymme för vattenblocket och slangarna i ångkammaren då den (tyvärr) inte går att ta bort, sedan förankra blocket ordentligt i PCBn med mutter osv, sedan få på locket ovanpå allt om det finns utrymme, annars skär jag ut ett hål i det så toppen sticker ut lite snyggt.

Slutprodukten blir då ett 7970 H40! Ångkammaren sitter på och kyler (tillsammans med radialfläkten) allting utom GPUn som H40n tar hand om. Allt som hintar om att kortet är moddat är 2 slangar som sticker upp ur toppen på kortet och eventuellt (men förhoppningsvis inte) corsairloggan från blockets topplock. Tror jag byter slangar med då dem som följde med är tämligen bångstyriga.

Tror jag börjar skissa lite på't!

Hur ställer jag in att datorn ska använda min CPUs grafik efter jag plockat ut kortet?

ville bara rekommendera detta galleri man tar isär ångkammaren genom att värma upp det

Ångkammaren är fäst på kylarens basplatta med ett starkt klister, jag värmde kylaren med en gaslåga samt en varmluftspistol. Jag fick värma så mycket att jag började fundera på om den skulle kunna explodera. Jag minns det som att man såg hur kylflänsarna antog en välvd form, att ångkammaren började svälla en aning.

Så jag tog försiktigt med mejseln och började bända loss ångkammaren från basplattan. Men då ångkammaren var så varm så gav dess form vika. Klistret hade blivit en aning mjukt men det skulle krävas en del mer värme innan ångkammaren skulle lossna självmant. Jag har monterat isär en kylare från ett 8800GTX tidigare, där gick proceduren mycket enklare då mycket mindre värme krävdes.

Visst hade det varit fint med en intakt ångkammare, som en dag kanske skulle kunna användas till något annat men nu var den redan lite sabbad så jag körde på.

Klistret satt fortfarande ganska bra vilket syns på ångkammaren i bilden ovan, som tog en hel del stryck när jag från sidan fick bra grepp nog för att bända loss ångkammaren helt.

Dold text

lägg upp ett galleri!!!

Permalänk

Varför inte montera en Arctic Cooling Accelero Hybrid istället? Är väl ungefär samma sak fast att den passar bättre o dessutom får kylingen för minnen

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Stryker Nätaggregat: Corsair AX750
Moderkort: Asus Maximus X Code Processor: i7-8700K Kylare: Corsair H100 RAM: G.Skill TridentZ RGB 3000Mhz
Grafikkort: GTX 1080 SSD: OCZ Agility 3 240GB HDD: WD Green 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

ville bara rekommendera detta galleri man tar isär ångkammaren genom att värma upp det

Ångkammaren är fäst på kylarens basplatta med ett starkt klister, jag värmde kylaren med en gaslåga samt en varmluftspistol. Jag fick värma så mycket att jag började fundera på om den skulle kunna explodera. Jag minns det som att man såg hur kylflänsarna antog en välvd form, att ångkammaren började svälla en aning.

Så jag tog försiktigt med mejseln och började bända loss ångkammaren från basplattan. Men då ångkammaren var så varm så gav dess form vika. Klistret hade blivit en aning mjukt men det skulle krävas en del mer värme innan ångkammaren skulle lossna självmant. Jag har monterat isär en kylare från ett 8800GTX tidigare, där gick proceduren mycket enklare då mycket mindre värme krävdes.

Visst hade det varit fint med en intakt ångkammare, som en dag kanske skulle kunna användas till något annat men nu var den redan lite sabbad så jag körde på.

Klistret satt fortfarande ganska bra vilket syns på ångkammaren i bilden ovan, som tog en hel del stryck när jag från sidan fick bra grepp nog för att bända loss ångkammaren helt.

Dold text

lägg upp ett galleri!!!

Finns i länken!

Skulle det fungera att göra som när man tar bort emblem från en bil, att man använder en fiskelina och "sågar bort" limmet?

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

ville bara rekommendera detta galleri man tar isär ångkammaren genom att värma upp det

Ångkammaren är fäst på kylarens basplatta med ett starkt klister, jag värmde kylaren med en gaslåga samt en varmluftspistol. Jag fick värma så mycket att jag började fundera på om den skulle kunna explodera. Jag minns det som att man såg hur kylflänsarna antog en välvd form, att ångkammaren började svälla en aning.

Så jag tog försiktigt med mejseln och började bända loss ångkammaren från basplattan. Men då ångkammaren var så varm så gav dess form vika. Klistret hade blivit en aning mjukt men det skulle krävas en del mer värme innan ångkammaren skulle lossna självmant. Jag har monterat isär en kylare från ett 8800GTX tidigare, där gick proceduren mycket enklare då mycket mindre värme krävdes.

Visst hade det varit fint med en intakt ångkammare, som en dag kanske skulle kunna användas till något annat men nu var den redan lite sabbad så jag körde på.

Klistret satt fortfarande ganska bra vilket syns på ångkammaren i bilden ovan, som tog en hel del stryck när jag från sidan fick bra grepp nog för att bända loss ångkammaren helt.

Dold text

lägg upp ett galleri!!!

Ja jag har sett det, mkt inspiration kom därifrån ska spåna vidare på min idé...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Almost_Me:

Varför inte montera en Arctic Cooling Accelero Hybrid istället? Är väl ungefär samma sak fast att den passar bättre o dessutom får kylingen för minnen

För att då går inte chassisidan på.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk

Jag körde med en antec 620 på mitt gtx 470 utan några problem. Detta fästes med buntband som så många andra gjort, jag blev tvungen att dra åt buntbanden med 2st tänger för att få tillräckligt bra tryck på gpu, men när det väll lyckats blev det kanon.

Som kylning till vram och VRM använde jag följande kitt:

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/114038-arctic_cooling...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

ja det också, dessutom verkade kylaren i videon lämpligare för detta då det var mycket större yta man hade till förfogande när man ska pricka in GPUn, H40 är ju aningen sparsmakad (läs, asliten)

Har själv "vattenkylt" mitt 7970 med Antec 920. MED kylflänsar OCH en fläkt över så blir VRM ~100C varmt, så kylflänsar är att rekommendera, på allt som kyldes det minsta av referenskylaren. MEN! Du MÅSTE ha en kopparplatta mellan GPUn och kylblocket, då 7970 har lite "nedsänkt" GPU vilket även syns på referenskylaren!!! Har du inte detta så får du i princip ingen kontakt mellan block och GPU, det är ca 1mm kylpasta däremellan vilket leder till EXTREMT dålig värmeöverföring. Så testa det+någon sorts kylfläns på resten så borde det funka fin fint!

Visa signatur

|| XFX HD7970 3GB, kyld av Antec 920, Noctua NF-F12 PnP || Asus P8Z77-V LE ||
|| G.Skill 8GB || i5-3570K@4,3GHz med Corsair H80, GT 1850 PnP ||
|| Fractal Design Define R3 med två insug, 920 rad insug, ett utblås, H80 rad utblås ||
|| WD Black 1TB || Fractal Design Tesla, 650W || OCZ Agility 3 120GB SSD ||
|| WD Green 3TB || Asus Xonar DX || Samsung U28D590D ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av bondi:

Har själv "vattenkylt" mitt 7970 med Antec 920. MED kylflänsar OCH en fläkt över så blir VRM ~100C varmt, så kylflänsar är att rekommendera, på allt som kyldes det minsta av referenskylaren. MEN! Du MÅSTE ha en kopparplatta mellan GPUn och kylblocket, då 7970 har lite "nedsänkt" GPU vilket även syns på referenskylaren!!! Har du inte detta så får du i princip ingen kontakt mellan block och GPU, det är ca 1mm kylpasta däremellan vilket leder till EXTREMT dålig värmeöverföring. Så testa det+någon sorts kylfläns på resten så borde det funka fin fint!

såna du menar? http://viewitem.eim.ebay.se/12mm-HP-dv2000-dv6000-dv9000-tx10...
sen lite tjockare http://viewitem.eim.ebay.se/5-Laptop-GPU-CPU-Heatsink-Copper-...

och till ramminne http://viewitem.eim.ebay.se/Copper-Heat-Sink-For-DDR-DDR2-DDR...
http://viewitem.eim.ebay.se/8Pcs-Silvery-Aluminum-Cooler-Heat...

till TS vad använde du för kylpasta? vit kylpasta ska du ha för det silvriga lederström om man får det på kortet( om man har förmycket så pressas det ut lite kylpasta)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tarasus:

Finns i länken!

Skulle det fungera att göra som när man tar bort emblem från en bil, att man använder en fiskelina och "sågar bort" limmet?

japp det vet jag men skrev det ändå och sen spoiler för att gömma det

hmm borde väl gå men svårt att vara 100 på att det går när man inte har kylaren i handen..
en bit vanlig sytråd borde funkar fint också, lite grovare yta

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Jag körde med en antec 620 på mitt gtx 470 utan några problem. Detta fästes med buntband som så många andra gjort, jag blev tvungen att dra åt buntbanden med 2st tänger för att få tillräckligt bra tryck på gpu, men när det väll lyckats blev det kanon.

http://www.sweclockers.com/image/gallery/2012/03/22/Cimg1655....

http://www.sweclockers.com/image/gallery/2012/03/22/Cimg1654....

http://www.sweclockers.com/image/gallery/2012/03/22/Cimg1657....

Som kylning till vram och VRM använde jag följande kitt:

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/114038-arctic_cooling...

hittade inget kitt till mitt kort, funkar ju säkert till mitt iaf men är osäker på om det innehåller allt jag behöver?

Skrivet av bondi:

Har själv "vattenkylt" mitt 7970 med Antec 920. MED kylflänsar OCH en fläkt över så blir VRM ~100C varmt, så kylflänsar är att rekommendera, på allt som kyldes det minsta av referenskylaren. MEN! Du MÅSTE ha en kopparplatta mellan GPUn och kylblocket, då 7970 har lite "nedsänkt" GPU vilket även syns på referenskylaren!!! Har du inte detta så får du i princip ingen kontakt mellan block och GPU, det är ca 1mm kylpasta däremellan vilket leder till EXTREMT dålig värmeöverföring. Så testa det+någon sorts kylfläns på resten så borde det funka fin fint!

jo jag har sett utbuktningen på originalkylaren, varför kan man ju undra... men om jag ska ha en sådan tjockare kopparplatta, blir det inte väldigt knöligt då? Blir det GPU->kylpasta->kopparplatta->kylpasta->H40? Jag hade ju tänkt överklocka kortet sedan så vill ju ha så bra kylning som möjligt!

Skrivet av Gulbanan:

såna du menar? http://viewitem.eim.ebay.se/12mm-HP-dv2000-dv6000-dv9000-tx10...
sen lite tjockare http://viewitem.eim.ebay.se/5-Laptop-GPU-CPU-Heatsink-Copper-...

och till ramminne http://viewitem.eim.ebay.se/Copper-Heat-Sink-For-DDR-DDR2-DDR...
http://viewitem.eim.ebay.se/8Pcs-Silvery-Aluminum-Cooler-Heat...

till TS vad använde du för kylpasta? vit kylpasta ska du ha för det silvriga lederström om man får det på kortet( om man har förmycket så pressas det ut lite kylpasta)

Använde den som kom förapplicerad. Den hemsidan du länkar till, hur är det att beställa därifrån? Tar det lång tid? Är det säkert? Kostar frakten verkligen ingenting så dem verkligen går på det som visas? Verkar för billigt....

Skrivet av Gulbanan:

japp det vet jag men skrev det ändå och sen spoiler för att gömma det

hmm borde väl gå men svårt att vara 100 på att det går när man inte har kylaren i handen..
en bit vanlig sytråd borde funkar fint också, lite grovare yta

kommer inte gå att såga, ramens kanter går upp runt ångkammaren så tråden kommer då ett kantigt U:s form.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

jo jag har sett utbuktningen på originalkylaren, varför kan man ju undra... men om jag ska ha en sådan tjockare kopparplatta, blir det inte väldigt knöligt då? Blir det GPU->kylpasta->kopparplatta->kylpasta->H40? Jag hade ju tänkt överklocka kortet sedan så vill ju ha så bra kylning som möjligt!

Skaffa så tunn kopparplatta som möjligt med rätt storlek i övrigt(0.5-1mm tror jag är bra tjocklek). Det är enda sättet jag vet att få modden o fungera på 7970. Exakt som du sa, GPU->kylpasta->kopparplatta->kylpasta->H40, som en macka! Visst, det kyler sämre än att bara ha rakt på, men det är antingen så eller att fila bort kanterna runt GPUn som är dina val! Jag har kopparplatta under min 920 och kan överklocka hyffsat bra utan att det blir för varmt! (får inte komma upp i 67C då mitt kort throttlar då, så jag anser 65 vara för varmt, vilket jag håller mig under).

Visa signatur

|| XFX HD7970 3GB, kyld av Antec 920, Noctua NF-F12 PnP || Asus P8Z77-V LE ||
|| G.Skill 8GB || i5-3570K@4,3GHz med Corsair H80, GT 1850 PnP ||
|| Fractal Design Define R3 med två insug, 920 rad insug, ett utblås, H80 rad utblås ||
|| WD Black 1TB || Fractal Design Tesla, 650W || OCZ Agility 3 120GB SSD ||
|| WD Green 3TB || Asus Xonar DX || Samsung U28D590D ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av bondi:

Skaffa så tunn kopparplatta som möjligt med rätt storlek i övrigt(0.5-1mm tror jag är bra tjocklek). Det är enda sättet jag vet att få modden o fungera på 7970. Exakt som du sa, GPU->kylpasta->kopparplatta->kylpasta->H40, som en macka! Visst, det kyler sämre än att bara ha rakt på, men det är antingen så eller att fila bort kanterna runt GPUn som är dina val! Jag har kopparplatta under min 920 och kan överklocka hyffsat bra utan att det blir för varmt! (får inte komma upp i 67C då mitt kort throttlar då, så jag anser 65 vara för varmt, vilket jag håller mig under).

under 65?! Mitt kort går i 80+ med fläkten på 45% (allt automatiskt)! Fila bort kanterna lät lockande, men jäkligt farligt... näe det tror jag att jag skippar, ser framför mig hur det är någon liten flisbit kvar någonstans som kortsluter alltihopa... Stör mig på att ångkammaren inte går att ta bort smidigt, så det blir ju antingen att kapa upp plats i den för H40n, eller ta bort den helt och sätta dit annan kylning för allt som H40n inte kyler.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

Använde den som kom förapplicerad. Den hemsidan du länkar till, hur är det att beställa därifrån? Tar det lång tid? Är det säkert? Kostar frakten verkligen ingenting så dem verkligen går på det som visas? Verkar för billigt....

kommer inte gå att såga, ramens kanter går upp runt ångkammaren så tråden kommer då ett kantigt U:s form.

men var kylaren oanvänd när du fästade den på kortet? kylpastan måste bytas varje gång man byter kylare...
det är ebay så du måste ha ett ebaykonto och ett paypalkonto för att beställa, du behöver inte oroa dej för något de kommer hmmm frakttiden varierar från företag till ett annat, men brukar ta 12dar men kanske mer och ibland bara tre dagar(gratis frakt jag snackar om) nej frakten kostar ingenting ska själv beställa 3 såna

ja det har du rätt i

ang fila flänsen så lär det ta långt tid, skulle rekommendera att dremela kanterna
synd att det krånglar så mycket...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

men var kylaren oanvänd när du fästade den på kortet? kylpastan måste bytas varje gång man byter kylare...
det är ebay så du måste ha ett ebaykonto och ett paypalkonto för att beställa, du behöver inte oroa dej för något de kommer hmmm frakttiden varierar från företag till ett annat, men brukar ta 12dar men kanske mer och ibland bara tre dagar(gratis frakt jag snackar om) nej frakten kostar ingenting ska själv beställa 3 såna

ja det har du rätt i

ang fila flänsen så lär det ta långt tid, skulle rekommendera att dremela kanterna
synd att det krånglar så mycket...

nej den sattes dit på GPUn direkt! Tror jag ska försöka dremla bort utrymme i ångkammaren för H40n och slangarna, det enda som oroar mig är denna om kylblocket ska vara monterat som nu med ångkammare på sedan. Det kommer bli väldigt tight mellan vattenblocket och den om ångkammaren ska kyla med sin respektive yta på den. Funderar på om jag ska rotera vattenblocket 45* medsols, sen vinkla slangfästena 90* uppåt så slangarna går ut genom framsidan av locket. Fast då går dem rakt genom ASUS-loggan, satan också... Men känns som att den lösningen är bäst faktiskt, då hamnar kylningen till allt utom GPUn dikt emot som stock!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

nej den sattes dit på GPUn direkt! Tror jag ska försöka dremla bort utrymme i ångkammaren för H40n och slangarna, det enda som oroar mig är denna om kylblocket ska vara monterat som nu med ångkammare på sedan. Det kommer bli väldigt tight mellan vattenblocket och den om ångkammaren ska kyla med sin respektive yta på den. Funderar på om jag ska rotera vattenblocket 45* medsols, sen vinkla slangfästena 90* uppåt så slangarna går ut genom framsidan av locket. Fast då går dem rakt genom ASUS-loggan, satan också... Men känns som att den lösningen är bäst faktiskt, då hamnar kylningen till allt utom GPUn dikt emot som stock!

hmmm då lär du såga av lite av flänsen då(för slangarna)
hahah nej men då är det bättre att hitta på en annan lösning :p(ang asus logot XD)
men om du ha buntbanden så här

Dold text

istället för

Dold text

så lär buntbanden vara rakare?

beställ (vit)kylpasta från ebay också, så slipper du betala en hel del för kylpastan ;D
har du ingen dremel/verktyg så bara säg till så kan du få låna min

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

hmmm då lär du såga av lite av flänsen då(för slangarna)
hahah nej men då är det bättre att hitta på en annan lösning :p(ang asus logot XD)
men om du ha buntbanden så här

istället för

så lär buntbanden vara rakare?

beställ (vit)kylpasta från ebay också, så slipper du betala en hel del för kylpastan ;D
har du ingen dremel/verktyg så bara säg till så kan du få låna min

Dold text

Tror inte det räcker faktiskt, banden ska ut en bra bit till för att bli raka... Så tänkte testa om det blir bättre om jag använder mig utav denna adapter jag fick med. Den tillsammans med de andra fästskruvarna etc kanske kan bli bra! Eller andra bultar, brickor och muttrar. Tänkte kolla på BTH om någon WonderLanare har en tub som skräpar dem skulle vilja byta mot 3L cola eller nått haha

Skrivet av Gulbanan:

har du ingen dremel/verktyg så bara säg till så kan du få låna min

Well I like that, sir! Satt precis och kollade lite lätt efter dremlar! Ska ha ditt erbjudande i bakhuvudet, tack!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

Tror inte det räcker faktiskt, banden ska ut en bra bit till för att bli raka... Så tänkte testa om det blir bättre om jag använder mig utav denna adapter jag fick med. Den tillsammans med de andra fästskruvarna etc kanske kan bli bra! Eller andra bultar, brickor och muttrar. Tänkte kolla på BTH om någon WonderLanare har en tub som skräpar dem skulle vilja byta mot 3L cola eller nått haha
Well I like that, sir! Satt precis och kollade lite lätt efter dremlar! Ska ha ditt erbjudande i bakhuvudet, tack!

menar du så?

eller så

Dold text

kolla tredje inlägget hur han gjorde (tråd) men det är dock h2o 620:s fäste, men finns säkert massa andra ideer i det trådet. men kanske går att göra med ditt fäste också

hmm jag har kylpasta med dock det silvriga!! kan ge dej men på egen risk

säg bara till är dock inte i karlskrona denna veckan, hemma på lördag

Permalänk
Skrivet av Marticus:

För att då går inte chassisidan på.

Skickades från m.sweclockers.com

Okej då! i'll give up

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Stryker Nätaggregat: Corsair AX750
Moderkort: Asus Maximus X Code Processor: i7-8700K Kylare: Corsair H100 RAM: G.Skill TridentZ RGB 3000Mhz
Grafikkort: GTX 1080 SSD: OCZ Agility 3 240GB HDD: WD Green 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

menar du så?

kolla tredje inlägget hur han gjorde (tråd) men det är dock h2o 620:s fäste, men finns säkert massa andra ideer i det trådet. men kanske går att göra med ditt fäste också

hmm jag har kylpasta med dock det silvriga!! kan ge dej men på egen risk

säg bara till är dock inte i karlskrona denna veckan, hemma på lördag

Ja precis så jag menade. Testade igår för att se hur buntbanden blev. i princip helt raka blev dem, men undrar ändå om det räcker med buntband, tror jag slopar dem för bult och mutter ist, vill göra något redigt nu ist som bilden du visade, gillar lösningen med brickorna för att få tag i ramen.

Så jag spånade vidare på min ide om att kapa upp i ångkammaren, måttade lite för en stund sedan och försökte se hur det blir, kan säga att det kan bli riktigt bra, särskillt om det inte vore för detta lilla problem;

Tänk dig att plastplattan på bild 2 "sjunker igenom" allting hela vägen ner till bordet, så hade jag tänkt kapa upp ramen och ångkammaren. Du ser då att den övre VRMen kommer bli utan kylning (bortsett från ref-fälktens luftflöde) till ca 50%, i bästa fall kanske 25% om jag kapar bort fästhakarna på kylblocket (om du förstår vilka jag menar) och behöver således inte kapa i ångkammaren lika mycket för att ge VRMen mer fästyta för kylningen. Hur ska man lösa detta på bästa sätt? Räcker det med luftflödet över den eller behövs något annat?

Dessutom, ska jag göra som han i tråden, med det egengjorda fästet ihoplimmat med den adaptern som kommer med, då behövs mer yta kapas upp i kammaren vilket kommer strypa kylningen till VRMen uppe som nere ännu mer, men kanske inte är så farligt som jag tror att det är? Skulle ju helst vilja göra som han i tråden du länkade gjorde, verkar stabilast,

Tror jag försöker få tag i sådan vit kylpasta isådanna fall, vill inte göra detta mer vanskligt än vad det redan är!

Skrivet av Almost_Me:

Okej då! i'll give up

Lugnt, lätt att inte tänka på!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻