7950 kylpasta problem

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012

7950 kylpasta problem

Hej bytte pasta på mitt grafikkort http://www.ladda-upp.se/bilder/bxifqfxbaxbxk/ (original pasta som satt på ) och sen fastnade pasta mellan chipen runt om och grafikkortet vägrar starta hur kan jag ta bort denna pasta på ett bra sätt?

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Sverige
Registrerad
Dec 2005
Skrivet av Markus13:

Bumpar är inte tillåtna enligt §4 i reglerna. Tänk på denna och även de andra reglerna i fortsättningen.

Skrivet av Markus13:

Hej bytte pasta på mitt grafikkort http://www.ladda-upp.se/bilder/bxifqfxbaxbxk/ (original pasta som satt på ) och sen fastnade pasta mellan chipen runt om och grafikkortet vägrar starta hur kan jag ta bort denna pasta på ett bra sätt?

Vanliga bomullspinnar fungerar bra. Det är dock inte alls säkert att det är problemet. Det ser ut som vanlig, icke-silverpasta och sådan är normalt inte ledande (eller kapacitiv heller). Använde du ESD-skydd med tanke på hur känsliga delar du blottat och rört vid?

Synpunkter på min moderering? Hör av dig via PM eller mail.

W7, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Huawei P10 Plus
* Stolt paragrafryttare *

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012
Skrivet av MultiMan:

Bumpar är inte tillåtna enligt §4 i reglerna. Tänk på detta i fortsättningen.

Sry är lite ny här o ska ta o läsa reglerna nu Hoppas någon kan ge mig något bra tips!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012
Skrivet av MultiMan:

Bumpar är inte tillåtna enligt §4 i reglerna. Tänk på denna och även de andra reglerna i fortsättningen.

Vanliga bomullspinnar fungerar bra. Det är dock inte alls säkert att det är problemet. Det ser ut som vanlig, icke-silverpasta och sådan är normalt inte ledande (eller kapacitiv heller). Använde du ESD-skydd med tanke på hur känsliga delar du blottat och rört vid?

Ja det gör jag men har testat med bomullspinnar. Och fick inte bort allt utan det har verkligen satt sig runt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
som gud är min närvaro överallt.
Registrerad
Nov 2005

Hej

Köp elektronikrent på biltema , Tvättat jäkligt många grafikkort på det sättet utan problem.
Annars få du väl köpa borttagning för kylpasta på närmaste dator butik.

Om inte kortet startar endå kan du alltid testa att baka det och hoppas på att det är någon lödning som glappat och på detta sett får kontakt igen.

/aragon

Skrivet av Markus13:

Ja det gör jag men har testat med bomullspinnar. Och fick inte bort allt utan det har verkligen satt sig runt

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag;-)

main dator: rampage v10, 6950x, Titan xp,64gig ram,intel 950,2x 10gig nic, asus 2k 165hz ips skärm, 900D custom vattenkylning.
main server: Supermicro, amd 6386se 16 trådar, 20TB i raid 6, 64gig ecc ram, 6x 10 gig nic. custom vattenkylning. 1/1gig nätverk via dedikerad fiberlina, router:usg pro4

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012
Skrivet av aragon:

Hej

Köp elektronikrent på biltema , Tvättat jäkligt många grafikkort på det sättet utan problem.
Annars få du väl köpa borttagning för kylpasta på närmaste dator butik.

Om inte kortet startar endå kan du alltid testa att baka det och hoppas på att det är någon lödning som glappat och på detta sett får kontakt igen.

/aragon

Kk tackar Tänkte göra 620 moden men Tja det gick ju inte så bra för du ser ju som på bilden att det hade kletat sig ut på kanterna...