Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund/Malmö
Registrerad
Okt 2002

Tjäna guld

Är ute efter cultural armorn som är svindyr och hade behövt lite tips på hur man skaffar guld snabbast. Just nu kör jag events i level 80 zoner och det är väl hyffsat men det kanske finns något bättre sätt ?

Har även sparat allt crafting material jag gatherat hittils och väntar på att priserna skall stiga mer innan jag säljer.

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2010

Karmatrain ger hygglig income. Dock har jag börjat "spela" på att köpa unidentified dye och hoppas på tur. Lyckades få en Black Dye idag, satsade igen. Köpte 50 "UD" ingenting förren på sista då fick jag Abyss dye så vann från ca 50 silv > 3.5g > 4.5g men det handlar om tur och man kan förlora på det. BIG TIME!

“It was luxuries like air conditioning that brought down the Roman Empire. With air conditioning their windows were shut; they couldn’t hear the barbarians coming.”

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bohus
Registrerad
Mar 2004

Kör den där flame dungeonen (lvl 75). Ger massor av guld (massor i detta spelet är relativt). Du får dessutom spelets snyggaste gear.

Silverstone | ASUS Z170 PRO GAMING ATX | Intel Core i5 6600K Skylake @ 4500 Mhz | Corsair H75 Hydro cooling |Asus Geforce GTX 970 med NZXT Kraken g10 kylning | Corsair 8GB (2x4GB) DDR4 2133Mhz Vengeance LPX | PS Corsair TX850W | SSD 3x Samsung 850 EVO 120/250GB/500 GB | Samsung c32hg70 144hz | Logitech g403| Corsair Vengeance K90 Mechanical Keyboard | Corsair Vengance 2000 Headset| Samsung Galaxy Note 8|LG OLED 55B7v, Nintendo Switch, Microsoft Surface Pro.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ronneby
Registrerad
Okt 2011

Farma CoF speed run explore mode. du får 25 silver när du gjort dungeonen, + ca 5-10 silver för skräp du säljer. 1 runda tar ca 20 min

1070 - i7 7700
Acer 27" LED Predator G-Sync XB270HU 2560x1440 IPS, 144hz,

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2009

Skaffa gear med magic find på allt och ha ett stort förråd med mat som ger magic find. Du får då mer än dubbelt så bra magic find. Själv gör jag mycket events (vill ändå ha karman) som innehåller många mobs och försöker göra så mycket AoE-skada som möjligt. Viktigt är även att röra sig över hela området eftersom man får usel loot om man stannar på samma ställe.

Får väl 3-5 guld på en kväll.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2010
Skrivet av KlyfftPotatis:

Farma CoF speed run explore mode. du får 25 silver när du gjort dungeonen, + ca 5-10 silver för skräp du säljer. 1 runda tar ca 20 min

Vilket val gör du i början för snabbaste vägen? Tror det va den jag körde igår och finns väl 3 val om jag inte missminner mig..

CPU:i7 950 @ 4ghz HT-EnabledCPU-Kylare: Antec Kühler H2O 620 + Scythe GT 1850rpm PushModerkort:MSI Big Bang X-Power X58 Chassi: Antec Performance P182 Miditower PSU: Corsair Powersupply 750W Black Ram: Corsair Dominator DHX+ DDR3 1600MHz 12GB GPU: GIGABYTE GTX670 OC Windforce 3X HDD: Corsair SSD Force Series 120GB Skärm: Samsung TFT 27" S27A550H LED

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ronneby
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av Hjulstad:

Vilket val gör du i början för snabbaste vägen? Tror det va den jag körde igår och finns väl 3 val om jag inte missminner mig..

magg någonting

1070 - i7 7700
Acer 27" LED Predator G-Sync XB270HU 2560x1440 IPS, 144hz,

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2011
Skrivet av Hjulstad:

Som ovan sa, magg nånting, den är den andra uppifrån. Någon sa att de andra va proppade med buggar men jag har inte testat själv, folk kommer förmodligen ändå köra med Magg för att det är så snabbt.