Kan inte spara filer från internet!

Permalänk
Medlem

Kan inte spara filer från internet!

Hej!

Jag har ett ganska mystiskt problem, jag kan nämligen inte spara några filer alls från internet! Det går alldeles utmärkt att klicka på "ladda ner", jag ser längst ner i browsern att filen laddas ner... Men så fort jag försöker öppna filen (från browsern) så står det att filen är borta. Den syns inte heller i Explorer. Detta gäller alltså för varenda filtyp jag försökt: .pdf .exe .avi .mp3 .htm .jpg .png etc etc etc, och från alla sidor jag försökt hämta från. Jag kan inte heller installera några tillägg för Chrome, utan får felmeddelandet CRX_FILE_NOT_FOUND eller något liknande, kommer inte ihåg exakt.

Problemet började när jag skulle testa att använda Google Chromes funktion 'logga in för att synka inställningar mellan datorer', eller något sådant. Det funkade allmänt dåligt (gav dubbla uppsättningar startsidor om man hade samma på flera datorer osv), så jag tog bort det direkt. Det var strax efter det som jag upptäckte det här problemet. Att ta bort den funktionen löste inte problemet alls, inte heller att installera om Chrome gjorde någon skillnad. Starta om datorn har skett massvis med gånger sedan det blev så här.

Nu när jag skriver det här upptäcker jag att jag kan inte spara filer från Firefox heller, det blir exakt samma problem. Likaså från Windows Live Mail. Däremot att visa .pdf-filer i browsern funkar utmärkt.

Har ingen som helst aning vad det kan vara för problem, men det börjar bli extremt frustrerande att jag inte kan spara någonting alls från internet.

Leverantör: Tele2
Browser: Google Chrome
Antivirus: Avast!

Permalänk
Medlem

Det enda jag kan komma på är att stänga av antivirusprogrammet och brandväggen (ev. även UAC) tillfälligt, och prova igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morgan:

Det enda jag kan komma på är att stänga av antivirusprogrammet och brandväggen (ev. även UAC) tillfälligt, och prova igen.

Tyvärr funkade inte detta...

Permalänk
Medlem

Ingen som har några idéer? Jag skulle verkligen behöva hjälp med detta...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maldergho:

Ingen som har några idéer? Jag skulle verkligen behöva hjälp med detta...

Antingen har ditt AV fått spel o raderar allt som laddas ner o/e så har du ngt jobbigt malware på datorn...