Asus 7770 HD 1GHZ slutar svara!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Asus 7770 HD 1GHZ slutar svara!

Hejsan, saken är att jag installerade win7 nyligen på min nyinköpta nybyggda dator, problemet är att det började med att datorn körde på det intergrerade först så att säga, men lyckades genom att ominstallera drivrutiner och hålla på och fixa lite, få det att att fungera, datorn fungerade som den skulle och ingenting var fel.

Sedan börjar jag få problem med gpu't. Den kraschar och slutar svara när jag går in på en webbläsare. jag testade att installera om drivisarna osv, funkade ändå inte. Slutade med att jag nu prövade att installera om mitt win7. ALlt gick bra, fram till att jag skulle installera drivisarna till graffet, datorn ville låta mig köra in drivisarna, eller Catalyst control center (ccc) när det inte fanns hårdvara för programmet i datorn. lyckades sedan installera dem ändå genom att manuellt starta setup.exe när jag bläddrade på skivan.

Problemet är att nu när jag åter igen startar datorn och har skärmen inkopplad till ´mitt gpu istället för mobo så får jag inte någon bild alls på skärmen och det står no signal. x 6 pin sitter i där bak, graffet sitter säkert på plats på mitt nya mobo.

P.S För övrigt så fick jag inte installera vga drivers från mitt mobos drivis skiva utan graffekortet i och eftersom skärmen var svart när jag hade den inkopplad så har jag inte kunnat installera dem heller.

P.S.S finns det förlängningssladdar till nät aggets atx kablar, mina är för korta och har byggt ett hoxpox av mina delar och har nätagget sittabnde utanför på chassit nu.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Sep 2008

"Problemet är att nu när jag åter igen startar datorn och har skärmen inkopplad till ´mitt gpu istället för mobo så får jag inte någon bild alls på skärmen och det står no signal. x 6 pin sitter i där bak, graffet sitter säkert på plats på mitt nya mobo"

Sådär har min dator gjort med både med Nvidia och AMD grafik. Jag har bara startat om typ 3-4 gånger sen har det fungerat. Vet inte om det var till nån hjälp med hoppas det

MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 1155 | Intel i7 2700K 3,50ghz | OCZ Agility 3 120gb SSD | Corsair 16gb CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GeForce GTX980 Ti SC+ 6GB | Dell UltraSharp U2713HM H-IPS 27
Ducky G2PRO Mx Brown TKL | Q-Pad 5k | Audio Technica ATH-M50 - Beyerdynamic 770 PRO
Citera för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Har nu ett nytt problem, skulle testa om det gick att ta ut graffet och köra på mobos intergrerade igen, men nu när jag startar datorn så kommer windows startreprations programm igång, och säger det där med att om du har kopplit in en enhet till datorn ta ut den, men har inget annat än ram, mobo, nät agget, tangentbord o mus + skärm inkopplad till datorn?? (cpu och hdd också givetvis)