När får jag mist of pandaria?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Mar 2011

När får jag mist of pandaria?

Tjena, om jag beställer mist på http://www.retrospelbutiken.se/store/produkt.php?produkt=9396 . När kommer jag då få det i brevlådan? Blir det på måndag eller?

Chassi: Fractal Design Define R3 || Moderkort: MSI P67A-C45 B3 || GPU: R9 280x ||
CPU: Intel Core i5 2500K@ 4Ghz || CPU kylare: Antec kühler 620 PnP Gentle Typhoon ||
Nätagg: Fractal Design Tesla 650W || Hårddisk: Samsung Spinpoint F3 1TB || Ram: CORSAIR 4x2GB DDR3 XMS3 || 3DMark 11

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sthlm
Registrerad
Jan 2011

Är det så svårt och bara köpa direkt på Battle.net om det är så viktigt att ha på releasedagen? Även fast det är lite dyrare?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Mar 2011

men vill ju ha fodralet:/

Chassi: Fractal Design Define R3 || Moderkort: MSI P67A-C45 B3 || GPU: R9 280x ||
CPU: Intel Core i5 2500K@ 4Ghz || CPU kylare: Antec kühler 620 PnP Gentle Typhoon ||
Nätagg: Fractal Design Tesla 650W || Hårddisk: Samsung Spinpoint F3 1TB || Ram: CORSAIR 4x2GB DDR3 XMS3 || 3DMark 11

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av krille94:

Tjena, om jag beställer mist på http://www.retrospelbutiken.se/store/produkt.php?produkt=9396 . När kommer jag då få det i brevlådan? Blir det på måndag eller?

Om Blizzard håller sin vanliga policy så gissar jag att det kommer på tisdag, med Diablo 3 sa de att det inte fick komma fram före releasedagen...

Corsair Vengeance LPX 2x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Mar 2011

står ju trots allt att man har det till release.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sthlm
Registrerad
Jan 2011

Varför är fodralet viktigt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av Vincent:

för att jag har alla och vill ha detta med.

Men senast tisdag då?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Aug 2006
Skrivet av krille94:

Men senast tisdag då?

Snarare tidigast tisdag, man kan aldrig förutspå förseningar osv.

Define S | NZXT Hale90 750w | Asus Z170-A | Intel i7 6700K @ 4.6GHz + Noctua NH-D15 | 2x8GB Corsair DDR4 2133Mhz | EVGA GTX 980 SC ACX 2.0 | Samsung 840 Pro 256GB | Samsung 850 Evo 500GB | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser HD650 + ModMic 4.0 | Acer XB271H | Dell U2412M

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2011

Vi vet inte det, vi är inte synska.

Men jag tror att du kommer få ditt 1 dag innan release. Har jag fått på de flesta MMO's som jag har bokat.

Processor: Intel Core i5 3570K @ 3400MHZ (STOCK) | Moderkort: MSI Z77A-S01 |Grafikkort: MSI GeForce GTX 670 2GB | RAM: Corsair Vengeance 8GB 1600MHZ | Chassi: CM HAF 912 | SSD & HDD: Corsair SSD Force 3 Series 1x120GB / Seagate Barracuda 2TB @ 5400RPM | PSU: Antec TruePower 550W 80+ | DVD-brännare: DVD±RW Samsung 22X DL Svart OEM | OS: Windows 7 Home Premium x64

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ekerö
Registrerad
Mar 2003

De va coolare förut när man fick en stor låda med spelet i

"Det är inget plus/minus, de är på ett ungefär..." - Löjtnant i flygvapnet
[burk]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Feb 2007
Skrivet av krille94:

Men senast tisdag då?

jaha du kommer ju få det frågan är vad som är så viktigt att få ett fodral så fort som möjligt ?

[ be quiet! DB 900 ] [ be quiet! DP Pro 11 850W ] [ i7 7700K ] [ Asus ROG STRIX Z270E ] [ Gigabyte AORUS 1080 Ti ] [ Corsair 32GB DDR4 2400MHz CL16 Vengeance ] [ Samsung 960 EVO 250GB + Samsung 850 EVO 500GB ] [ Corsair Hydro H80i v2 ]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
STHLM
Registrerad
Apr 2012

eller så drar man in på stan och köper det vid release så har du boxen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012
Skrivet av Pippihunter:

eller så drar man in på stan och köper det vid release så har du boxen.

Eller så har inte alla den möjligheten?

Citera mig tack! så att jag vet att du svarat.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2011

Eller så köper man det för 149kr på realeasedagen! Kommer ihåg att Cataclysm kostade 150kr på elgiganten medans alla andra sålde det för 250+

Amd Phenom IIX6 1090T 4.0GHZ,Corsair XMS3 8GB DDR3 1333mhz,GTX 780Ti Gigabyte 990 FXA UD3, Corseair force 3 120gb,2TB SSHD,1TB Caviar black] [WD Blue 1 TB]Antec kuhler H2O 620 V4(PnP)Bequiet Pure power 730 W [Laptop intel core i3 350m 4gb ddr3 1333mhz amd radeon 5470 1GB ddr3 500GB HDD](HTPC)
rolig vid http://www.youtube.com/watch?v=B-wqztrhack Har också 1TB Externt. Asus 24 tum @75hz med Freesync
Mobil Nexus 6P

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av Lexius:

Eller så köper man det för 149kr på realeasedagen! Kommer ihåg att Cataclysm kostade 150kr på elgiganten medans alla andra sålde det för 250+

På Elgiganten i Norrtälje var det på 249kr

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2009
Skrivet av Vincent:

Är det så svårt och bara köpa direkt på Battle.net om det är så viktigt att ha på releasedagen? Även fast det är lite dyrare?

Tror faktiskt att det kan bli billigare om man köper via Battle.net

Mobiltelefon: iPhone 6S Plus 32GB
Bildskärm: Dell Ultrasharp 30" 2560x1600
Datorsystem: Intel Core i7 4790K @ 4.0GHz - nVidia GTX 1070 - Asus Maximus VI Gene - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimtar - Corsair VOID Wireless

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jan 2012

Varför så mycket hate i tråden, varför han vill ha en fysisk kopia eller varför det är viktigt att få det tidigt är väl helt oviktigt och har ingenting med den ursprungliga frågan att göra?

Blizzard brukar vara väldigt petiga med att spelen inte ska komma före releasedagen, dvs att utan eventuella förseningar bör du få det tidigast på Tisdag. Sen vad företagen i Sverige gör och vad Blizzard säger två helt olika saker. Det vore inte första gången dom släpper spelen en dag för tidigt.

Så ifall det är 12-slaget du är sugen att spela ifrån så får det nog bli en digital kopia. ses i MoP!

Att felsöka en dator på håll är som att köra bil från baksätet.

Nedanstående påstående är sant.
Ovanstående påstående är falskt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mjölby
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av Zoidberg:

Kostar 35 Euro på battle.net, dvs 300 sek, och om det då kostar 350 i butik då skulle ja personligen tycka att det vore tryggare att köpa i butik än att föra över pengar och hålla på ^^

Redigerat: Sen tycker jag personligen som ts också att det är trevligare med den fysiska kartongen ^^

MSI GT60: i7 3610QM, Nvidia Geforce GTX 670M, 8GB Ram, 750 GB HDD

CITERA FÖR SVAR!

Trädvy Permalänk
Skribent
Mathias Blomberg
Plats
Skövde
Registrerad
Mar 2012

Det kan komma vilken dag som helst, beställde Cataclysm från Elgiganten har jag för mig och mumlade "Felgiganten" för mig själv resten av den dagen eftersom jag så gärna ville lira med polarna men icke sa nicke, tomt i brevlådan =/

Däremot så fick en polare spelet 1 dag i förväg men man kan ju ändå inte ha någon nytta av det så

Nae...Denna gång blev det digitalt, man förlorar kanske en tjuga så det är ingen big deal...

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair AX 850W] ≈ [ASUS Geforce GTX 1080 Strix] ≈ [Intel Core i5 8600K@4,7 GHz] ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [Corsair Vengeance LPX 16GB@3,0 GHz] ≈ [ASUS TUF Z370-Plus Gaming] ≈ [Samsung 860 EVO 500 GB] ≈ [Intel 520 180 GB] ≈ [Samsung HD103SJ 1 TB] ≈ [ASUS Xonar Essence STX] |
Skrivmaskinen: Lenovo G50-80 Min förlängning av mig själv: Samsung Galaxy S8 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2009
Skrivet av jesperlowendahl:

Kostar 35 Euro på battle.net, dvs 300 sek, och om det då kostar 350 i butik då skulle ja personligen tycka att det vore tryggare att köpa i butik än att föra över pengar och hålla på ^^

Redigerat: Sen tycker jag personligen som ts också att det är trevligare med den fysiska kartongen ^^

Håller också med om att det är trevligare med kartong
Om jag hade köpt spelet så skulle jag valt kartong alla dagar

Mobiltelefon: iPhone 6S Plus 32GB
Bildskärm: Dell Ultrasharp 30" 2560x1600
Datorsystem: Intel Core i7 4790K @ 4.0GHz - nVidia GTX 1070 - Asus Maximus VI Gene - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimtar - Corsair VOID Wireless

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mjölby
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av Zoidberg:

Håller också med om att det är trevligare med kartong
Om jag hade köpt spelet så skulle jag valt kartong alla dagar

Så trevligt med alla kartonger i hyllan, har battlechest, wrath, och cata, dock inte alla speltids fodral xD

MSI GT60: i7 3610QM, Nvidia Geforce GTX 670M, 8GB Ram, 750 GB HDD

CITERA FÖR SVAR!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Visby
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av Uzanar:

Det kan komma vilken dag som helst, beställde Cataclysm från Elgiganten har jag för mig och mumlade "Felgiganten" för mig själv resten av den dagen eftersom jag så gärna ville lira med polarna men icke sa nicke, tomt i brevlådan =/

Däremot så fick en polare spelet 1 dag i förväg men man kan ju ändå inte ha någon nytta av det så
..

Server first

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Feb 2003

Som en parantes kan jag väl nämna att de större spelbutikerna, GAME, Gamestop etc har blivit belagda med vite för just MOP. Dvs att om de bryter mot övernskommelsen att inte sälja före utsatt datum så får de böta hiskeliga belopp.

Om detta betyder att de inte får skicka dem dagen före så de dyker upp releasedagen i lådan vet jag ej men tänkte att jag iaf skulle nämna det.

Dator: Zalman GT1000|Gigabyte X48-DQ6|C2D E8400@3.6GHz|Gigabyte GeForce GTX 460 SOC 1GB|ASUS Xonar DX|Mushkin 8500 2x2GB|Intel X25-M G2 160GB|2 x WD RE2 320GB|Samsung HD501LJ|Corsair TX750W || Headset: Qpad QH1339 || Skärm : Samsung SyncMaster 2253BW

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2002

Detta har ju diskuterats en miljon gånger förut.
Om man ska ha det 'till release', med en postleverans, så betyder ju det att den fysiska kopian måste levereras på måndag, vilket då blir -innan- release.

Får man spelet på tisdag med post så har man det på -releasedagen-. Men återigen, som hände med cata, och BF3, och D3, och GW2, posten/företagen fuckar upp och leveransen kan komma senare än releasedag.

Det är ett rätt enkelt beslutsflöde:
* måste man kunna spela 00.01 -> köp digitalt
* vill man spela samma dag -> köp i butik, om slutsålt -> köp digitalt
* om man måste ha plastkartongen med den runda plastbiten i -> köp på nätet/butik på releasedag men förvänta dig inte att kunna spela första dagen

OBS! Mina inlägg ska, där applicerbart, ses som mer allmänt filosoferande och avspeglar långt ifrån alltid min personliga åsikt i frågan. Sådär, nu slipper vi personpåhopp!

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Åland,fi
Registrerad
Jan 2004
Skrivet av krille94:

men vill ju ha fodralet:/

klart man vill ha boxarna till samlingen, dessutom billigare
har själv förbokat ett ex på lokala skivbutiken här på åland !
tror till och med att jag får mitt på måndagen, dom tidigare har man fått dagen före ...

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Åland,fi
Registrerad
Jan 2004
Skrivet av Zoidberg:

Fel.
kostar ca 34 e på battle.net och kanske runt 27 28 om man köper hardcopy

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Visby
Registrerad
Jan 2012

Beställt MoP + 2 månader gamecard. 450kr

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Mar 2010
Skrivet av Vincent:

OH THE RELEVANCE

#framtiden

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Rimforsa
Registrerad
Apr 2012

Har vanilla wow collectors edition samt alla expansioner i collectors edition så klart man vill ha den stora feta collectorsedition kartongen i hyllan till MoP oxå :)!! Brukar köpa digitalt för att spela första dan sen kommer collectorsedition någon dag senare :)!!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nyköping
Registrerad
Sep 2009
Skrivet av Bighultsfred:

Har vanilla wow collectors edition samt alla expansioner i collectors edition så klart man vill ha den stora feta collectorsedition kartongen i hyllan till MoP oxå :)!! Brukar köpa digitalt för att spela första dan sen kommer collectorsedition någon dag senare :)!!

Köper du två ex av spelet då? Spelföretagen tackar nog såna som dig i så fall.. (Ingen kritik, snarare beröm)

"Gaming": Toshiba Satellite P850-133 med massa GHz och Gb..
Ljud: Denon PMA-710AE, Denon DCD-510AE, Audio Pro Focus SA-5, Argon HA-1, AKG K272HD