Permalänk

6970 Crossfire

Tjenare alla forummaskar!

Jo nu är det så här att jag har funderat på att uppgradera min dator, och jag tänkte länge köpa ett nytt single gpu kort. Men dom är så förbaskat dyra, så jag gick igenom lite gamla graffikkorts recensioner. Och jag såg att 6970 crossfire spottar ut jäkligt mycket prestanda:P Så jag blev sugen på det, men det är jue lite nackdelar med crossfire, till exempel microstuttering och tearing och många blå skärmar. I alla fall förut, och jag undrar om något forumtroll kör CF och om han har problem eller om det fungerar som en smeck just nu. Liksom lite uppdate. Varför jag vill gå CF är för att det är så sjukt billigt att köpa ett till 6970 om man hittar något på tex tradera eller blocket. Visst man har ingen garanti men det har jag ändå inte längre på min dator

/Filleflex

Permalänk
Medlem
Skrivet av FilleFLEX:

men det är jue lite nackdelar med crossfire, till exempel microstuttering och tearing

Tearing får man om man har V-sync avstängt, spelar ingen roll om du har ett eller flera grafikkort då. Eller syftar du något annat med namnet Tearing?

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Medlem

Du skulle kunna vänta lite tills 6990 blir billigare och köra det med ditt 6970 vilket blir 3st GPUer (vilket ska ha mycket mindre microstuttering än 2st).

Permalänk
Medlem
Skrivet av FilleFLEX:

Tjenare alla forummaskar!

Jo nu är det så här att jag har funderat på att uppgradera min dator, och jag tänkte länge köpa ett nytt single gpu kort. Men dom är så förbaskat dyra, så jag gick igenom lite gamla graffikkorts recensioner. Och jag såg att 6970 crossfire spottar ut jäkligt mycket prestanda:P Så jag blev sugen på det, men det är jue lite nackdelar med crossfire, till exempel microstuttering och tearing och många blå skärmar. I alla fall förut, och jag undrar om något forumtroll kör CF och om han har problem eller om det fungerar som en smeck just nu. Liksom lite uppdate. Varför jag vill gå CF är för att det är så sjukt billigt att köpa ett till 6970 om man hittar något på tex tradera eller blocket. Visst man har ingen garanti men det har jag ändå inte längre på min dator

/Filleflex

Kör själv med 2st upplåsta 6950-kort. Tycker det fungerar alldeles utmärkt. Försöker leta anledningar till att få uppgradera till nyare kort, men för tillfället har jag svårt att motivera ett köp. Dom fungerar alldeles förträffligt bra i de spel jag spelar, samt den upplösningen jag använder (1080p)
Jag skulle nog tipsa om att köpa ett till, en väldigt billig uppgradering för den prestandan du tjänar. En sak bara, alla spel lirar inte lika bra med CF, men det vet du kanske redan?

Visa signatur

Jag dricker öl med sugrör, och litar inte på betong

Permalänk

Tack för alla svar, och det med 6990 låter väldigt intressant. Om jag hittar ett 6990 kör jag på det, men annars så kommer jag köpa ett till 6970 eftersom man får en jäkla prestanda skjuts och det verkar som att alla problem med CF verkar vara lösta. Tack alla för den bra responsen

Permalänk

Jag kör cf med 6970, själv märker jag minimal microstuttering ibland i bf3, det känns lite "långsammare" men långt ifrån likadant "lagg" som när man t,ex går under 60 fps på fps spel. Enda problemet jag haft egentligen var att installera senaste drivarna (fick ta ut korten å sätta tillbaka de" för att det skulle funka. Funderar precis som kristerj att uppgradera men det får vänta tills ett singelkort presterar bättre än 6970 cf. Saints row 2 funkar inget vidare i crossfire, fast det funkar iofs inget vidare med cf avslaget heller så haha.

Permalänk
Medlem

Tja, har ett hd6970 från sapphire om du är intresserade. Hör av dig.

Visa signatur

Kan din dator göra det här?