problem med Crossfire 5770 snälla hjälp!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011

problem med Crossfire 5770 snälla hjälp!

Hejsan !
testar 5770 crossfire men går inget vidare.. de ena kortet jobbar bara och när jag spelat en minut så blir bilden bara grå och jag måste starta om!

vad kan felet vara?

Tackpåförhand //Oskar

Intel core I7 2600K 8Gb ram grafik gtx 260 Sli. 650w fractal design. Asus p67p69 m Pro B3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ludvika
Registrerad
Nov 2008
Skrivet av sandbergoskar:

Hejsan !
testar 5770 crossfire men går inget vidare.. de ena kortet jobbar bara och när jag spelat en minut så blir bilden bara grå och jag måste starta om!

vad kan felet vara?

Tackpåförhand //Oskar

Att det ena kortet jobbar kan bero på att spelet inte stöder CF.
Kan också ha att göra med drivrutiner som AMD är förjäkla dåliga på att se till att det funkar bra med low/mainstreamkort.
Hade tre stycken powercolor 5770 i CF förut och det funka klockrent ett tag tills drivrutinerna blev sämre och sämre.
Att bilden blir grå kan bero på många olika saker. Prova att ta ur kortet och installera om det/dom.

Dator 1: Intel core i7 3930K @ 4,7Ghz, Asus P9X79 Deluxe. Crucial Ballistix Tactical Tracer DDR3 (32GB),Crossfire 2x MSI Radeon 7970 OC Edition 3GB, Tagan 800W NA, SanDisk 120GB systemdisk, EK 360 kit + 120mm extraradiator.
Dator 2: AMD FX 8350, Gigabyte 990FXA UD3, Crucial ballistix DDR3, Nvidia GTX 480, Corsair 650W, 2x OCZ Agility, Thermaltake bigwater 760 vattenkylning.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
regnvm Helsingia regio
Registrerad
Dec 2009
Skrivet av sandbergoskar:

Hejsan !

vad kan felet vara?

Tackpåförhand //Oskar

Gråskärm kan tyda på flera olika saker. Korrupta drivrutiner eller för hög överklockning bl.a.

Laptop: ASUS-G751JY

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011
Skrivet av Zeuxlarsson:

Gråskärm kan tyda på flera olika saker. Korrupta drivrutiner eller för hög överklockning bl.a.

Står att Drivrutinerna sluta fungera så antar att de är det !

Intel core I7 2600K 8Gb ram grafik gtx 260 Sli. 650w fractal design. Asus p67p69 m Pro B3