Permalänk
Avstängd

gtx 560 ? gta iv ?

Hej jag har gtx 560 i min dator, den är inte överclockad, och jag har en amd quad core 3 ghz,

nu är de så att jag har installerat spelet, men när jag är inne i spelet så får JAG PISS DÅLIG FPS !!!! jag menar min dator klarar typ crysis 2 på ultra med 40-50 fps, VARFÖR I HELA FRIDEN KLARAR DEN INTE GTA IV ?

JAG FATTAR INGET ?

det hjälper typ inget att sänka inställningar eller de blir bättre men de är hack o så går de rent o så hack igen det är ganska korta mellan rum men då har jag lixom grafiken på lägsta ? FATTAR INTE? hjälp

Permalänk
Medlem

GTA IV är dåligt optimerat. Har du senaste patchen?

Finns en del småfixar man kan prova också:

http://segmentnext.com/2010/06/15/gta-iv-graphics-performance...
http://www.gamereactor.se/forum/?forum=2&thread=142692

Kan tillägga att det funkar laggfritt på min stationära med 560Ti och en gammal C2Q, så nog ska det fungera skapligt för dig.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

ska test o installera några saker o se om de blir bättre

Permalänk
Medlem

Installera senaste patchen. En polare hade samma problem fast han hade lite vassare specs än dig, han installerade senaste patchen (1.0.7.0) och sen funkade allt utmärkt.

Permalänk

GTA IV äter upp grafikminne, vilket du antagligen inte har mycket av.

Permalänk
Avstängd

var hittar jag patchen 1.0.7.0 ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ultracpu:

var hittar jag patchen 1.0.7.0 ?

google it

Permalänk
Avstängd

carlhkh ? så din kompis hade problem oxå med gta iv ? han hade bättre dator än jag eller ? när han installera patchen funkade allt då ? hade han allt på högsta då eller ?

Permalänk
Medlem

Är det inte 1.0.4.0 Patchen som ger bäst prestanda i GTA IV? Har läst det någonstans.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080

Permalänk
Medlem

GTA 4 kräver galet snabb CPU, exakt vilken CPU har du? Du kanske skulle kunna överklocka din CPU till 4 GHz (vet inte vilken du har exakt eller vilken kylare du har)? GTA4 kräver dessutom bra ännu grafikkort om du ska köra allt på max.

Permalänk
Medlem

Du behöver en bättre CPU, alternativt överklocka den du har.

Permalänk
Medlem

Allt på max i GTA IV kräver väldigt mycket. Du borde kunna köra på high skulle jag tro.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Jag kan köra på Ultra med 40-50 Fps lagg fritt med min i5: 2550k, jag tror Gta iv är ett spel som kräver mycket Cpu, För när jag hade mitt Gtx 560 Ti i min gamla Hp med en i3 processor så kunde jag knappt spela det

Visa signatur

i5-2550k 4.4GHz, | kyld av en Noctuna (Nh-c12) | Gigabyte Hd 7970 OC, | modekort: Gigabyte Z68AP-D3 |PSU:GX 650W | Ram: Corsair Vengeance 8GB (2x4096MB) SSD: Agility 3 120gb

Permalänk
Avstängd

men jag undrar om patchen kommer hjälpa ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ultracpu:

men jag undrar om patchen kommer hjälpa ?

skadar ju inte att testa ?

Visa signatur

i5-2550k 4.4GHz, | kyld av en Noctuna (Nh-c12) | Gigabyte Hd 7970 OC, | modekort: Gigabyte Z68AP-D3 |PSU:GX 650W | Ram: Corsair Vengeance 8GB (2x4096MB) SSD: Agility 3 120gb

Permalänk
Medlem

Han hade en den nya I5:an och ett gtx 680. Han installerade senaste patchen och allt funka hur bra som helst efter det. Dra även ner view distance till 40 så får du bättre fps.

Permalänk
Avstängd

tack för hjälpen !! kan köra på högsta grafiken !! inga problem så. ladda ner patchen o nu funkar de BRA !!

vad tycke ni jag ska ha för inställingar på gta iv när man har en gtx 560 ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ultracpu:

vad tycke ni jag ska ha för inställingar på gta iv när man har en gtx 560 ?

Testa och välj det du tycker passar.

Visa signatur

Desktop: 4690K @4,1Ghz | Sapphire 280x | GIGABYTE Z97M-D3H | Prodigy M | 3TB + 120GB | 8GB RAM
Tillbehör: QPAD-MK80 | Zowie EC1-A | Qpad QH-90
Citera för svar