Failad BIOS Flash inget funkar! Hjälp!

Permalänk
Medlem

Failad BIOS Flash inget funkar! Hjälp!

Hej alla jag tänkte igår flasha om mitt bios för ett stabilare system efter ett tag runt 50% började datorn lagga sönder och så utan att tänka stängde jag av datorn sedan där jag starta den igen så kommer WAring BIOS Recovery mode put in usb och support CD osv testa sätta i .ROM med usb inget hände på 1 timma bara stod där på samma bild. började med att reseta CMOS och 3 pinnarna har jag Resetat nu ser jag ingenting på skärmen det är som att datorn är avstängd fast den är igång Någon som haft samma problem ? är det kört måste jag köpa nytt eller lämna in på reparation! Tack på förhand!

Moderkort : P8P67-M

Permalänk
Medlem

Var glad att du har ett moderkort med inbyggt BIOS recovery annars hade det bara varit att beställa ett nytt bios-chip.
Du får nog läsa manualen lite närmare vad som gäller när du ska använda Bios Recover Mode, vad biosfilen ska heta och så vidare.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Medlem

Men problemet jag har nu är att jag inte ser något på skärmen så kan inte trycka på några knappar eftersom jag inte ser något men förhoppningsvid kan jag ordna det via någon konstig Reset förhoppningsvis

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst pga korspostning*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro