Cinebench OpenGL Problem

Permalänk

Cinebench OpenGL Problem

Tjenare clockare! Nu äre såhär att jag sitter på ett 570 och har stora problem när jag ska köra benchmarks, har även haft problem i enkla spel som League of Legends.

Detta problemet är redan löst, nytt problem i post #2

Så här ser det ut när jag ska starta cinebench: (klicka för större bild)

Dold text

Vad ska jag göra?

Visa signatur

Ryzen m-atx:
|| Windows 10 || MSI B350M || Ryzen 1700X OC@ 3.8GHz || Nvidia 1060 6GB || 32GB RAM || EVGA P2 750W ||
HTPC:
|| Windows 10 || Asrock Z77m-itx || I7 3770k || 8GB RAM || Corsair 620W ||
________________________________________________________________________________________________

Permalänk

Det första problemet löstes genom att radera alla drivrutiner och köra med "NFR". Även fast jag tröck på "clean installation" i nvidia installeraren så fick jag ändå trycka på restore default i kontrollpanelen.

Men nu möts jag av denna lilla ruta (som kommer upp lite när som helst i testet)

Trycker jag på JA så länkas jag till denna sida: http://nvidia.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/3007

När jag sedan går in där så står det att jag ska ändra i mitt register, men hittar inte rätt nycklar i regedit.

Detta hittar jag i registret när jag navigerar enligt Microsofts guide.

Visa signatur

Ryzen m-atx:
|| Windows 10 || MSI B350M || Ryzen 1700X OC@ 3.8GHz || Nvidia 1060 6GB || 32GB RAM || EVGA P2 750W ||
HTPC:
|| Windows 10 || Asrock Z77m-itx || I7 3770k || 8GB RAM || Corsair 620W ||
________________________________________________________________________________________________

Permalänk

Löste problemet genom att lägga in ett DWORD Värde i "graphicsDrivers" Med namnet TdrDelay och värdet 10.
Har gått felfritt 3 gånger nu.

EDIT: Testade en fjärde gång och fick samma felmeddelande som förut

Visa signatur

Ryzen m-atx:
|| Windows 10 || MSI B350M || Ryzen 1700X OC@ 3.8GHz || Nvidia 1060 6GB || 32GB RAM || EVGA P2 750W ||
HTPC:
|| Windows 10 || Asrock Z77m-itx || I7 3770k || 8GB RAM || Corsair 620W ||
________________________________________________________________________________________________