Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Tight crossfire

Kör med dubbla 7970 en från gigabyte med deras windforce kylning och en XFX med deras reference kort.

Som ni ser på bilderna så är det så jäkla tight mellan korten, knappt så det övre kortet (XFX) får nå luftflöde.

I BF3 Ultra settings så har jag ca 75-80c på det övre kortet och ca 50-56c på det undre , ca 1h spelandet.

Nu är inte det övre kortet så varmt så man ska bli orolig men jag tänkte börja klocka korten och då kanske det skenar.

Just nu kör jag 2st noctua 140mm fläktar underifrån som blåser in luft. 240rad i toppen och 1 120mm fläkt som blåser ut bak i chassit.

Har monterat en 120mm gentle typhoon som blåser snett ner mot korten i hopp om att få in lite mer luft mellan korten, det har gjort skillnad.

Hur hade ni gjort?

Trädvy Permalänk
Festpilot, Geeks Gaming
David Kvist
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av sushi84:

Kör med dubbla 7970 en från gigabyte med deras windforce kylning och en XFX med deras reference kort.

Som ni ser på bilderna så är det så jäkla tight mellan korten, knappt så det övre kortet (XFX) får nå luftflöde.

I BF3 Ultra settings så har jag ca 75-80c på det övre kortet och ca 50-56c på det undre , ca 1h spelandet.

Nu är inte det övre kortet så varmt så man ska bli orolig men jag tänkte börja klocka korten och då kanske det skenar.

Just nu kör jag 2st noctua 140mm fläktar underifrån som blåser in luft. 240rad i toppen och 1 120mm fläkt som blåser ut bak i chassit.

Har monterat en 120mm gentle typhoon som blåser snett ner mot korten i hopp om att få in lite mer luft mellan korten, det har gjort skillnad.

Hur hade ni gjort?

http://i46.tinypic.com/334n71y.jpg

http://i49.tinypic.com/xehc2o.jpg

http://i48.tinypic.com/14mark1.jpg

Iom att varmluft stiger och Din gigabyte bara viftar runt luften så kanske det fungerar bättre om du byter plats på dem?
Stockkylare underst som slussar ut som varma luft och gigabyte skickar sin luft genom chassit och ut i toppen/ där bak.

Synpunkter på min moderering? Kontakt:
| PM:a mig | Maila mig | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret |
Testpilot, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin
| Geeks Officiella Discord-server |
Forumregler

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Mar 2012

Har du dörren till chassit på vid spelande?
Om du har det, testa att sätta en fläkt där med inblås och luftfilter. Mitt 7970 blir endast 51 grader i full load sen jag satte dit en!

Spela World of Tanks med oss på SweClockers.com!
Vi har en inofficiell klan där alla som gillar att vara social och spela tanks får vara med!
SweC - World of Tanks clan
Välkommen!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Storvik
Registrerad
Mar 2009

Jag hade köpt ett större moderkort

i7 6700K | Asus 1080 Strix | Maximus VIII Gene | 32GB 2666mhz | 1TB SSD | RM650x | H80i | Jonsbo UMX3 | O2+ODAC | AOC Q3277PQU | Fidelio X2

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Mja ska testa o byta plats på gigabyte kortet till övre slotten. Hade för mig att windforce kylaren slussar ut luft bak i chassit, men men kan alltid byta plats och kolla tempsen.

Mja har dörr på chassit, det innebär att skära i rutan om man säger så, ville helst slippa. men testar att byta plats på korten, blir det inte bättre så får man väl montera fläkt i fönstret

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av -ronz:

Jag hade köpt ett större moderkort

haha ja jo jag vet, jag va lite impulsiv vid köp av MK , skulle ha kollat upp lite mått på kort och pci slottarna
men men här står vi nu

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

testade att byta plats på korten men det går inte, windforce kylaren tar i referenskortet , blir nog kanske o borra hål i sidan, eller vattenkylning på ena kortet

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Storvik
Registrerad
Mar 2009

Nytt moderkort känns som en någorlunda billig och lätt lösning

i7 6700K | Asus 1080 Strix | Maximus VIII Gene | 32GB 2666mhz | 1TB SSD | RM650x | H80i | Jonsbo UMX3 | O2+ODAC | AOC Q3277PQU | Fidelio X2