För hög klockfrekvens på min CPU?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2012

För hög klockfrekvens på min CPU?

tja allt funkar nu.
har problem med min processir den är hel ny men alla cores ligger på 3900mhz ??? har inte clockat ska den inte vara på 3600? mhz det är en bulddazor 8150 sen brukar tempen hoppa från 29-39 när jag inte gör något

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Apr 2012

har ditt moderkort någon automatisk överklocknings funktion som man kan slå på? jag vet att mitt asus moderkort har detta (TPU heter det kanske). dock är jag ju intel användare

intel i7 8700k, Corsair Vengeance LPX DDR4 3000Mhz 16 GB ram, EVGA GTX1080Ti FTW3 ,Asus ROG strix Z370-f Be Quiet! straight power E9 700W, 2x samsung 850 evo 250GB raid + 1st samsung 850 evo 500 GB + 3tb WD Red, CPU kylare: cryorig h7, Chassi: Fractal Design define C

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012
Skrivet av piwomocne:

tja allt funkar nu.

Så, vad gnäller du om då.

Citera mig tack! så att jag vet att du svarat.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gimo
Registrerad
Aug 2012

Det funkar ju enligt dig.

OT: Jag förstår verkligen inte hur folk kan stava så åt hel****.

PC: | Intel Core i5 2500K@4.2 GHz | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | MSI GTX 970 Twin Frozr V | Corsair Vengeance LP 8GB | Samsung 830 128 GB | Cooler Master Silent Pro M2 850 W | Fractal Design Define XL |
Kringutrustning: | BenQ XL2411T | Sennheiser PC 360 | Ducky Shine 2 | SteelSeries Rival |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2012
Skrivet av redheadSWE:

har ditt moderkort någon automatisk överklocknings funktion som man kan slå på? jag vet att mitt asus moderkort har detta (TPU heter det kanske). dock är jag ju intel användare

jo har nån överclocking knapp tror jag den har men har kass kylare så måste stänga av det

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Apr 2012
Skrivet av piwomocne:

jo har nån överclocking knapp tror jag den har men har kass kylare så måste stänga av det

kolla om du har den aktiverad för om du har det så har du ju förklaringen till ditt "problem"

intel i7 8700k, Corsair Vengeance LPX DDR4 3000Mhz 16 GB ram, EVGA GTX1080Ti FTW3 ,Asus ROG strix Z370-f Be Quiet! straight power E9 700W, 2x samsung 850 evo 250GB raid + 1st samsung 850 evo 500 GB + 3tb WD Red, CPU kylare: cryorig h7, Chassi: Fractal Design define C

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2012

neej den är avstängd/= endå ligger den på 3.9 hur får jag allt till normol stats och sen fick jag problem med grafikkortet asus 7970 temp på över 40 när jag inte gör något

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jan 2007

Temp runt 40-50 är normalt imo.

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 920, Antec kühler 620, Asus P6T-Deluxe, Corsair Dominator 6*2GB 1600Mhz, XFX Core Edition 750W, Nvidia GTX 770

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2012

jaha men hur stänger man av turbo asd

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004
Skrivet av piwomocne:

Varför?

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Registrerad
Maj 2006

*Rubrik redigerad*

Lägg några fler sekunder på rubriken. Jag lovar att det lönar sig!

“Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.”
- Arthur C. Clarke

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Ni som anmärker på stavning o.s.v, har ni tänkt på att det finns personer som kanske inte har svenska som modersmål också gillar datorer.
Även om trådskaparen är svensk så blir det J''ligt dålig stämning om det ska anmärkas på hur folk stavar.
Jag tror att om ni anstränger er så förstår ni säkert vad trådskaparen menar.

Eller har jag fel?