Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrland
Registrerad
Aug 2004

iPad iOS 6 Youtube?

Medveten om att Youtube togs bort iom. iOS 6 från Apples sida och att Google ska göra en egen app för iPad, finns för iPhone redan men ej, vad jag hittat, till iPad.
Använder ni någon annan app eller kör ni via Safari för att beskåda Youtube?
Jag lyckas inte få fullskärm när jag kör via webläsaren, varken Safari eller Chrome, de visar bara i själva fliken. Sedan fungerar inte sidan så fruktansvärt bra tycker jag med prenumerationer osv som det gjorde innan i appen, bökigt och svårt att hålla på med.
Stör mig något fruktansvärt på detta, nästan det enda jag använder plattan till i dagsläget är att se på olika dagliga klipp som kommer på morgonen under frukosten t.ex.

[Desk] 4670K (@ 4.2) : MSI 780 OC : VENGEANCE 16GB RAM : Samsung 840 Evo 250GB+2x4TB HDD
[Server] Prodigy - Xeon E3-1260L - Asus P8H67-I B3 : 8GB RAM : Win 2012 Server
[Gallerier]: M-ITX HTPC - M-ITX Server(Bitfenix Prodigy) - M-ITX Desktop - Old: Server / HTPC

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Mar 2007

Kör ProtubeHD men din ipad lär iof vara jailbreakad för att använda det

PC: I7 6700K @ 4.5Ghz - ASUS ROG MAXIMUS IX HERO - Kingston HyperX DDR4 16GB 3000Mhz - MSI GTX980ti OC - Samsung Pro 500GB M2 - Samsung pro 1TB SSD
GEAR: SteelSeries Apex M750 - Steelseries Rival 600 - HyperX Alpha Pro - Acer 27" Predator XB272

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Sala
Registrerad
Jul 2001

Har inte testat själv, men denna finns i alla fall: https://itunes.apple.com/us/app/jasmine-youtube-client/id5549...

Skickades från m.sweclockers.com

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2005

Jasmine är nice

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrland
Registrerad
Aug 2004

Ingen som råkat sett något datum eller uppskattning när Google tänkt släppa sin egen app för YT?

[Desk] 4670K (@ 4.2) : MSI 780 OC : VENGEANCE 16GB RAM : Samsung 840 Evo 250GB+2x4TB HDD
[Server] Prodigy - Xeon E3-1260L - Asus P8H67-I B3 : 8GB RAM : Win 2012 Server
[Gallerier]: M-ITX HTPC - M-ITX Server(Bitfenix Prodigy) - M-ITX Desktop - Old: Server / HTPC

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012

Inte säkert det blir någon app :-(

Apples egen karttjänst och YouTube via Safari är rejäla kliv bakåt iom IOS6. Personligen bryr jag mig inte om kartan, men använde YouTube-appen hela tiden på min iPad. YouTube via Safari är mycket, mycket sämre.
Från början var Google tydliga med att de tänkte släppa egna appar som ersättning, men i sina senaste uttalanden börjar de sväva på målet. Googles styrelseordförande gick precis ut och klargjorde att Google absolut inte har någon kartapplikation färdig för iOS och inte har bestämt om de tänker göra någon heller. Vad gäller YouTube så Google inte sagt något alls om iPad. Samtidigt har de tryckt ut en ny Android-version som fungerar helt lysande på plattor.
Man behöver inte vara ett geni för att förstå att Google funderar på att ge fasen i att släppa en iPad-app även om de har haft gott om tid att förbereda sig och med 100% säkerhet har en applikation färdig. På så sätt ger de Android-plattor en konkurrensfördel. Det kan de behöva. iPaden är rätt mycket bättre på i stort sett alla andra sätt.
Men för den som mest tittar på YouTube så spelar ju det ingen roll. I dagsläget är det en Android-platta man vill ha. Inte en iPad med iOS6

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Aug 2007

Jag kör på m.youtube.com via safari på paddan, funkar faktiskt riktigt bra! Klippen kan köras i helskärm och gränssnittet är bra.

[Cooler Master Centurion 534] :: [Corsair VX450] :: [AMD Athlon X2 5600+] :: [Leadtek 9600gt 512MB] :: [2gb 667Mhz] :: [Hitachi 320gb] :: [Samsung 1Tb]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Jan 2004
Skrivet av ozo64:

Jasmine är nice

Instämmer! Gratis också!

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)