Surfplattor release innan jul?

Permalänk

Surfplattor release innan jul?

Är det någon som har koll på vad det är för plattor som släpps innan jul?
Google Nexus 7 vet alla om. Men hur är det med resten?
Sitter nämligen och ska köpa en platta men undrar om det nog inte är läge och vänta lite.

Permalänk
Medlem

Det borde släppas en uppsjö av Windows RT plattor innan jul då lanseringen är den ~26 oktober. Dessutom finns det envisa rykten som hävdar att en mindre iPad kommer, s kulle den komma med Apples nya soc, A6, så skulle jag iaf att den är väldigt intressant! Sedan kan jag väl inte bestämma om du ska vänta eller inte, men jag skulle nog hållit ut

Permalänk

Har en Ipad 3 som jag försöker få iväg. Någon som vet nåt om intel surface?

Permalänk
Medlem

Jag tror att du menar Microsofts Surface plattor? Den kommer i två varianter, en RT version med ARM processor som inte kan köra vanliga windows (x86) program och en med en Intel i5 processor (Surface Pro). Den med i5 kommer inte att släppas förren runt årsskiftet medan RT kommer när win8 lanseras (25e okt). Pro har full HD medan den andra har 720p (typ). Det kommer att komma en uppskö av andra win8 plattor ifrån alla stora tillverkare (förrutom apple såklart ), många med x86 processorer. De flesta verkar antingen släppa med en Atom processor eller en i5, det är möjligt att det kan komma en med i3 men jag kommer för tillfället itne ihåg vilken tillverkare det ryktades om i det fallet. De flesta har 720p 11 tums skärmar med stylus support. Batteritid på 8-10 timmar, priser börjar läcka ut nu och de verkar tyvärr ligga ganska högt (800USD för en atom) men inte mycket officiellt angående priser ute ännu.

Den jag själv tycker är mest intressant är Dells Latitude 10 som är inriktad mot företag. 10 tummare vilket passar mig ltie bättre än 11 tum.