Kulturhuset censurerar böcker

Permalänk
Medlem
Skrivet av pictorhayes:

En tråd om utrensning (av böcker) som nu blev utrensad....
(Såg inte tråden förrän nu och undrar därvid vad som försvann

Jepp, sweclockers har flyttat servrarna till Kina..

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Avstängd

Det är väl känt att människor är helt inkompetenta när det kommer till förmågan att skilja på vad som är verklighet och sagor.
Jag är faktiskt inte förvånad över att det händer utan mer förvånad över hur något som detta ens kan tas upp som förslag.

Permalänk
Medlem

Kan ju tycka att det är brist på yttrandefrihet i överlag men detta är ju bara sjukt. Vad hände tex. med tryckfriheten, en av våra grundlagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zin:

Kan ju tycka att det är brist på yttrandefrihet i överlag men detta är ju bara sjukt. Vad hände tex. med tryckfriheten, en av våra grundlagar.

Hur kom tryckfriheten in i bilden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CSM101:

Hur kom tryckfriheten in i bilden?

Möjligt att han misstar offentliga bibliotek med offentliga handlingar hos myndighet. Alltså att han tror att bara för att något är offentligt tillgängligt så är det offentlig handling som vid myndighet. Offentlighetsprincipen.

Jag minns mycket dåligt hur det ligger till med bibliotek men jag har för mig att de inte behöver försvara varför de inte tillhandahåller ditt eller datt.
Om något bibliotek skulle vilja bli av med Tintin så är det bara att ta bort Tintin, inget mer med det. Man behöver inte förklara varför. Och skulle man förklara varför så sker inget värre än att man kanske får dålig publicitet.
Men jag kan minnas fel och jag hittar inte info om't vid snabba sökningar.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.