Problem att logga in på Hotmail?

Permalänk
Medlem

Problem att logga in på Hotmail?

Hej!

Har fått något märkligt fel när jag ska logga in på min hotmail. Jag har två hotmails, den ena loggar jag in på utan problem, den andra skickar bara tillbaka mig till inloggningsskärmen utan något meddelande som "Fel lösenord!". Om jag sedan försöker återställa lösenordet i tro om att jag kan ha blivit hackad (vilket låter konstigt eftersom jag inte får något meddelande om fel lösenord) så får jag "Det har uppstått ett tillfälligt problem:
Det har uppstått ett tillfälligt problem med tjänsten. Prova igen. Om meddelandet visas på nytt kan du försöka igen senare."

Tips?

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

exakt samma problem har jag

Problemet är att jag inte vet exakt vilka kontakter jag har bland adresserna. Borde skrivit ner det. Dessutom har jag glömt min hemliga fråga och dylikt. Alla minnen sedan 1999 kanske är försvunna

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Funnyvlad:

exakt samma problem har jag

På ett sätt "bra", då är det inte bara jag. Kan det ha med Microsofts nya tjänst de kallar Outlook att göra? (Kanske nån merge eller liknande)?

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

Samma här fast på Outlook.

Permalänk
Medlem

Jag gick t o m till bibblan för att se ifall jag kunde logga in där men samma sak (trodde det enbart var min dator som var infekterad).

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]

Permalänk
Medlem

Samma problem här, kom idag när jag startade datorn, på hotmail laddar sidan bara om och kan inte logga in på msn.

Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av cfwin:

Tack för länken!
Fast konstigt nog funkar min ena hotmail men inte den andra.. Vilket är varför jag blev orolig. ^^

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av davaa:

Tack för länken!
Fast konstigt nog funkar min ena hotmail men inte den andra.. Vilket är varför jag blev orolig. ^^

Min funkar inte heller men har bara en hotmail att testa med. Blev också lite halvt orolig ett tag, hoppas på snar åtgärd från MS.

Permalänk
Medlem

Jag har ett hotmail konto men jag använder det endast för live "tjänsten" (läs messenger). Loggar in titt som tätt för att den inte ska raderas. Tror dom har en 90 dagars regel. Är det inaktivt 90 dagar så försvinner det automagiskt.

Men till sak. Tror att Microsoft skickade ut mail till alla hotmail användare för nån månad sedan där det stod att en massa saker skulle hända etc etc. Om jag minns rätt skulle de ske 25 september vilket är idag. Försökte hitta mailet i min egen hotmail "brevlåda" men jag måste ha raderat det och kastat det. Risken är stor att det va nya termer och om man inte uppfyllde dom så har man förlorat kontot. Risken är stor att jag snackar skit nu för jag bryr mig inte så mycket om hotmail kontot men det lilla jag minns av just det mailet va att saker skulle hända den 25.

Visa signatur

/925

Threadripper 7980x|128Gb Ram|72TB 10GbE Synology Nas|MSI 3090 Suprim|LG UltraWide 38" - Wacom Intuos 3 A3

Permalänk
Medlem

Jag kommer in på mitt konto.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 925a:

Jag har ett hotmail konto men jag använder det endast för live "tjänsten" (läs messenger). Loggar in titt som tätt för att den inte ska raderas. Tror dom har en 90 dagars regel. Är det inaktivt 90 dagar så försvinner det automagiskt.

Men till sak. Tror att Microsoft skickade ut mail till alla hotmail användare för nån månad sedan där det stod att en massa saker skulle hända etc etc. Om jag minns rätt skulle de ske 25 september vilket är idag. Försökte hitta mailet i min egen hotmail "brevlåda" men jag måste ha raderat det och kastat det. Risken är stor att det va nya termer och om man inte uppfyllde dom så har man förlorat kontot. Risken är stor att jag snackar skit nu för jag bryr mig inte så mycket om hotmail kontot men det lilla jag minns av just det mailet va att saker skulle hända den 25.

Det hoppas jag inte då chefen skulle skicka över massa grejer angående lön osv till min mail idag. D:
Samtidigt jobbigt att byta email på alla jäkla sidor man är medlem på.

EDIT, pew.. nu fungerar det igen.

Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical

Permalänk
Medlem

Jag tror någon blandar ihop det med följande agreement
http://windows.microsoft.com/en-US/windows-live/microsoft-ser...

Permalänk
Medlem

Nu funkar även min!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det kan ju ha varit något server strul. Vem vet. Testa igen så tror jag det kommer fungera

Permalänk
Medlem
Skrivet av davaa:

Nu funkar även min!

min med. Nu ska jag backupa mina kontakter och dylikt vid eventuell hack.

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]