Permalänk
Medlem

CS:GO - Tråden

Hej alla kära cs-älskare! Skulle vilja göra en tråd om det nya CSGO. CSGO ska ju vara ett "nytt cs 1.6" med detta menar jag att det ska vara ett helt nytt spel fast med den härliga 1.6 känslan i sig. Det är vad de ville göra med GO. Enligt mig så är cs 1.6 det mest kompletta spelet som finns och jag har själv spelat det i många år. Säkert många som inte håller med mig. Men det kändes inte som om man skulle kunna hålla 1.6 vid liv längre vad man än hade gjort. Det fanns liksom inget att komplettera eller förbättra enligt mig, det var helt enkelt komplett. Men slut snackat om 1.6 och nu vidare till GO.

Har precis börjat spela spelet och känner inte någon 1.6 känsla alls i spelet (Mycket besviken).
Tycker att den största "saken" jag stör mig på och det förekommer i de flesta nya FPS spelen är att efter du duckat så tar det en liten stund typ någon millisekund efter att du kommit upp till din "standard" fart igen. Detta finns ju i de flesta FPS spelen sen några år tillbaka eftersom de vill vara mer och mer realistiska.
Men detta är en stor grej för 1.6 att man blir så rörlig och smidig etc. Om du har spelat 1.6 en längre tid så börjar du störa dig på sådana saker som du kunnat göra så enkelt förut(1.6) men inte längre(GO). Att man kunde "ryssa" ut och sätta sig ett tag sedan snabbt gå tillbaka och gömma sig bakom en vägg eller något annat på bara nån sekund. Nu tar det kanske 1.2 sekunder och du dör antagligen och man blir sjukt frustrerad.
Även att man inte skulle kunna double-binda så man inte kan rysshoppa, har hört att det går att double-binda i consolen men jag vet i alla fall inte hur.
Finns säkert sjukt mycket mer som skulle kunna bli förbättrat och för att få den så kallade "1.6" känslan att visa sig mer i GO.
Skriv gärna vad ni tycker, om ni håller med mig eller inte håller med mig alls eller tips på vad som kan ändras, tas bort eller vad nu kan hjälpa GO att få 1.6 känslan.
Tack för mig så får ni ha en fortsatt bra kväll!

Visa signatur

MB : Alienware 04VWF2
Processor : Intel Core i7 920 @ 2x 2.67Ghz
RAM : DDR3 6GB 1600MHz (3x2GB) Tri Channel
Hårddisk : 500Gb Serial ATA (7200RPM)
Grafikkort : Dual 1 GB ATI Radeon HD 5670

Permalänk
Medlem

Jag tror dom kommer öka på lite.

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14 with Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MOTHERBOARD: Gigabyte X570 Aorus Elite MEMORY: 2x KF3600C16D4/16GX
GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB
PSU: Seasonic Focus GX 750W
HDD: Samsung 980 Pro 2TB
MONITOR: Acer predator XB273U

Permalänk
Medlem

Denna tråd finns redan Fortsätt där istället.
http://www.sweclockers.com/forum/76-shooters/1029996-officiel...

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!