Permalänk
Medlem

”ghetto deluxe”- grovhugget prototypcase till Mobiken, ihopslängt mest för att slippa leta upp/köpa nytt Lipo som är tillräckligt tunt för att även det misshandlas ur funktion i originalcaset.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Här är mitt tangentbord. Ett Leopold FC660M med Cherry MX röda brytare, EnjoyPBT 9009 keycaps och en kabel från Pexon PCs

Permalänk
Medlem

Fick slut på kortkommando-tgb (ins/home/osv klustret) på mitt Varmilo VA88MAC så fick bli ett Leopold FC980M, ville inte gå på fullstort tgb, föredrar den kompakta layouten på FC980M, så detta får duga ett tag nu. Gick från MX Speed Silver till MX Blue, gillar båda, kan inte välja en vinnare, i en perfekt värld hade det funnits MX Speed Blue men man kan inte få allt här i världen

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperA:

Fick slut på kortkommando-tgb (ins/home/osv klustret) på mitt Varmilo VA88MAC så fick bli ett Leopold FC980M, ville inte gå på fullstort tgb, föredrar den kompakta layouten på FC980M, så detta får duga ett tag nu. Gick från MX Speed Silver till MX Blue, gillar båda, kan inte välja en vinnare, i en perfekt värld hade det funnits MX Speed Blue men man kan inte få allt här i världen https://i.imgur.com/HRuFryw.jpg

Älskar den layouten men begriper inte varför de använde de fyra tangenterna uppe i högra hörnet till Delete, Insert, Page Up och Page down när dom redan finns på numpaden med NumLock på. Faktiskt därför jag inte har ett, när det inte går att programmera om heller.

Men funderar på att köpa ett med en usb-to-usb converter och hitta nån som kan fixa nåt bättre än Cherryswitchar. Eller nåt annat med samma layout och QMK/TMK.

Permalänk
Medlem
Skrivet av phedd:

Älskar den layouten men begriper inte varför de använde de fyra tangenterna uppe i högra hörnet till Delete, Insert, Page Up och Page down när dom redan finns på numpaden med NumLock på. Faktiskt därför jag inte har ett, när det inte går att programmera om heller.

Dom övre är "unika" singelpress & dom på numpaden kräver modkey för att aktivera, går således mappa individuellt vilket är ett plus för mig. Med programmera om antar jag att du menar att flasha firmware (eller direkt på tangentbordet)? Ja, det är lite synd, jag använder "BetterTouchTool" för att mappa om tangentbordet & slänga in alla mina kortkommandon men det är ju inte så flexibelt att behöva köra "middleware" mjukvara för att "fånga" keypress & konvertera, hade jag kunnat hade jag ju hellre fixat detta i firmware så jag kan koppla in tangentbordet var som, men detta får duga sålänge.

Skrivet av phedd:

Men funderar på att köpa ett med en usb-to-usb converter och hitta nån som kan fixa nåt bättre än Cherryswitchar. Eller nåt annat med samma layout och QMK/TMK.

Kommer göra något liknande, gillar denna layouten & nästa tangentbord kommer bli ett hemmasnickrat split med liknande layout + 2 extra funktions kolumner till vänster om caps, eller får se, kommer bli enorma split delar så får se om det fungerar i praktiken

TX-CP tangentbordet är ju ganska likt så det kanske passar dig bättre

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperA:

Dom övre är "unika" singelpress & dom på numpaden kräver modkey för att aktivera, går således mappa individuellt vilket är ett plus för mig. Med programmera om antar jag att du menar att flasha firmware (eller direkt på tangentbordet)? Ja, det är lite synd, jag använder "BetterTouchTool" för att mappa om tangentbordet & slänga in alla mina kortkommandon men det är ju inte så flexibelt att behöva köra "middleware" mjukvara för att "fånga" keypress & konvertera, hade jag kunnat hade jag ju hellre fixat detta i firmware så jag kan koppla in tangentbordet var som, men detta får duga sålänge.

Kommer göra något liknande, gillar denna layouten & nästa tangentbord kommer bli ett hemmasnickrat split med liknande layout + 2 extra funktions kolumner till vänster om caps, eller får se, kommer bli enorma split delar så får se om det fungerar i praktiken

TX-CP tangentbordet är ju ganska likt så det kanske passar dig bättre

Jag använder en sån layout med Numlock hela tiden på, så har jag de funktionerna tillgängliga. Så jag har som vana (eller skulle ha om mitt vardagliga tangentbord var sådant) att helt enkelt trycka Numlock före och efter varje gång jag behöver siffrorna.

Ja, precis - göra om dem på ett djupare nivå. Som du beskriver går ju att göra men fungerar inte i vissa program/spel/bios. Med typ TMK/QMK är det bara att välja vilken kod tangentbordet ska skicka.

TX-CP, TKC1800 eller KBD19X sitter jag och drömmer om men det kostar ju några tusenlappar till
Duck har nån liknande också men kostar ännu mer och är ännu svårare att få tag på med groupbuys och allt...
Väntar lite på dom här från Vortex innan jag tar beslut: https://www.facebook.com/Vortexgear/photos/a.259951927405858/...

Ett annat alternativ är att köpa ett gammalt gs-1800 på ebay och modda själv men det är lite överkurs för mig än så länge.

Om jag hade kompetensen vore nog det du beskriver med två funktionsrader till vänster någonting i stil med min drömlayout. Gärna två ovanför också

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Nyaste tillskottet "Wang model 724". Stått i ett förråd under en längre tid så jag har fått göra rent det då det var rejält skitigt. Kanske blir en retrobright på chassit då det gulnat litegrann. Samt att de Orange Alps som sitter i kärvade lite speciellt när man tryckte off-center så jag blev tvungen att applicera en liten mängd smörj inuti för att mjuka upp switcharna och det gjorde verkligen susen. Tänker dock inte smörja om dem i framtiden utan oljan får torka ut och då slits förhoppningsvis switchen in naturligt så de känns bra. Ljudet dämpades nämligen lite när jag smorde dem vilket jag inte är överförtjust i men det dunstar väl bort med tiden mer och mer. Men detta är nog det mest välbyggda och genomtänkta tangentbordsbygge som jag har sett de har verkligen tänkt på detaljer. Ren kvalité rakt igenom. Byggt med kärlek.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Senaste tillskottet i musarmsdödarjakten:

Denna gång ett Quefrency med Kailh box reds.
Riktigt najs switchar faktiskt, tangenterna sitter fast som dom ska nu för första gången ever på annat än Topre-stems.
Passade även på att beställa hem micro-usbkabel med magnetkontakt då controllern har en tendens att tappa micro-usb kontakten när man drar i och ur kabeln.

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Här kommer några fler bilder på mitt "nya" Wang 724 då jag har fixat och trixat en hel del med det nu. Det var döskitigt när det kom till mig samt att plasten på chassit hade gulnat en hel del utav solljus. Så i helgen har jag kört lite retrobright på det för att ljusa till chassit till sitt forna själv men jag har bara gjort överdelen än så länge. Tangenterna var bara skitiga och då de är PBT så behövde inte de få en dos utav retrobright.

Före:

Efter:

Processen:

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Lyckades gräva i min samling av Cherry OG caps och fick fram detta resultat:

Rätt nöjd med det faktiskt, lyckades fylla hela layouten utan att ha caps på fel ställen..
(Ja, jag har shift på vänstertummen, det är grymt!)

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Ny dag nya caps, har svårt att bestämma mig över vad som är finast.

Permalänk
Medlem

Fick äntligen hem mina nya keycaps idag efter runt 3-4 månaders väntan

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 1700X | Asus ROG Strix X370-F Gaming | Asus GTX 1070 Ti Strix | Kingston HyperX Fury 16 GB | Noctua NH-D15 | EVGA SuperNOVA G2 650W | Fractal Design Meshify C TG

Permalänk

Riktigt tjusigt!

Permalänk
Skrivet av huttala:

Passar på att lägga upp en lite tråkigare bild, men på en viktig bräda i mitt liv iaf.
Nämligen arbetshästen!
Ett Matias Ergo pro Low force edition. Det gjorde susen för min musarm, vilket jag inte kan säga om ergodox eller viterbi då det blev väldigt omständigt att ställa om sig till vanlig layout när man är på språng.

https://i.imgur.com/sb0Rklt.jpg

Snyggt, jag valde också till slut att gå för Matias Ergo Pro, supernöjd, köpte både till jobbet och hem. Har kvar viterbi:t det är såå sköt att skriva på men men precis som du säger lite svårt att ställa om sig.. Använder det när jag är på resande fot.

Permalänk
Medlem

Mäktigt själv, tar jag och vänta på transparenta keycaps!

Visa signatur

Intel Core I7 6700 , Gtx 1060 6Gb , ASUS Z170I PRO GAMING, Corsair 16GB DDR4 2133MHz

Permalänk

Hur ligger det till med julpyntet, får man ta fram det nu?

  • KBDFans HHKB TOFU

  • Akrylbotten

  • BOX Jades

Bara tomtehattarna som fattas!

Permalänk

Just nu är det Matias Ergo Pro, har två, ett på jobbet och ett hemma,
grymt känsla och gediget.

Reser en del i jobbet och då är det tänkt att bli 60% split, Mistel barocco md600,
kan inte säga så mycket om det än då jag fick det i Lördags..

Har även ett viterbi split köpt av Huttula.. Använder de inte så mycket
längre dock..

Permalänk
Medlem

Mitt första egenbyggda tangentbord

Permalänk
Medlem

Två nya tangentbord i samlingen. Vi börjar med det hela:

LZ CLS h med platta i rostfritt GON NerD 60 som kör TMK Cherry MX "Nixdorf" Black, med 60cN-fjädrar, smörja och polycarb-filmer GMK Miami Nights

Dold text

Det andra har gått av på mitten:

Cherry G80-5000

Dold text

Skämt åsido skall det bli intressant att prova ett delat tangentbord med en i övrigt normal layout.

Permalänk
Medlem

Bjuder denna fredagskväll på ett "helt" och hopmonterat G80-5000:

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoz:

no name - rubberdome med alpskompatibla caps. (klippt kabel, enbart caps som lär sparas.)

Ursäkta sen kommentar...
Sjyssta fynd! Den första ser ut som en Monterey K208.
Jag har haft en billigare variant av den med windowstangenter men bara lasrade tecken.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

Det var lite mörkt ute så fick höja ISOn mer än önskvärt, men det är äntligen klart!

Rama M60-A, Zilent 78G, SA Penumbra.

Permalänk
Medlem

lattjade med lite caps.

Permalänk
Medlem

Inget fancy mekaniskt eller liknande som andra i tråden. Behövde nåt ergonomiskt, vilket jag inte haft sen wave bordet från logitech för massa år sen, vilket jag förstår har nylanserats under nytt namn. Var inne på det, men kom över ett begagnat ergonomic keyboard 4000 för mindre än hälften av nypriset, så var tvungen att testa.

Oerhört nöjd än så länge, får inte längre ont i handlederna vid långa spelsessioner.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Triumph Olivetti

Visa signatur

|| divine creator ||

Permalänk
Medlem

Vortex Pok3r Limited Edition.
Gillar verkligen tyngden i tangentbordet (1,4kg).

Permalänk
Medlem

Kör med ett gammalt Logitech G11 så det är inget fancy.
Smutsigt och behöver städas men det är fullt fungerande och har aldrigt ägt ett bättre tangentbord.
Funderar även på om man ska måla om plasten som har tappat färg till silver/grå på nytt samt städa det helt
Ursäkta den dåliga bilden, skyller på kameran som inte ville vara med ..

Permalänk
Medlem

CM Storm NovaTouch TKL:

Med Leopold FC210TP, MX Brown:

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk
Medlem

Sol med GMK Terminal R2 och Oetemu Sky.

Har även ett lila case till Sol som jag inte har några vettiga keycaps till än (tips mottages gärna):

Permalänk
Avstängd

Mitt Ducky Shine II med blå brytare still going strong. Köpte det 2012 och det känns exakt likadant att skriva på det nu som första dagen.

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.