Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av flygande dadeln:

Trevligt att se ett omdöme på den, har varit sugen på ett billigt laptop/chiclet tangenter till PC och då står det mellan Cherry, Logitech och Rapoo.

Men förvånad över er som ogillar trådlöst.
Är det pga dåliga erfarenheter med räckvidd, anslutningen, avsky mot batterier eller begränsningar gällande key-rollover?
Själv har jag aldrig problem med räckvidd/anslutning numera och batteritiden på de flesta bord idag håller typ ett halvår (om de inte har musplatta)
Senaste typ 10 åren har jag kört billiga bluetooth-bord från Logitech och har ALDRIG haft några problem med räckvidd eller anslutning.
Tycker det är fantastiskt skönt och snyggt att slippa en onödig sladd på skrivbordet samt att kunna stoppa undan bordet var man vill utan risken att sladden fastnar i något.
Tycker omedelbart skrivbordet ser mindre cleant ut när man har en sladd liggandes, även om den bara går från tangentbordet

Cherry Strait kan jag absolut rekommendera då jag tycker det är helt underbart att skriva på. Väldigt mjuk upplevelse. Men det beror ju lite på vad man föredrar. Rapoo som jag hade innan krävdes det mer kraft för att trycka ned en tangent och de kändes mycket stelare. Till den grad att jag i längden upplevde lite obehag i handen/fingrar faktiskt. Så jag var och lämnade tillbaka det idag då jag har hittat helt rätt med Cherry Strait när det kommer till tangentbord med laptopkänsla i dem. Har provat en del under åren (Logitech, HP, Rapoo etc.) men har inte stött på något så skönt och kvalitativt som Cherry Strait. Tycker bättre om det än Apples populära variant till och med. Sen om det passar för att slöanvändas i soffan etc låter jag vara osagt för det är ju inte det smidigaste utav dem alla eller kompakt på något sätt. Bara helt underbart att skriva på och snyggt som fan faktiskt. Tyngden uppskattas också som sagt. Det enda negativa är de printade keycapsen som återstår att se hur länge som de kommer att behålla sina legends.

Personligen är det batteridelen huvudsakligen som gör så att jag har svårt för trådlöst ja. När batterierna väl tar slut så har jag aldrig några nya hemma. Det är mer stilrent ja men jag föredrar ändå att ha rak kontakt med datorn så att säga.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem

Skaffade ett par nya custom keycaps. (De transparenta)

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av ficklampa:

Skaffade ett par nya custom keycaps. (De transparenta)

http://i.imgur.com/erSjlpe.png

Snyggt!
Från
http://geekhack.org/index.php?topic=61096.0
Visst?

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Konsolgrävare

Ducky Premier & Filco Wooden Wrist Rest

Sådär ja! Nu har man tagit några foton till sist på den Sleevade kabeln och Filco Wooden Wrist rest! Riktigt nöjd för att vara mitt första mekaniska!

Fler foton:
Ducky Premier & Filco Wooden Wrist Rest

Samson C03U med Sleevad kabel från Mimic

Filco Wooden Wrist Rest

Max Keyboard Pro Sampler Tester Kit

For Keyboard Science! What's With The Shoes? It is a Reddit Thang

Dold text
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Har haft 2 fruktansvärda upplevelser med Func KB-460 med blåa brytare idag (2 olika exemplar). Jag var nyfiken på att prova dem och se om de var prisvärda som de verkar. Varningsklockor ringde i mitt huvud då jag vet de tillverkas av samma fabrik som Qpad men jag ville ändå prova och se.

Läs min recension på Prisjakt om ni vill bli avskräckta... kan inte rekommendera det till någon.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av deeyay:

Har haft 2 fruktansvärda upplevelser med Func KB-460 med blåa brytare idag (2 olika exemplar). Jag var nyfiken på att prova dem och se om de var prisvärda som de verkar. Varningsklockor ringde i mitt huvud då jag vet de tillverkas av samma fabrik som Qpad men jag ville ändå prova och se.

Läs min recension på http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=2730320
om ni vill bli avskräckta... kan inte rekommendera det till någon.

Du la din länk som en bild
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=2730320

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av tyvar1:

Haha fixat! Tack

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem

Målade om mitt QPAD MK50 idag och vart ganska så nöjd, gjorde ett blogstyle galleri för den som är intresserad med lite beskrivningar:
http://imgur.com/a/2zhtO

Som slutsats är jag ändå rätt nöjd, hade jag fått göra om något så hade jag gått till en riktig färgaffär och köpte bättre kvalitetsfärg, men överlag kom jag undan billigt och det vart ganska snyggt imo. Och juste, så ångrar jag att jag målade ramen vitt också, jag hade redan börjat slipa den så det vart som de vart.

Permalänk

Ducky Premier Cream and Cheese med MX Green. Underbar känsla i de gröna brytarna, en skön blandning mellan taktil feedback och motstånd. Fick hem ett gäng o-ringar igår som monterades nu i eftermiddags. Trodde inte att ett tangentbord som kändes så pass bra direkt ur förpackningen kunde bli bättre. Kan verkligen rekommendera att införskaffa en förpackning o-ringar enbart för att testa.

I bakgrunden skymtar ni mitt Ducky YYY TKL med MX Blue. Används mest till spel, då det är lite ansträngande att hålla nere tangenterna under en längre tid med mitt Premier

Ber om ursäkt för kvalitén på bilderna. Telefonen är ingen höjdare att ta kort med, dessutom är jag inte speciellt duktig heller.

Visa signatur

WOLOLO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Veen:

Målade om mitt QPAD MK50 idag och vart ganska så nöjd, gjorde ett blogstyle galleri för den som är intresserad med lite beskrivningar:
http://imgur.com/a/2zhtO

Som slutsats är jag ändå rätt nöjd, hade jag fått göra om något så hade jag gått till en riktig färgaffär och köpte bättre kvalitetsfärg, men överlag kom jag undan billigt och det vart ganska snyggt imo. Och juste, så ångrar jag att jag målade ramen vitt också, jag hade redan börjat slipa den så det vart som de vart.

Snyggt! Men vad är det svarta mindre tangentbordet för något?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Jesper7:

Snyggt! Men vad är det svarta mindre tangentbordet för något?

Skickades från m.sweclockers.com

CM Quickfire TK

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem

Finalbild på mitt Filco-bygge som numera är färdigt. Mer bilder hittar ni i galleriet. LÄNK

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem

Lyckades få tag på en Brobot (Sifo's Soul)!

Visa signatur

Gigabyte 7950 å en 3570k | Nexus 4 | Macbook Air 13' | Tangentbords[strike]nörd[/strike]galning

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av mil0ck:

Fy fan vad snyggt! Hur är det att skriva på ett ANSI tangentbord? och hur fungerar det med åäö på ett US ansi tangentbord?

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Fy fan vad snyggt! Hur är det att skriva på ett ANSI tangentbord? och hur fungerar det med åäö på ett US ansi tangentbord?

Fungerar helt utan problem. Behövde bara flytta runt några tangenter och lägga till '<', '>' som ALT + Z och ALT + X. Har säkert några fler sådana kombinationer också. Skriver dock mer engelska än svenska, så jag använder ANSI (alltså utan ÅÄÖ) den större delen av tiden.

OT, kul att man ser dig ganska ofta på /R/MK och GH

Visa signatur

Gigabyte 7950 å en 3570k | Nexus 4 | Macbook Air 13' | Tangentbords[strike]nörd[/strike]galning

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av mil0ck:

Fungerar helt utan problem. Behövde bara flytta runt några tangenter och lägga till '<', '>' som ALT + Z och ALT + X. Har säkert några fler sådana kombinationer också. Skriver dock mer engelska än svenska, så jag använder ANSI (alltså utan ÅÄÖ) den större delen av tiden.

OT, kul att man ser dig ganska ofta på /R/MK och GH

då förstår! Tack för svaret!

Jo börjat "hänga" där rätt mycket på senaste tiden

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

bara en fråga använder du ditt mk-85 som tallrik ?

Permalänk
Visa signatur

Asus P8Z77-V, Intel® Core™ i7-3770K Processor @ 4.2GHz, ASUS 780Ti, Corsair Dominator DDR3 1600MHz 16GB, Corsair HX650M PSU, 2 x Micron 256GB SSD, Corsair H80i, Fractal Define R3, Dell U2713 2550x1440, Ducky G2 Pro, Logitech G500

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Efter att ha vandrat runt många tangentbord den senaste tiden så har jag nu kommit fram till att det är blåa brytare som gäller för min del. För inte alls länge sedan så var det röda som var min favorit men har på senare tid upptäckt att jag skriver så mycket småfel på dem så att det nästan blir lite jobbigt. Så min preferens har starkt skiftat emot brytare med mer taktil feedback på sistone. Så det fick bli ett Ducky Premier med blåa brytare som anlände precis nu idag.

För övrigt så är jag förvånad över hur mycket pass Costar det känns över Cherry stabilisatorerna på detta Ducky. De upplevs inte alls lika svampiga som jag tycker att de har varit på andra tangentbord och de bottnar ganska lätt och slår i botten som en Costar. Blev lite glad över detta. Lite trögare är de allt än de andra tangenterna men som sagt klart skönare än vad jag har upplevt på andra tangentbord med Cherry stabiliserare.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Skrivet av deeyay:

Efter att ha vandrat runt många tangentbord den senaste tiden så har jag nu kommit fram till att det är blåa brytare som gäller för min del. För inte alls länge sedan så var det röda som var min favorit men har på senare tid upptäckt att jag skriver så mycket småfel på dem så att det nästan blir lite jobbigt. Så min preferens har starkt skiftat emot brytare med mer taktil feedback på sistone. Så det fick bli ett Ducky Premier med blåa brytare som anlände precis nu idag.

För övrigt så är jag förvånad över hur mycket pass Costar det känns över Cherry stabilisatorerna på detta Ducky. De upplevs inte alls lika svampiga som jag tycker att de har varit på andra tangentbord och de bottnar ganska lätt och slår i botten som en Costar. Blev lite glad över detta. Lite trögare är de allt än de andra tangenterna men som sagt klart skönare än vad jag har upplevt på andra tangentbord med Cherry stabiliserare.

http://imageshack.com/a/img673/2731/cNVvul.jpg

Har också det översta tangentbordet i bilden (i jakten på en ersättare till det älskade Logitech Ultra X, R.I.P.).

Fint matchat med dina post-its

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av dysenteri:

Har också det översta tangentbordet i bilden (i jakten på en ersättare till det älskade Logitech Ultra X, R.I.P.).

Fint matchat med dina post-its

Haha yes mina post-its matchade mitt Ducky ganska bra ja

Jag har blivit totalt kär även i mitt Cherry Strait. Jäkligt skön laptopupplevelse på tangenterna. Precis vad jag har letat efter under en lång tid. Nu har jag det bästa av två världar! Cherry åker vanligtvis fram på kvällen när man vill vara lite tyst med sitt knappande. Känns precis som att ha en skön laptop under fingarna, men ändå inte

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Inaktiv

Med lite tur så lägger jag upp bilder på mitt tangentbord till veckan. Inget alltför fancy dock.

Någon av er alla som har kikat på eller kanske rent av testat Filco Majestouch MINILA AIR? Trådlöst kompakt tangentbord med antingen bruna, röda eller svarta Cherry MX. Finns även en trådad modell men denna är vad jag uppfattar unik pga Bluetooth. Lite sugen på en som sekundärt tangentbord men speciellt till min Toshiba Encore. De roligare BT-tangentborden är ändå inte så fasligt mycket billigare heller och då är det dessutom inte mekaniska brytare. Frågan är dock hur länge man skulle orka släpa på ett förvisso litet tangentbord men som ändå väger runt 1kg.

MINILA Air 68-key: http://www.keyboardco.com/keyboard/swedish-finnish-majestouch...
MINILA 68-key: http://www.keyboardco.com/keyboard/swedish-finnish-majestouch...

Skrivet av tyvar1:

Jag köpte min på Amazon UK och kostade 649kr... Fick sedan reda på att man kunde få den från Amazon jp för ca 350 kr

Skickades från m.sweclockers.com

Ah, det blir ungefär samma priser på Amazon UK då. Såg den där lösningen innan när ett annat företag skickade paketet sista biten men kändes lite osmidigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mil0ck:

Vet du hur mycket jag hatat dig nu efter den där bilden. ._. Skämt åsido Sifos Soul är nog den enda broboten som jag vill ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Z3us_:

Vet du hur mycket jag hatat dig nu efter den där bilden. ._. Skämt åsido Sifos Soul är nog den enda broboten som jag vill ha.

Samma här, Sifo's Soul var den enda 'Novelty'-tangenten som jag faktiskt velat ha. Hade tur och hittade en kille som letade efter några grejer som jag hade, och "bytte".

Visa signatur

Gigabyte 7950 å en 3570k | Nexus 4 | Macbook Air 13' | Tangentbords[strike]nörd[/strike]galning

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Stämmer bra!

---

Skrivet av mil0ck:

Sjukt sexig keycap!

Appropå sexiga keycaps skulle jag vilja ha den där sköna oktoberfest keycapen som såldes för ett par år sen. Var dum som inte slog till... Ser så klart ut som bärs!

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av anon5930:

Med lite tur så lägger jag upp bilder på mitt tangentbord till veckan. Inget alltför fancy dock.

Någon av er alla som har kikat på eller kanske rent av testat Filco Majestouch MINILA AIR? Trådlöst kompakt tangentbord med antingen bruna, röda eller svarta Cherry MX. Finns även en trådad modell men denna är vad jag uppfattar unik pga Bluetooth. Lite sugen på en som sekundärt tangentbord men speciellt till min Toshiba Encore. De roligare BT-tangentborden är ändå inte så fasligt mycket billigare heller och då är det dessutom inte mekaniska brytare. Frågan är dock hur länge man skulle orka släpa på ett förvisso litet tangentbord men som ändå väger runt 1kg.

MINILA Air 68-key: http://www.keyboardco.com/keyboard/swedish-finnish-majestouch...
MINILA 68-key: http://www.keyboardco.com/keyboard/swedish-finnish-majestouch...
http://www.keyboardco.com/keyboard_images/filco_minila_air_bl...

Ah, det blir ungefär samma priser på Amazon UK då. Såg den där lösningen innan när ett annat företag skickade paketet sista biten men kändes lite osmidigt.

Trevligt! ser jag fram emot!

Jag har själv kollat på den där för att använda till min tablet/telefon men skaffade istället en USB OTG. Försöker aldrig använda mig av bluetooth produkter

Jo håller med om det! Synd att ingen svensk butik säljer den

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av mil0ck:

Lyckades få tag på en Brobot (Sifo's Soul)!

Grymt snyggt. Vem behöver liksom se tecken på tangentbordet, man går ju på känslan som piano.

Permalänk
Medlem

Fick mitt nya tangentbord idag.

Visa signatur

Dator 1: i7 5960X | ASUS X99-E WS | EVGA Titan X + MSI Titan X SLI | 3x Qnix 2710| 1.2TB PCI-E SSD+120gb SSD | 64gb RAM | Seasonic X-1250
Dator 2: i5 4670k | 1x 780 | 256gb SSD | 16gb RAM | BeQuiet L8 650w
Laptop: Asus G551jm | GTX 860m | i7 4710HQ | 8gb RAM

Permalänk
Medlem

I förgrunden det nyköpta CM Storm Quick Fire TK med bruna brytare.
I bakgrunden ett Noppoo Choc mini 84 med bruna brytare.