Permalänk
Tangentbordskonnässör

Det beror lite på. När man skriver på i närmare 80-100wpm så tycker jag att man känner av det taktila rätt så bra när det kollapsar under ens fingrar. Men om man skriver lite sakta så får den en aningen mer linjär känsla på något sätt. Trycker man väääldigt sakta ned en tangent så känner man knappt av någon bump alls. Jag tycker att man känner av bumpen på dem mer och mer desto fortare man skriver i stort sett och jag tycker att man kan smattra på rätt fort på det här nästan i stil med hastighet som med röda Cherrybrytare faktiskt.

Vill minnas att jag inte kunde skriva riktigt lika fort på mitt Realforce när jag hade det. Det känns nästan som att brytarna på det här Novatouch kräver aningen mindre kraft för att aktivera men då jag inte har kvar mitt Topre så kan jag inte bekräfta den misstanken.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem
Skrivet av deeyay:

Sådärja då var det dags för en liten tids utvärdering utav mitt Novatouch som hittade hem till mig idag som väntat.

http://i59.tinypic.com/1rs1nk.jpg

Har använt mitt en dryg vecka nu och är jättenöjd! Fast jag saknar numeriska delen ibland...

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk
Medlem
Skrivet av deeyay:

Det beror lite på. När man skriver på i närmare 80-100wpm så tycker jag att man känner av det taktila rätt så bra när det kollapsar under ens fingrar. Men om man skriver lite sakta så får den en aningen mer linjär känsla på något sätt. Trycker man väääldigt sakta ned en tangent så känner man knappt av någon bump alls. Jag tycker att man känner av bumpen på dem mer och mer desto fortare man skriver i stort sett och jag tycker att man kan smattra på rätt fort på det här nästan i stil med hastighet som med röda Cherrybrytare faktiskt.

Vill minnas att jag inte kunde skriva riktigt lika fort på mitt Realforce när jag hade det. Det känns nästan som att brytarna på det här Novatouch kräver aningen mindre kraft för att aktivera men då jag inte har kvar mitt Topre så kan jag inte bekräfta den misstanken.

Nice. Varit lite sugen på att testa själv, men prislappen gör att det tar i lite.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av ficklampa:

Nice. Varit lite sugen på att testa själv, men prislappen gör att det tar i lite.

Jo priset är ju rätt saftigt för ett tangentbord. Men det blir ju i alla fall en hel del billigare än ett Topre från keyboardco sen så får man ju tänka att man även får kompabilitet med MX keycaps också vilket är en rätt stor fördel gentemot Topre. Men man får ju inte riktigt samma bygge som på ett Topre heller. Även om det exemplaret jag hade för ett tag sedan var glappt i chassit och gav ett relativt billigt intryck på grund utav det. Hade nog lite otur bara med mitt exemplar.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Bopper:

Har använt mitt en dryg vecka nu och är jättenöjd! Fast jag saknar numeriska delen ibland...

Ja det känns verkligen som rubberdomes Rolce Royce på något sätt. Saknar även jag numpad ibland när jag kör TKL men utseendet väger upp det en hel del! Så snyggt med TKL. Även mer ergonomiskt då man får bättre plats med musen på en naturligare plats.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av deeyay:

Vill minnas att jag inte kunde skriva riktigt lika fort på mitt Realforce när jag hade det. Det känns nästan som att brytarna på det här Novatouch kräver aningen mindre kraft för att aktivera men då jag inte har kvar mitt Topre så kan jag inte bekräfta den misstanken.

Jag har realforce och novatouch och kan nästan garanterat säga att skillnaden på switcharna är minimal.
Det som gör att du skriver snabbare är nog att det är helt annan profil på capsen mellan novatouch och realforce. Novatouch har samma "OEM" profil som alla andra tangentbord med cherry MX medan realforce tangentborden har en annan profil.

För min del spelar det ingen större roll hur profilen är nuförtiden, men för ett tag sen så vad det som dag och natt när man gick mellan realforce, cherry och OEM profil.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av huttala:

Jag har realforce och novatouch och kan nästan garanterat säga att skillnaden på switcharna är minimal.
Det som gör att du skriver snabbare är nog att det är helt annan profil på capsen mellan novatouch och realforce. Novatouch har samma "OEM" profil som alla andra tangentbord med cherry MX medan realforce tangentborden har en annan profil.

För min del spelar det ingen större roll hur profilen är nuförtiden, men för ett tag sen så vad det som dag och natt när man gick mellan realforce, cherry och OEM profil.

Du har förmodligen helt rätt i det du skriver. Jag bytte keycaps igår kväll på mitt Novatouch till ett par som har en profil mer lik Topre och jag kände genast att jag började fumla lite mer med fingrarna när jag skriver. Så det är nog helt enkelt en vanesak.

Synd på ett annars så fint tangentbord att dess keycaps från fabrik ska vara så pass taskiga. Det borde komma med PBT kan man tycka men de insåg väl säkert att de allra flesta som köper ett ändå kommer byta keycaps då det är ett av dess starka sidor att man kan göra just det.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem

Fick mitt 88ub nyligen från lntg, efter 2 timmar rengöring så blev det helt ok!
Inte helt såld top topre, känns på tok för trögt även jämfört med Mx Clear :/

Fick också hem min första topre artisan (blackout ZomBro)

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av GenKaan:

Inte helt såld top topre, känns på tok för trögt även jämfört med Mx Clear :/

Ge det en vecka eller två. Första gången jag hade ett Topre blev jag inte direkt överrumplad på en gång även om jag tyckte om det. Men det slutade med att jag sålde det efter ett tag då jag föredrog Cherry. Men ville ge det en chans till och nu verkar mina fingrar ha mognat eller något för nu uppskattar jag det mycket mer redan från början sedan jag började skriva med Topreswitchar igen häromdagen. Så denna gång är det nog här för att stanna till och med som mitt huvudtangentbord.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem
Skrivet av deeyay:

Ge det en vecka eller två. Första gången jag hade ett Topre blev jag inte direkt överrumplad på en gång även om jag tyckte om det. Men det slutade med att jag sålde det efter ett tag då jag föredrog Cherry. Men ville ge det en chans till och nu verkar mina fingrar ha mognat eller något för nu uppskattar jag det mycket mer redan från början sedan jag började skriva med Topreswitchar igen häromdagen. Så denna gång är det nog här för att stanna till och med som mitt huvudtangentbord.

Du har kanske rätt, kommer inte byta bort det direkt. Efter många år av Cherry Mx klickande och klackande så lär det ta mer än ett par dagar att vänja sig

Även om det påverkat min WPM ner med ~20% (från +100 till ~80) så känner jag inget tapp i spelandet. Så pass exakta att det känns pålitligt även om lite långsammare skrivhastighet

Men om jag ska behålla det och köra som main keyboard så måste jag fixa Mx Sliders så jag kan köra mina sexiga Ducky PBT set

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av GenKaan:

Även om det påverkat min WPM ner med ~20% (från +100 till ~80) så känner jag inget tapp i spelandet. Så pass exakta att det känns pålitligt även om lite långsammare skrivhastighet

Men om jag ska behålla det och köra som main keyboard så måste jag fixa Mx Sliders så jag kan köra mina sexiga Ducky PBT set
http://i.imgur.com/MrpYBmv.jpg

Du kanske är lika ovan som mig att skriva på tangenter med profilen som Topre har. De hämmar min hastighet också men det vänjer man sig säkerligen vid om man tuggar på ett tag.

Du skulle ha ett Novatouch till alla dina keycaps

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem

senaste förvärvet, kunde inte riktigt motstå att testa topre för priset
HHKB Pro2, 45g

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Nu har jag snart haft mitt Novatouch i hela 2 dagar! Inte alls tillräckligt långt för att bilda en slutgiltig uppfattning men man har ju fått lite intryck i alla fall.

Kan ju börja med att försöka beskriva själva känslan i Toprebrytarna vilket brukar vara rätt svårt. De måste nästan upplevas för att man ska kunna få ett humm om hur de egentligen känns. Men jag kan säga som så att det enklaste sättet att förklara dessa brytare med ett ord är: Piano!

Tänk dig klaviaturen på ett piano. Det är den bästa förklaringen jag kan ge till känslan i Toprebrytare. De är otroligt smooth och olikt någon annan rubberdome som jag har använt. De känns rätt taktila när man skriver och taktiliteten är sååå mycket skönare än på någon Cherry MX brytare om du frågar mig. Det är ingen kantig feedback eller hackig på något sätt som bara finns på ett uns av millimieter under nedslaget. Det man känner är själva domen som kollapsar när man trycker ner den. Taktiliteten varierar beroende på hur fort man skriver. Jag tycker det känns mer och mer taktilt ju fortare man skriver på det vilket är en härlig känsla. Trycker man ner en tangent väldigt sakta så känns det nästan linjärt istället.

En annan skillnad mot många andra brytare är att aktiveringspunkten ligger högre upp. Redan efter 1mm (till skillnad mot 2mm på Cherry MX) så aktiveras trycket och på grund av det så känns det väldigt responsivt när man använder det.

Om man ska jämföra med ett "riktigt" Topre Realforce så är känslan typ identisk men jag har inget vid sidan av kvar som jag kan jämföra med. Det jag har märkt dock är att denna CM-variant saknar en hel del av det där karaktäristiska "thump/thock" när en tangent bottnar. Det hörs även här men inte lika mycket som på ett Topre. Spacebar är för övrigt mer högljudd än de andra tangenterna och överröstar medans man skriver men inte på ett dåligt sätt enligt mig.

Stock keycaps är en bedrövlig historia. Tunn ABS plast med etsade legends som kommer bli skitiga eller slitas bort med tiden. De låter också rätt plastigt och tråkigt. Det blev ett härligare ljud mer likt Topre när jag fick på ett par andra även om de också är ABS som jag har på nu. Men de förbättrade ljudet i alla fall. Kör man med tjocka PBT så kan jag tänka mig att det kommer att låta ännu härligare. Men för priset så kan man kanske tycka att de skulle inkludera ett par PBT caps.

Byggkvalitén känns second to none. Här har jag verkligen inget att klaga på direkt. Men jag tänker inte öppna upp det och titta inuti som jag brukar göra med mina tangentbord. Men det är ett rikgit gediget bygge med härlig vikt och det rör sig inte en millimeter på skrivbordet tack vare bra tassar som suger sig fast. Det jag dock inte är helt hundra förtjust i är att på även detta CM-tangentbord så har de den där gummiliknande ytan på chassit. Men den tycks vara lite förfinad i alla fall för den verkar inte dra åt sig fingeravtryck och dylikt riktigt lika lätt. Men jag hade mycket hellre sett ett chassi i stil med Filco's t.ex vilket är min favorit. Lustigt nog känns byggkvalitén bättre på mitt Novatouch än vad mitt Topre gjorde för överdelen satt löst på mitt Topre och det räckte att jag kom på det med handen lite så glappade överdelen och gav ett billigt ihåligt intryck tyvärr. Men det är nog säkert rätt ovanligt för de ska ju vanligtvis ha fantastisk byggkvalité så jag hade nog bara otur med mitt exemplar.

Att skriva allt det här är en dröm. Känns som insmörade luftkuddar under fingrarna som kollapsar när man skriver. Känslan är lyxig. Skriver jag på vilken annan Cherry MX brytare som helst nu efteråt så känns de som billigt och plastigt skräp mer eller mindre (om än skönt att skriva på det också). Detta är lite lustigt för första gången jag hade ett Topre så fastnade jag inte helt för det och sålde det och återgick till mina Cherry. Men jag är glad att jag valde att ge det en andra chans för nu uppskattade jag det redan från början och har blitt helt förälskad. Det är här för att stanna denna gång det är jag övertygad om. Mina Cherry's och Alps får puttas undan åt sidan för stunden.

Summa summarum... grymt nöjd!

Nya bilder
Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem
Skrivet av deeyay:

Du har förmodligen helt rätt i det du skriver. Jag bytte keycaps igår kväll på mitt Novatouch till ett par som har en profil mer lik Topre och jag kände genast att jag började fumla lite mer med fingrarna när jag skriver. Så det är nog helt enkelt en vanesak.

Synd på ett annars så fint tangentbord att dess keycaps från fabrik ska vara så pass taskiga. Det borde komma med PBT kan man tycka men de insåg väl säkert att de allra flesta som köper ett ändå kommer byta keycaps då det är ett av dess starka sidor att man kan göra just det.

Var köper man enklast PBT keycaps? Med svenska tecken, riktig Enter-tangent m.m. Antar att jag kunde söka själv, men ni har säkert svaret direkt!

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Bopper:

Var köper man enklast PBT keycaps? Med svenska tecken, riktig Enter-tangent m.m. Antar att jag kunde söka själv, men ni har säkert svaret direkt!

Alltså Inet.se har haft Ducky PBT keycaps förut till salu men nu verkar de bara ha ABS kvar. I dagsläget ser det nästan så illa ut att man får köpa ett helt nytt Ducky tangentbord och harvesta keycaps från det om man vill ha PBT eller ha turen och hitta begagnat någonstans. Marknaden för såna grejer i Sverige är riktigt kass tyvärr.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bopper:

Var köper man enklast PBT keycaps? Med svenska tecken, riktig Enter-tangent m.m. Antar att jag kunde söka själv, men ni har säkert svaret direkt!

Vet inte om detta är något för dig men du kan ju alltid kolla här:

http://www.pimpmykeyboard.com/deals/iceberg-dsa/

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Synd att de capsen med star wars & nintendo tema inte va i denna GB...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beltet:

Synd att de capsen med star wars & nintendo tema inte va i denna GB...

Ja, men det verkar som att Massdrop skulle prata med tillverkarna om Star Wars keycapsen.

Då många personer ville ha dessa keycaps.

Vi får se vad som händer.

EDIT: Darth Vader å Stormtrooper keycapsen finns med i GB nu.

Tillägg i text.
Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

EDIT: Darth Vader å Stormtrooper keycapsen finns med i GB nu.

Ooooh my gods! Men satan också att man inte var rik... 125$ för det kit jag vill ha.... Får se om man kan kanske sälja av något annat tangentbord först.

Permalänk
Medlem

Moddade mitt Corsair K95 RGB, looks better than ever before!

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beltet:

Ooooh my gods! Men satan också att man inte var rik... 125$ för det kit jag vill ha.... Får se om man kan kanske sälja av något annat tangentbord först.

Inte billigt precis. Det blir inget köp för min del.

Väntar på 2 sets av dessa från Massdrop: http://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=9...

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Inte billigt precis. Det blir inget köp för min del.

Väntar på 2 sets av dessa från Massdrop: http://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=9...

Köpte samma set. Man får ju försöka hålla en budget ;). Även om det är förbaskat svårt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beltet:

Köpte samma set. Man får ju försöka hålla en budget ;). Även om det är förbaskat svårt...

Stämmer bra det.

Darth Vader å Stormtrooper keycapsen går inte att "joina" nu.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

Potatis-capen är tillbaka på massdrop.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Kartoffelcaps?

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem

Ducky YYY TKL

God förmiddag! Efter många månader av stalkande i denna tråd så kände jag att jag äntligen ville vara med och faktiskt visa att jag också har gjort något! Jag köpte ett Ducky YYY TKL med blåa brytare för ungefär 6 månader sen, underbart tangentbord enligt mig! Förutom då den hemska färgen som jag faktiskt knappt gillade när jag köpte den, men det var hur som haver lite kul att ha något udda! Men igår så hade jag på tok för mycket viktiga saker att göra så det blev istället att jag fick för mig att måla om ramen till svart istället! Så tänkte bara dela med mig av resultatet

Färdig!

http://danielwahlstedt.se/tangentbord/done.jpg

Blev faktiskt väldigt nöjd med den! Nu till en fråga, borde jag kanske ha kört på med lite lack över för att skydda färgen mot slitage? Om det nu är så, så får jag ta och spraya på något lager till när det väl blir slitet och sen lacka på det!

Mvh Ethnic

Visa signatur

Rig: Ryzen 7 5800X - Crucial Ballistix Black 3200 Mhz 32 GB - MSI RTX 4060 TI OC 8 GB - Fractal Design Define C
Laptop: Macbook Pro M1 Max - 32GB - 14"
Media/Server: Raspberry PI 4 - 2 GB - Plex Media Server - KODI - PiHole - qBittorrent - HomeAssistant
Media/Server: NUC - i7-7567U - 32GB - Plex Media Server - Uptime Kuma - mineCraft - qBittorrent - 10 TB Storage
NAS: Zyxel 325v2 - 5 TB

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Ethnic:

Nu till en fråga, borde jag kanske ha kört på med lite lack över för att skydda färgen mot slitage? Om det nu är så, så får jag ta och spraya på något lager till när det väl blir slitet och sen lacka på det!

Mvh Ethnic

Alltså det det beror ju på lite om du frågar mig. Dels på vilken yta färgen har och hur beständig den är. Vad som händer om du spiller något på den och behöver torka med trasa etc. men enligt erfarenhet så brukar de klara sig rätt bra utan lack. Fördelen med att skita i lacken tycker jag är att det ser ofta snyggare ut. Mer matt utseende. Lackar man så börjar det blänka mer om det vilket man kanske inte alltid vill. Men lacken skyddar ju bättre helt klart. Men i de flesta fall när jag har lackat om ett chassi så har jag struntat helt och hållet i lacken och jag har aldrig haft några problem pga det faktiskt.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem

fick hem två blanka vita 87-key pbt-sets från ebay, medium tjocklek och sjukt grepp i ytan, varken ducky, hhkb eller signature plastics dsa pbt-set kommer i närheten av den, det enda tråkiga är att dom inte passar tangetbord med ocentrerad space-switch samt att space-tangenterna dragit sig en aning, annars kan jag inte annat än rekommendera dom då hela kalaset gick på ca 525:- inkl frakt
får köra med en dsa space tillsvidare

Permalänk
Medlem

Mina Topre-brädor: