Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av huttala:

Fick hem mina Vortex PBT doubleshots från massdrop idag.

Sitter fint på mitt Novatouch.

Så vackert så man blir nästan tårögd. Vill nog också ha ett svart set med kvalitet framöver. Så stilrent.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av deeyay:

Så vackert så man blir nästan tårögd. Vill nog också ha ett svart set med kvalitet framöver. Så stilrent.

Ja, jag är imponerad över hur bra det blev med PBT plast. Det ska ju vara svårt som tusan att få 100% rakt vid tillverkning, så kan tänka mig att det var lite knepigt med alla bokstäver.

Bokstäverna är mycket tjockare än på de flesta andra tangentbord, vilket gör kontrasten mycket högre.. Rikigt nice faktiskt.
Tangenterna är även tjocka som fasen och OEM profil, så de passar ypperligt på ett novarouch.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av huttala:

Ja, jag är imponerad över hur bra det blev med PBT plast. Det ska ju vara svårt som tusan att få 100% rakt vid tillverkning, så kan tänka mig att det var lite knepigt med alla bokstäver.

Bokstäverna är mycket tjockare än på de flesta andra tangentbord, vilket gör kontrasten mycket högre.. Rikigt nice faktiskt.
Tangenterna är även tjocka som fasen och OEM profil, så de passar ypperligt på ett novarouch.

Det är just tjockleken på bokstäverna som sticker ut väldigt mycket och ger det en riktigt fin look. Sen kan jag tänka mig att känslan blir top notch också när man skriver på det. Toppen. "Lite" avis är jag allt...

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Fick hem mina Vortex PBT doubleshots från massdrop idag.

Sitter fint på mitt Novatouch.

http://i.imgur.com/ZfgKaRB.jpg

Har du medvetet satt caps lock upp och ner? (ocd ) Hur känns de under fingrarna? Inget skrammel med dem kan jag tänka mig.

stavfel
Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem

En liten update

Poker II med MX clears, vita lysdioder och Granite R2
Jag har monterat ett aluminiumchassi och en rostfri plåt.

Jag ska putsa lite på plåten så den blir snyggare...

Visa signatur

|| divine creator ||

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av =dorf=:

En liten update

Poker II med MX clears, vita lysdioder och Granite R2
Jag har monterat ett aluminiumchassi och en rostfri plåt.

http://i.imgur.com/GLPXs4H.jpg

http://i.imgur.com/iqN0ddH.jpg

Jag ska putsa lite på plåten så den blir snyggare...

Är det TKL-variant av Filco-handlovsstödet? Den såg rätt smal ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Är det TKL-variant av Filco-handlovsstödet? Den såg rätt smal ut.

Ja.

Visa signatur

|| divine creator ||

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Release:

Har du medvetet satt caps lock upp och ner? (ocd ) Hur känns de under fingrarna? Inget skrammel med dem kan jag tänka mig.

Novatouch låter ju betydligt mycket mer än mitt Realforce Type-S. Men det blev lite stabilare med de nya tangenterna måste jag säga. Låter inte lika mycket från tangenterna i sig heller iom att det inte blev lika "ihåligt" som med stock capsen.

Caps lock är precis som den ska vara.
Se retrotangentbordet nedan:

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Novatouch låter ju betydligt mycket mer än mitt Realforce Type-S. Men det blev lite stabilare med de nya tangenterna måste jag säga. Låter inte lika mycket från tangenterna i sig heller iom att det inte blev lika "ihågligt" som med stock capsen.

Caps lock är precis som den ska vara.
Se retrotangentbordet nedan:

http://tarkoon.tyrael.de/pictures/G80-1000HFD-front.jpg

Haha, touchée.

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem

Kära dagbok - jackpot! Två Topre ISO Enter + Shift för ~150kr!

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Permalänk
Tangentbordskonnässör

Fixa ett par gamla slitna ABS keycaps

Det kanske finns några här som har kört med ett par gamla Filcokeycaps någon gång som har varit rejält slitna. Ni vet så där blankslitna så att man typ kan spegla sig i dem och fingrarna fastnar i dem när man skriver för att de har en totalt helt blank yta. Samt att det allmänt syns att det blänker om dem när man tittar på tangentbordet speciellt de tangenter som är med använda än de andra.

Jag gav mig fan på att fixa ett par sådana igår så gott jag kunde och resultatet blev helt OK. Nu har jag tyvärr inga jättebra bilder från före ingreppet då jag började sent igår så det var väldigt mörkt. Så jag har tyvärr ingen bild som kan visa upp de keycaps som var helt blankslitna.

Men det jag gjorde var att börja med att slipa på tangenterna med väldigt fint sandpapper som jag har köpt på Mekonomen. Det är så fint som "2000". Men det är perfekt att börja med för man får bort den där blankiga ytan rätt så fort om än med lite pill. Det kanske tog mig ca. 1 timme att sandpappra tangenterna.

Sen nu i morse satte jag mig med nästa steg i hemmafixet. Jag tog fram en vanlig knappnål och började att dutta. Tradig process då det krävs en hel del duttande men efter ca. 1½ timme så var jag klar med även det steget.

That's it. Nu har de grepp igen. Alltså normalt grepp som är skönt och inte ett blankt grepp som suger fast i fingret och får det att fastna på tangenten vilket hämmar skrivandet. Några få bilder finns nedan.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av =dorf=:

Nice, helt slut på även den vanliga modellen hos keyboardcompany så får nog bli att leta runt efter en senare. Såg bra ut även med ett 40%-tangentbord trots allt.

Skrivet av deeyay:

Det kanske finns några här som har kört med ett par gamla Filcokeycaps någon gång som har varit rejält slitna. Ni vet så där blankslitna så att man typ kan spegla sig i dem och fingrarna fastnar i dem när man skriver för att de har en totalt helt blank yta. Samt att det allmänt syns att det blänker om dem när man tittar på tangentbordet speciellt de tangenter som är med använda än de andra.

Jag gav mig fan på att fixa ett par sådana igår så gott jag kunde och resultatet blev helt OK. Nu har jag tyvärr inga jättebra bilder från före ingreppet då jag började sent igår så det var väldigt mörkt. Så jag har tyvärr ingen bild som kan visa upp de keycaps som var helt blankslitna.

Men det jag gjorde var att börja med att slipa på tangenterna med väldigt fint sandpapper som jag har köpt på Mekonomen. Det är så fint som "2000". Men det är perfekt att börja med för man får bort den där blankiga ytan rätt så fort om än med lite pill. Det kanske tog mig ca. 1 timme att sandpappra tangenterna.

Sen nu i morse satte jag mig med nästa steg i hemmafixet. Jag tog fram en vanlig knappnål och började att dutta. Tradig process då det krävs en hel del duttande men efter ca. 1½ timme så var jag klar med även det steget.

That's it. Nu har de grepp igen. Alltså normalt grepp som är skönt och inte ett blankt grepp som suger fast i fingret och får det att fastna på tangenten vilket hämmar skrivandet. Några få bilder finns nedan.

http://i62.tinypic.com/eg6bt4.jpg
http://i62.tinypic.com/2061lec.jpg
http://i58.tinypic.com/2r3blo3.jpg

Trevligt bidrag!

Då jag själv har dessa och känner igen problemet (även om mina inte är riktigt så slitna eller klibbiga ännu) så var det ju en trevlig lösning om man nu vill slippa köpa nya caps. Lite så jag tycker att ABS-tangenter faktiskt borde försvinna från marknaden med tanke på hur lätt de slits och hur otroligt fula de ser ut. Helslitna tangenter ser dock bättre ut jämfört med halvslitna som det är i mitt fall. När man både har halvt bortslitna legends samt den där blanka ABS-ytan men ändå orginalytan kvar på samma cap.... urk!

Det blev att jag gick tillbaks mina Filco-caps för övrigt. Nog för att jag gillade double shotsen skarpt men de är inte lika behagliga att skriva på. Men sjukt trevliga att titta på eller skriva med kortare stunder.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av anon5930:

Nice, helt slut på även den vanliga modellen hos keyboardcompany så får nog bli att leta runt efter en senare. Såg bra ut även med ett 40%-tangentbord trots allt.

Trevligt bidrag!

Då jag själv har dessa och känner igen problemet (även om mina inte är riktigt så slitna eller klibbiga ännu) så var det ju en trevlig lösning om man nu vill slippa köpa nya caps. Lite så jag tycker att ABS-tangenter faktiskt borde försvinna från marknaden med tanke på hur lätt de slits och hur otroligt fula de ser ut. Helslitna tangenter ser dock bättre ut jämfört med halvslitna som det är i mitt fall. När man både har halvt bortslitna legends samt den där blanka ABS-ytan men ändå orginalytan kvar på samma cap.... urk!

Det blev att jag gick tillbaks mina Filco-caps för övrigt. Nog för att jag gillade double shotsen skarpt men de är inte lika behagliga att skriva på. Men sjukt trevliga att titta på eller skriva med kortare stunder.

Jo det var en riktigt blandad kompott på mina Filcocaps angående hur slitna de var. De vanliga WASD var typ totalt blanka plus några till sen var det en hel drös som var blanka över halva ytan eller mindre slitna. Men det slutade med att jag gick loss på varenda bokstavstangent så att det skulle bli ett konsekvent utseende när jag var klar med allt. Siffror, de flesta modifierare, enter, F knappar med mera lämnade jag som de är för de är i vanlig ording i rätt bra skick. Så det blev i runda slängar 35 tangenter jag fixade totalt på ca. 2½ timmes jobb vilket inte är så himla illa ändå. Definitivt värt det för det förbättrade utseenden väsentligt och känslan i dem. Det ser lite mer taskigt ut på bild det färdiga resultatet men i verkligheten ser det inte så illa pinkat ut faktiskt. Så vill man rädda sina caps rekommenderar jag faktiskt att ta sig tiden till att göra detta då det förlänger livslängden på dem. Klarar inte av att titta på blankslitna caps ser så trist ut.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem
Skrivet av ficklampa:

Jag köpte mina via massdrop. Googlade lite fort och fann den på deras shop: http://www.cmstore.eu/cm-storm/keyboards/mechanical-key-switc...

Dold text

Ibland är Posten sjukt snabba! Redan fått dem.

Snubben som gör dem (bpiphany) bor i Täby tror jag och eftersom du också är stockholmare så går det jättesnabbt. Har också köpt ett PCB från honom(Ghost Squid Controller) och då gick det riktigt snabbt också. Kan rekommendera att kolla hans lödugn han använder för att göra kontrollerna. Vilket är en moddad brödrost. Finns en tråd på deskthority. Ska försöka hitta den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beltet:

Snubben som gör dem (bpiphany) bor i Täby tror jag och eftersom du också är stockholmare så går det jättesnabbt. Har också köpt ett PCB från honom(Ghost Squid Controller) och då gick det riktigt snabbt också. Kan rekommendera att kolla hans lödugn han använder för att göra kontrollerna. Vilket är en moddad brödrost. Finns en tråd på deskthority. Ska försöka hitta den.

Indeed.

Här är tråden: http://deskthority.net/workshop-f7/toaster-smd-re-flow-oven-t...

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem

CM Qfr, bruna brytare. Blanka PBT från Geekkeys + Abs Enter från WASD. Testar även med tunna O-ringar på nu, måste säga att första intrycket är att det är mer behagligt att skriva på, då jag lätt bottnar tangenterna när jag skriver.

Visa signatur

Meshify C | ROG Hero VII | i7 4790K | Vengeance Pro 16GB@2400MHz | RXVega56 | H100i | Samsung Evo 250GB x2 | EVGA G2 750W | Win7 x64 Ult. | MSI Mag27cq |

Xpenologybox - Air 240 | Msi Z87i | G3258 | Vengeance 8GB@1600MHz | Noctua NH-L9i | Samsung Evo 120GB | WD 6 TB | XFX Core Pro 650W |

Zyxel NSA310s | RPi 2 B - pihole | DT990 250Ω | O2 Amp | Custom 60% | PS4 | MiBox3

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Nice, helt slut på även den vanliga modellen hos keyboardcompany så får nog bli att leta runt efter en senare. Såg bra ut även med ett 40%-tangentbord trots allt.

Kolla på http://www.keypop.net/products

Visa signatur

|| divine creator ||

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Ser fränt ut, men jag får mer turtles vibbar än EVA ^^

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Det där blir en beställning vid löning helt klart. Lite oklart om det är cherry mx-kompatibelt bara?

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Release:

Det där blir en beställning vid löning helt klart. Lite oklart om det är cherry mx-kompatibelt bara?

Tyvärr är det så dålig info på AliExpress många gånger, tänk på att detta set är i ANSI layout.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Tyvärr är det så dålig info på AliExpress många gånger, tänk på att detta set är i ANSI layout.

Jag är nästan säker på att dessa är från Tai Hao. Känner igen den extremt fula windows tangenten.
Men jo, det saknas väldigt mycket info så man skulle kunna få precis vad som helst.
Fanns snabblänk till dessa också från förra capsen:
http://www.aliexpress.com/item/104-Keycaps-Key-Cap-Keypress-D...

Här verkar det vara en seriös säljare till och med:
http://www.aliexpress.com/item/Mechanical-keyboard-white-cher...

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Tyvärr är det så dålig info på AliExpress många gånger, tänk på att detta set är i ANSI layout.

Jo, jag noterade att det var ANSI. Men, färgschemat, det är ju HULKEN! Jag har finurlat på royal purple/apple green layout lite FÖR länge snart...

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Vaun:

Ser fränt ut, men jag får mer turtles vibbar än EVA ^^

Borde vara en referens till

Orkade inte länka bild på mobilen. Fixed.
Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vaun:

Ser fränt ut, men jag får mer turtles vibbar än EVA ^^

EVA hade inte tid.
Hittade detta på Massdrop:
http://link.massdrop.com/541e9ff8ba57e6a6248b4a852lkc4.5g7/VV...

Skrivet av Beltet:

Jag är nästan säker på att dessa är från Tai Hao. Känner igen den extremt fula windows tangenten.
Men jo, det saknas väldigt mycket info så man skulle kunna få precis vad som helst.
Fanns snabblänk till dessa också från förra capsen:
http://www.aliexpress.com/item/104-Keycaps-Key-Cap-Keypress-D...

Här verkar det vara en seriös säljare till och med:
http://www.aliexpress.com/item/Mechanical-keyboard-white-cher...

Hoppas verkligen att win tangenterna inte ser likadant ut på deras Miami set.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Hoppas verkligen att win tangenterna inte ser likadant ut på deras Miami set.

Jag är inte säker, men kan vara så att de endast har den fula av upphovsrättsskäl på bilderna. Jag joina en GB för att köpa Tai Hao caps för ca ett år sedan, men de har tyvärr inte kommit ännu, så kan inte svara på det. Kommer säkert köpa ett set, men skulle velat ha ett ISO kit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beltet:

Jag är inte säker, men kan vara så att de endast har den fula av upphovsrättsskäl på bilderna. Jag joina en GB för att köpa Tai Hao caps för ca ett år sedan, men de har tyvärr inte kommit ännu, så kan inte svara på det. Kommer säkert köpa ett set, men skulle velat ha ett ISO kit.

Tack för svaret, jag får leva på hoppet, jag joinade en GB på Massdrop (2 Miami sets) som ska skickas ut omkring den 11/6.

Där fanns även Bumble Bee, Blood Red å Black and Orange i detta GB.

Tillägg i text.
Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk

Tips på vad man kan göra :D :D

@Galarix: kolla vad jag gjorde med mitt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superior Anion:

Snajsigt, tyvärr går det inte att länka bilder från instagram här. Prova t.ex. imgur.com istället.

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem

Fick äntligen tag på min första Bingecap, blev en Seafoam Lion Keyng. Riktigt het men lite fel färg, troligen byter jag den mot en rose Keythulu

Visa signatur

Que sera, sera