Permalänk
Medlem

Vitt Ducky Shine4 med MX blues, inte värst modifierat men kanske får vara med ändå.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 White

ASUS ROG STRIX X570-E | AMD 5900X | EVGA RTX 3080
Corsair LPX 32GB | Samsung 970 1TB / Samsung 850 Pro 512GB / Samsung 870 4TB

Permalänk
Medlem

Tycker den svarta varianten ser hemsk ut. Men den vita var ju riktigt fräsch. Trevliga bilder.

Permalänk
Medlem

Frontprinted rainbow keycaps set från AliExpress.

Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - Red LEDs.

EDIT: Intresse check på PMK.
http://www.pimpmykeyboard.com/deals/jukebox-a-sculpted-sa-key...

http://www.pimpmykeyboard.com/deals/danger-zone/

Tillägg i text.
Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Leker lite med keycaps till mitt Novatouch. De här vita är sååå mycket bekvämare att skriva med än Filco's Ninjatangenter. De här ger en helt annan känsla till tangentbordet och man känner skillnad på varje nedtryck. Även ljudet förändras en del.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem
Skrivet av deeyay:

Leker lite med keycaps till mitt Novatouch. De här vita är sååå mycket bekvämare att skriva med än Filco's Ninjatangenter. De här ger en helt annan känsla till tangentbordet och man känner skillnad på varje nedtryck. Även ljudet förändras en del.

http://i61.tinypic.com/2uqp0nt.jpg

Läcker bild, nu blev jag sugen på att mecka ihop något med mina set!

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av GenKaan:

Läcker bild, nu blev jag sugen på att mecka ihop något med mina set!

Tack. Man tager vad man haver när man inte har något helt komplett set att sätta på för tillfället. Vita/gråa caps är alla från ett äldre tangentbord (BTC 5349) utan windowstangenter och fel storlek på allting på nedre raden. Så man får försöka vara lite kreativ när man sätter ihop något tyckte inte det blev snyggt att bara ha nedre vänstra raden svart blev ingen balans i det hela.

Men en keycap saknas på det tangentbordet och jag fick kontakt med någon random nisse genom Youtube för ett tag sedan som satt på ett par sådana tangentbord dock annan region/revision. Men det slutade med att han skickade hem den som saknades till mig då han hade lite till övers. Så det gäller att ha tur ibland i sitt letande och kolla på oväntade ställen när det gäller gammalt grejs. Någon kanske kan se vilken tangent det är det är en som är odd-one-out och det råkar faktiskt vara en double shot tangent vilket är den enda som är det på tangentbordet och den matchar inte de andra till 100%.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem
Skrivet av deeyay:

Tack. Man tager vad man haver när man inte har något helt komplett set att sätta på för tillfället. Vita/gråa caps är alla från ett äldre tangentbord (BTC 5349) utan windowstangenter och fel storlek på allting på nedre raden. Så man får försöka vara lite kreativ när man sätter ihop något tyckte inte det blev snyggt att bara ha nedre vänstra raden svart blev ingen balans i det hela.

Men en keycap saknas på det tangentbordet och jag fick kontakt med någon random nisse genom Youtube för ett tag sedan som satt på ett par sådana tangentbord dock annan region/revision. Men det slutade med att han skickade hem den som saknades till mig då han hade lite till övers. Så det gäller att ha tur ibland i sitt letande och kolla på oväntade ställen när det gäller gammalt grejs. Någon kanske kan se vilken tangent det är det är en som är odd-one-out och det råkar faktiskt vara en double shot tangent vilket är den enda som är det på tangentbordet och den matchar inte de andra till 100%.

Höger shift?

Visa signatur

|| divine creator ||

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av =dorf=:

Höger shift?

Nix =D

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem
Skrivet av deeyay:

Caps då?

Visa signatur

|| divine creator ||

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av =dorf=:

Caps då?

Nope! Print Screen knappen. Den har inte riktigt samma nyans eller typsnitt som de övriga.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

bjuder på en bild när jag mixar vita blanka PBT med stock Shine 3 ABS

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Medlem

Inte för att det är något fancy men plockade precis upp det på posten, damn vad fint det är. <3 Hade ett TKL innan men sålde det för jag ville ha tillbaka en numpad. Under tiden använde jag ett random rubberdome tangentbord från Logitech och usch, aldrig att man går tillbaka igen.^^

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Fick precis hem lite mx led color changers, vart skapligt nöjd iaf

Permalänk
Medlem

Är det där 1977 retro setet? Hur är SA att skriva på? Är lite sugen på Carbon setet som ligger ute på IC nu.

Edit: kollade igen och såg 1976 loggan, mindes lite galet. Men sjukt snyggt set!

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯

Permalänk
Medlem

@Vaun: Carbon ser ut att vara alla rows av SA 1976 är bara row3. Men jag tror det är riktigt bekvämt det med. Jag trodde jag skulle ha svårt för SA efter att ha kikat på DCS förut, men det funkar finfint. Jag har deep dish istället för plutt på F och J där pekfingrarna ska vara, kul med något nytt
Själv är jag sugen på Danger zone som är på interest check nu. Dyr hobby det här ;/ Åkte på sexhundra spänn i tullavgifter dessutom, en liten heads up där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bluefish:

@Vaun: Carbon ser ut att vara alla rows av SA 1976 är bara row3. Men jag tror det är riktigt bekvämt det med. Jag trodde jag skulle ha svårt för SA efter att ha kikat på DCS förut, men det funkar finfint. Jag har deep dish istället för plutt på F och J där pekfingrarna ska vara, kul med något nytt
Själv är jag sugen på Danger zone som är på interest check nu. Dyr hobby det här ;/ Åkte på sexhundra spänn i tullavgifter dessutom, en liten heads up där.

Jag har haft olika erfarenheter av det där med tullen. Några saker har gått genom utan att jag har behövt betala en massa pengar, andra har det inte. Man kan ha tur, men skall nog inte räkna med det, bättre att räkna in tull och moms från början och se det som en positiv överraskning om man slipper

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppan92:

Fick precis hem lite mx led color changers, vart skapligt nöjd iaf

http://i.imgur.com/pm3qPLQ.jpg

Har du ändrat vitt till gult? Hur funkar de där color changersarna?

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Release:

Har du ändrat vitt till gult? Hur funkar de där color changersarna?

Du kan kolla här: https://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=...

http://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=9...

Du köper ett set (vilken färg/er du vill ha) eller vad du behöver å tar av keycapsen på t-bordet å sätter fast plastgrejorna (cirkeln inne i LED changeren ska sitta ovan på LEDen) ovan på LEDen å på med keycapsen.

Edit: Enligt texten i länkarna funkar det bäst med Vita LEDs.

Ändring i text.
Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Release:

Har du ändrat vitt till gult? Hur funkar de där color changersarna?

Syns lite dåligt på bild men de är orange. nja sådär beställde 90 st blå också som ja hade tänkt använda men dom funka inge vidare blockade typ allt ljus istället. Dom orangea funka bättre har dock bara 45 st

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppan92:

Syns lite dåligt på bild men de är orange. nja sådär beställde 90 st blå också som ja hade tänkt använda men dom funka inge vidare blockade typ allt ljus istället. Dom orangea funka bättre har dock bara 45 st

Är det DayDream LED cover du använder?

Har själv ett set med lite blandade färger, köpta på Banggood förra året tror jag det var.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bluefish:

@Vaun: Carbon ser ut att vara alla rows av SA 1976 är bara row3. Men jag tror det är riktigt bekvämt det med. Jag trodde jag skulle ha svårt för SA efter att ha kikat på DCS förut, men det funkar finfint. Jag har deep dish istället för plutt på F och J där pekfingrarna ska vara, kul med något nytt
Själv är jag sugen på Danger zone som är på interest check nu. Dyr hobby det här ;/ Åkte på sexhundra spänn i tullavgifter dessutom, en liten heads up där.

Tänkte precis fråga om det var row 3 allihopa. Det setet ser bättre ut än vad jag trodde det skulle göra. Jag hoppade det p.g.a att färgerna inte tilltalar mig. Men som sagt, mycket snyggare i verkligheten.
Sugen på Danger Zone också. Missade förra gången. Ser bra ut. Tyvärr inga nordiska tecken...

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Är det DayDream LED cover du använder?

Har själv ett set med lite blandade färger, köpta på Banggood förra året tror jag det var.

Dom heter Cherry MX LED Color Changer, köpta från massdrop. Hur funkar dina? Mina blåa täcker lite dåligt å släpper igenom vitt ljus.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Var köpte du dem? Snyggt som faen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

[...]
Du köper ett set (vilken färg/er du vill ha) eller vad du behöver å tar av keycapsen på t-bordet å sätter fast plastgrejorna (cirkeln inne i LED changeren ska sitta ovan på LEDen) ovan på LEDen å på med keycapsen.

Edit: Enligt texten i länkarna funkar det bäst med Vita LEDs.

Skrivet av Joppan92:

Syns lite dåligt på bild men de är orange. nja sådär beställde 90 st blå också som ja hade tänkt använda men dom funka inge vidare blockade typ allt ljus istället. Dom orangea funka bättre har dock bara 45 st

Fett, jag kom på att jag frågat om det där tidigare i den här tråden för nåt år sedan, seniliteten börjar sätta in.

Jag har gröna leds på mitt ducky shine, orangea ledchangers borde rimligtvis ge bruna leds då va?

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppan92:

Dom heter Cherry MX LED Color Changer, köpta från massdrop. Hur funkar dina? Mina blåa täcker lite dåligt å släpper igenom vitt ljus.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för infon.

Jag använder inte mina, lyckades få fatt i ett Ducky Shine 3 från USA med vita LEDs.

Bytte ut keycapsen mot ett (2st olika sets som blev till ett set) rainbow keycaps set.

http://www.aliexpress.com/item/Free-Shipping-37-keys-IKBC-Col...

http://www.aliexpress.com/item/Wholesale-PBT-Keycaps-Rainbow-...
Detta set är inte det jag beställde, mitt set är med 108 keycaps som har utgått.

Edit: Ny omgång av HolyOOPS keycaps: http://link.massdrop.com/541e9ff8ba57e6a6248b4a852mmt7.52z/VD...

Tillägg i text.
Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _robban:

Spännande - Någon som vet vart man kan skaffa en sådan switch sampler? Kollade lite på ebay men verkade inte hitta något alls men kanske sökte jag galet.

Såg att man kan köpa dem via coolermasters hemsida, inte lyckats hitta dem någon annanstans. Verkar som de utgått. Finns andra samplers också, men de är mer bara en plexiskiva som switcharna är monterade i, får ej plats något mer i dem...

--

Edit: Jag har lyckats montera ihop en av två samplers nu, tog dock inga bilder under processen då det gick lite sådär. Var lite ivrig och planerade inte monteringen riktigt, så teensyn blev jättesne och plastdistanserna på stiftlisterna var för tjocka så fick sitta ett gäng timmar och löda isär allt igen... Väntar på lite fancy LEDs till den andra, så kommer ta lite bilder på den istället. Låt oss kalla den första för lite trial and error. ;P

Edit 2: tog bilder på teensy + sixshooter PCB iaf

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem
Skrivet av ficklampa:

...
Edit: Jag har lyckats montera ihop en av två samplers nu, tog dock inga bilder under processen då det gick lite sådär. Var lite ivrig och planerade inte monteringen riktigt, så teensyn blev jättesne och plastdistanserna på stiftlisterna var för tjocka så fick sitta ett gäng timmar och löda isär allt igen... Väntar på lite fancy LEDs till den andra, så kommer ta lite bilder på den istället. Låt oss kalla den första för lite trial and error. ;P

Edit 2: tog bilder på teensy + sixshooter PCB iaf
...

Stiligt värre det ju, bara hojta om du kommer på att "nä två samplers det är allt en för mycket det"

Visa signatur

Here be dragons

Permalänk
Medlem

Qtronix Scorpius 32 Keypad

Kom över detta tangentbord i förrgår.
Jag ska ta och Lägga upp en tråd på deskthority för att få mer info om det. Men kan vara så att det har väldigt tidiga "blå" cherry brytare.
Beroende på vad det är för något får vi se vad det kommer användas till.