Permalänk
Medlem

Någon som använder Virtu MVP?

Är det någon som använder Virtu MVP?
Har det stöd för Battlefield 3?
Skulle vara skönt att bli av med all "tearing" och slippa "input-lag" faktiskt.

Måste man installera Windows med HD4000 igång för att kunna installera Virtu?
Fick inte igång det när jag skulle testa sist och läste precis om en annan som också hade problemet, och det funkade tydligen om man installerade Windows med det integrerade. Skulle inte vara fel med någon annan lösning dock.

Permalänk
Skrivet av qMetal:

Är det någon som använder Virtu MVP?
Har det stöd för Battlefield 3?
Skulle vara skönt att bli av med all "tearing" och slippa "input-lag" faktiskt.

Måste man installera Windows med HD4000 igång för att kunna installera Virtu?
Fick inte igång det när jag skulle testa sist och läste precis om en annan som också hade problemet, och det funkade tydligen om man installerade Windows med det integrerade. Skulle inte vara fel med någon annan lösning dock.

Har moderkort och processor som ska hämtas från posten idag som stödjer det, så även jag är intresserad av hur det här fungerar. Det lilla jag lyckats ta reda på verkar vara att man ska installera utan sitt PCI-E kort, installera drivrutiner för det inbyggda kortet, och sedan installera sitt PCI-E kort, och därefter aktivera funktionen. Ingen aning om man tjänar något på det etc.

Väntar med spänning på att ngn. med erfarenhet/kunskap postar.

Visa signatur

Asus ROG Strix X470-F Gaming | AMD Ryzen 7 5700X | 32GB G.Skill TridentZ F4-320016D-16GTZR @ 3200Mhz 16-18-18-38 | RX 6900XT | Fractal Design R4 | AOC Q3279VWF 32" 1440p | Qpad MK-50 | Logitech G500 | Cooler master MasterLiquid Lite 240 | Cooler Master Silent Pro 1kW | Samsung 830 256GB | Samsung 850 EVO 500GB | WD Black SN770 2TB Gen 4 NVME |
Kingston KC3000 M.2 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Apelsingummi:

Har moderkort och processor som ska hämtas från posten idag som stödjer det, så även jag är intresserad av hur det här fungerar. Det lilla jag lyckats ta reda på verkar vara att man ska installera utan sitt PCI-E kort, installera drivrutiner för det inbyggda kortet, och sedan installera sitt PCI-E kort, och därefter aktivera funktionen. Ingen aning om man tjänar något på det etc.

Väntar med spänning på att ngn. med erfarenhet/kunskap postar.

Ja, det verkar vara så man skulle göra. Men det krånglade för mig. Vet inte om det är för att Nvidias drivrutiner ligger kvar eller något?
I värsta fall så får man väl formatera om datorn och aktivera det först.
Det funkar dock inte som det ska med BF3 just nu då det ger konstiga fägfläckar överallt så man får kanske vänta ett tag till.

Permalänk
Avstängd

Kör D-Läget det verkar vara bäst. Du installerar med diskreta grafikkortet (tex ett 560Ti, med monitor kabel i 560Ti) och aktiverar dual igpu mode i bios. Installerar nvidia/amd drivrutiner, sedan intel hd grafik drivruter sedan men inte minst Virtu MVP. har lekt lite med det. verkar inte vara någon höjdare. Det ger mer fps om man har hög fps visst. Men det ger lägre fps om man har låg fps typ under 60. Så jag avinstallerade det. Fick också lite sträck på skärmen ibland när jag körde det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av silicon111:

Kör D-Läget det verkar vara bäst. Du installerar med diskreta grafikkortet (tex ett 560Ti, med monitor kabel i 560Ti) och aktiverar dual igpu mode i bios. Installerar nvidia/amd drivrutiner, sedan intel hd grafik drivruter sedan men inte minst Virtu MVP. har lekt lite med det. verkar inte vara någon höjdare. Det ger mer fps om man har hög fps visst. Men det ger lägre fps om man har låg fps typ under 60. Så jag avinstallerade det. Fick också lite sträck på skärmen ibland när jag körde det.

Är inte ute efter högre FPS utan att köra med v-sync utan en massa input lag.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av qMetal:

Är inte ute efter högre FPS utan att köra med v-sync utan en massa input lag.

Då kanske det är bra. jag fick dock inte igång bf3 med MVP. För att jag hade för nya drivisar till nvidia. Och Virtu MVP är inte jätte snabba på att updatera stöd för senaste drivrutiner.

prova, du har inget att förlora