Jag äger en Belkin F5D8235-4 v2000 som är 2-3 år gammal och som fungerar kanon på alla sätt och vis förutom att den lite då och då väljer att disconnecta när jag lirar PS3 (ej trådlöst).
Nu har jag inhandlat Pro Evolution Soccer 2013 och tänkt satsa på att lira en del online denna säsong. Problemet är att min router har extremt svårt för just detta spel, hade även problem med 2011 och 2012 års utgåvor. Jag har nu lirat 5 matcher online och 4 av dem har disconnectat, oftast ungefär samma tidpunkt runt matchminut 75, galet enerverande! Jag har läst lite om det och detta med port forwarding men jag är långt ifrån en expert på detta, jag har försökt att öppna de portar som skall öppnas enligt instruktionerna men det spelar ingen roll, det fortsätter att disconnecta. Jag har läst något om statiskt IP, tror bestämt INTE att jag har det.. måste man ha det?
Installera pingplotter på en dator och sätt igång testet. Sedan sätter du igång och spelar din PS3.
När du tappar anslutningen på PS3:an så kolla vad pingplotter visar.
Sen undrar jag varför du måste öppna upp portar i din router? Är det ett krav för att kunna spela?
Om ja, har du satt en fast IP adress på din PS3?