Värt att lägga ner extra på Trinity?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Sep 2012

Värt att lägga ner extra på Trinity?

Jag är på väg att köpa en ny (budget) dator och jag hade funderat på att köra på APU:n A8-3780k för att hålla ner priset och slippa köpa ett grafikkort. Men nu så såg jag att den nya serien av APU:s kommer ut nästa vecka, bland annat A10-5800k vilket fick mig att fundera: tror ni att det är bättre att köra med A8:an eller ska jag vänta och lägga ner lite extra på A10:an istället? Hur stor skillnad är det mellan de två?

AMD A-Series X4 A10-5800K | Gigabyte Windforce GTX760 | ASUS F2A55-M A55 S-FM2 | Kingston HyperX 12GB 1600 Mhz | OCZ Agility 3 SSD | OCZ Modxstrem 500 W (modulärt) | Fractal Design Define Mini

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004
Skrivet av MrBassplayer:

Jag är på väg att köpa en ny (budget) dator och jag hade funderat på att köra på APU:n A8-3780k för att hålla ner priset och slippa köpa ett grafikkort. Men nu så såg jag att den nya serien av APU:s kommer ut nästa vecka, bland annat A10-5800k vilket fick mig att fundera: tror ni att det är bättre att köra med A8:an eller ska jag vänta och lägga ner lite extra på A10:an istället? Hur stor skillnad är det mellan de två?

Kanske skulle tittat i forumet först?! (längre ned på sidan)
http://www.sweclockers.com/forum/54-amd/1148437-trinity-test/

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lidköping
Registrerad
Feb 2011
Skrivet av MrBassplayer:

Märkbart snabbare CPU, ännu mer märkbart på grafikdelen. Sen får man ju nyare FM2-sockel, så att man har möjlighet att uppgradera till nästa generation om det finns behov i framtiden.

Jag tänker lägga mina pengar på en A10 till HTPCn i sovrummet i alla fall
Funderar bara på att vänta lite och se om det kommer m-ITX moderkort, eller om jag ska köra på u-ATX och behålla mitt nuvarande "hyfsat små" chassi.

Shadows never sleep...
* Pegasos, 1GHz G4, Radeon 9200SE, MorphOS (Amiga compatible)
* PC1 - Spel: i5-4590, ASUS H81I-Plus, 16GB DDR3, Bitfenix Phenom, Sapphire HD7870XT
*PC2 - Film: AMD A10-5800k Trinity, Asrock m-ITX, SUGO SG02, Samsung EVO 850 250GB SSD