Beställde msi fick asus

Permalänk

Beställde msi fick asus

Hej.
Jag beställde ett msi 660 från webhallen och fick ett asus. Jag undrar modet är värt att byta eller bara köra på med asus kortet?

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sannapulsen:

Hej.
Jag beställde ett msi 660 från webhallen och fick ett asus. Jag undrar modet är värt att byta eller bara köra på med asus kortet?

det är väl bara att ta kontakt med dem?

Visa signatur

CPU: I7 5820k Kylning: Vatten Mobo: X99 Asus Pro GPU: EVGA RTX2080Ti Ram: 2666 32Gb PSU: Corsair AXi 760W Chassi: Define S Skärm: ASUS 27" PG279Q 165hz 2560x1440

Permalänk
Avstängd

länka vilka det är du pratar om. ta kontakt med försäljaren.

Permalänk
Medlem

Har du fått en annan produkt än vad som står angivet på fakturan kommer det bli problem vid eventuell senare reklamation.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Som sagt tidigare, kontakta webhallen support och fråga. Skulle också vara fint om du kunde nämnde produkten du skulle få och den du fick.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Har du fått en annan produkt än vad som står angivet på fakturan kommer det bli problem vid eventuell senare reklamation.

Mycket bra info, stämmer utmärkt. Många ÅF skulle nog hjälpa till, men inte utan att först fråga varför tusan detta inte var inrapporterat till att börja med?

Kontakta återförsäljaren. Min gissning är att de kommer låta dig välja om du vill ha kvar kortet alternativt om du vill få ett MSI utskickat samtidigt som du returnerar ASUS.

Korten är likvärdiga, med skillnaden som jag ser att MSI'n antagligen är lite tystare.. Så det hela kanske beror lite på hur viktigt detta är för dig?

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Jag har 680TOP modellen av det Asuskort du har, och jag är extremt nöjd med kvalitet och ljudnivå.
Nu vet jag dock inte om MSI kortet är snabbare på nåt sätt. Annars hade jag varit nöjd ändå.

MEN! Vad står det på kvittot?

Permalänk

kontakta dom och berätta att du fått fel men inte vill byta (Om nu så är fallet), för dom kanske kan låta dig behålla det
kommer bli strul med garantin som någon skrev

Permalänk
Skrivet av Dayz-Nooben:

kontakta dom och berätta att du fått fel men inte vill byta (Om nu så är fallet), för dom kanske kan låta dig behålla det
kommer bli strul med garantin som någon skrev

skickade ett pm till webhallen här på swec och ska kolla om jag får svar För mig spelar det ignen roll vilket kort men bara det inte blir strul men garanti osv. På min faktura står det MSI

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2

Permalänk
Inaktiv
Permalänk

ringde nu också vet du nått om att asus har låst volten eller vad det är? alltså om man ska överklocka

Permalänk
Medlem

Även om ASUS-kortet är bättre så skall man få det man beställer!

Visa signatur

//Ekipz

Permalänk
Webhallen

Vi har kollat genom lagret av samtliga MSI och ASUS GTX 660 och 660 Ti för säkerhets skull och det fanns inga kort som låg på fel hyllplats eller för den sakens skull ASUS/MSI kort som hade intilliggande hyllplatser.
Så händelsen är i alla fall isolerad vad vi kan se.

Givetvis är det fritt fram att byta till rätt kort, vi står för eventuella kostnader för frakt osv.
Vill du behålla kortet går det också bra förstås. Om kortet vi skickade till dig var billigare än det du betalade för återbetalar vi mellanskillnaden i så fall. Är det dyrare så bjuder vi såklart på det som ursäkt för besväret.

Dock verkar det som om kortet i detta fall var trasigt förstod jag på ditt PM. Maximal otur här alltså.

Men hör av dig till vår kundtjänst så hjälper de dig att byta ut kortet mot ett likadant, mot det du egentligen beställde eller att göra ett återköp.

Ursäkta besväret! Hör av dig om du har några funderingar (själva servicecaset måste du dock upprätta med ordinarie kundtjänst då jag inte kan administrera det härifrån)

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Detta kallar jag support kl 01.34 grymt bra jobbat du som skrev detta åt webhallen. Vad jag förstod från tråden som var det inga fel på kortet endast fel kort skickat men dem har samma specifikationer på hastighet. Det står dock msi på kvittot och han fick asus.
Hoppas det löser sig.

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Vi har kollat genom lagret av samtliga MSI och ASUS GTX 660 och 660 Ti för säkerhets skull och det fanns inga kort som låg på fel hyllplats eller för den sakens skull ASUS/MSI kort som hade intilliggande hyllplatser.
Så händelsen är i alla fall isolerad vad vi kan se.

Givetvis är det fritt fram att byta till rätt kort, vi står för eventuella kostnader för frakt osv.
Vill du behålla kortet går det också bra förstås. Om kortet vi skickade till dig var billigare än det du betalade för återbetalar vi mellanskillnaden i så fall. Är det dyrare så bjuder vi såklart på det som ursäkt för besväret.

Dock verkar det som om kortet i detta fall var trasigt förstod jag på ditt PM. Maximal otur här alltså.

Men hör av dig till vår kundtjänst så hjälper de dig att byta ut kortet mot ett likadant, mot det du egentligen beställde eller att göra ett återköp.

Ursäkta besväret! Hör av dig om du har några funderingar (själva servicecaset måste du dock upprätta med ordinarie kundtjänst då jag inte kan administrera det härifrån)

Skrivet av Damir2d:

Detta kallar jag support kl 01.34 grymt bra jobbat du som skrev detta åt webhallen. Vad jag förstod från tråden som var det inga fel på kortet endast fel kort skickat men dem har samma specifikationer på hastighet. Det står dock msi på kvittot och han fick asus.
Hoppas det löser sig.

ja verkligen grym support! Tyvärr verkar kortet jag fick vara trasigt också.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad på ett onödigt inlägg*
§ 1.6 Meningslösa inlägg som inte för diskussionen framåt är förbjudna.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Vi har kollat genom lagret av samtliga MSI och ASUS GTX 660 och 660 Ti för säkerhets skull och det fanns inga kort som låg på fel hyllplats eller för den sakens skull ASUS/MSI kort som hade intilliggande hyllplatser.
Så händelsen är i alla fall isolerad vad vi kan se.

Givetvis är det fritt fram att byta till rätt kort, vi står för eventuella kostnader för frakt osv.
Vill du behålla kortet går det också bra förstås. Om kortet vi skickade till dig var billigare än det du betalade för återbetalar vi mellanskillnaden i så fall. Är det dyrare så bjuder vi såklart på det som ursäkt för besväret.

Dock verkar det som om kortet i detta fall var trasigt förstod jag på ditt PM. Maximal otur här alltså.

Men hör av dig till vår kundtjänst så hjälper de dig att byta ut kortet mot ett likadant, mot det du egentligen beställde eller att göra ett återköp.

Ursäkta besväret! Hör av dig om du har några funderingar (själva servicecaset måste du dock upprätta med ordinarie kundtjänst då jag inte kan administrera det härifrån)

Kan jag åka till butiken i solna och få kortet utbytt?

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Sannapulsen:

Kan jag åka till butiken i solna och få kortet utbytt?

Självklart får du göra det, om du åker in idag så har jag antecknat i din order.
Vi hade inte just det där MSI-kortet hemma så vi fixade något bättre eftersom det strulat så.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Självklart får du göra det, om du åker in idag så har jag antecknat i din order.
Vi hade inte just det där MSI-kortet hemma så vi fixade något bättre eftersom det strulat så.

Vilket kort var det som ni fixade?

Permalänk
Skrivet av mine.craft:

Vilket kort var det som ni fixade?

Msi 660ti

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2

Permalänk
Medlem

Wow, sjukt grymt av webhallen. En eloge till er och skönt att det löste sig för ts!

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Mycket bra löst webhallen.

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk

Passa på och klaga så att du får någon slags rabatt av dom.
Sjukt roligt hur webhallen klantar sig så ofta.

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D
Intel Core i7 10700K
MSI Gaming GTX 1080 TI
ASUS ROG Strix Z490-F Gaming
Noctua NH-D15

Permalänk
Skrivet av pannnkakan:

Passa på och klaga så att du får någon slags rabatt av dom.
Sjukt roligt hur webhallen klantar sig så ofta.

JAg fick ett Msi gtx 660ti istället

Edit: vill bara tacka webhallen för grym service!

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2