Asus M4N68T: CPU och ram -inställningar?

Permalänk
Medlem

Asus M4N68T: CPU och ram -inställningar?

Suttit och pillat lite med inställningarna i bios och lyckas inte få det att flyta så bra som jag önskar.
Är lite osäker på vilka fält jag ska ändra i och ej.

Komponenter:

Moderkort Asus M4N68T (inte v2, m eller dyl)
AMD Athlon II X4 635
Corsair Dominator DHX DDR3 1333MHz 4x4gb

Vad jag har kunnat läsa mig till ska minnena köras i 9-9-9-24 och processorn verkar kunna pressas upp ganska rejält. Just nu under lite load ligger cpu'n på 28c enligt Speccy (har inte dubbelkollat med något annat program än dock) när jag kör 7% overclock profile.

När jag försökte sätta minnena i 9-9-9-24 så bootade inte windows. Och som standard kördes minnena i 500ish mhz vilket var förkastligt, det högsta som går att välja i bios är dock 800mhz (vilket fungerar, om jag inte ställer in timings) men moderkortet ska klara 1333mhz.

I bios står det "DRAM Timing Mode" där jag får välja mellan DCT 0 , DCT 1 eller Both, trodde detta bara gällde phenom?

Om någon har erfarenhet av detta moderkort och förslag på vilka inställningar jag ska göra i bios för att få upp allt i så vettig prestanda som möjligt vore jag oerhört tacksam! (cpu fsb, multiplier, nb frequency och voltage.. men framförallt minnestimings)

Slänger in printscreens på vad jag lyckats köra den i för tillfället