Permalänk
Medlem

MSI mpower z77 - GPU aux 6 pin

Tjenare!

Precis beställt ny dator och valde MSI mpower z77 MB.

Detta MB har en extra 6pin anslutning på kortet för extra juice till grafikkortet.
Frågan är om det gör någon skillnad och ha i om man bara kör ett 660ti som ska överklockas?

Om det är onödigt, gör det då någon skada att ha den i ändå? Ser ingen anledning till att det ska, men bättre och vara säker då det är första mb jag har med extra aux power till grafikkortet.

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRQKAN:

Tjenare!

Precis beställt ny dator och valde MSI mpower z77 MB.

Detta MB har en extra 6pin anslutning på kortet för extra juice till grafikkortet.
Frågan är om det gör någon skillnad och ha i om man bara kör ett 660ti som ska överklockas?

Om det är onödigt, gör det då någon skada att ha den i ändå? Ser ingen anledning till att det ska, men bättre och vara säker då det är första mb jag har med extra aux power till grafikkortet.

det lär nog inte behövas
Det är nog mer om du kör flera grafikkort och klockar mm så det skickar ut lite extra juice till dom

Bra val av moderkort, sitter med ett likadant väntar bara på den nya CPUn ska komma med

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solding:

det lär nog inte behövas
Det är nog mer om du kör flera grafikkort och klockar mm så det skickar ut lite extra juice till dom

Bra val av moderkort, sitter med ett likadant väntar bara på den nya CPUn ska komma med

OK! Men det gör inget om jag låter den sitta i ändå?

Yes hörde att varje MB blir handtestat och skit så tog det haha

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRQKAN:

OK! Men det gör inget om jag låter den sitta i ändå?

Yes hörde att varje MB blir handtestat och skit så tog det haha

Det gör ju inte ngn skada men lär inte göra ngn nytta heller

Jo dom säger det Och dom lovar "överklocknings garanti" med!
så överklockar du det som bara fan, o det går sönder så får du ett nytt av MSI XD

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com