Kommer min i7 870 att flaska ett nytt grafikkort typ gtx 680 / hd 7970?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Storvik
Registrerad
Apr 2012

Kommer min i7 870 att flaska ett nytt grafikkort typ gtx 680 / hd 7970?

Hej jag hade tänkt att införskaffa ett nytt grafik kort då jag tycker att mitt nuvarande gtx 460 inte ger tillräckligt med kräm. Men då är min fråga skulle min processor flaska om jag skulle köpa ett av dagens high end grafik kort som t.ex. gtx 680 eller hd 7970? Min processor är en i7 870 som går i stock mhz. men då jag köpt en noctua nh-d14 så hade jag tänkt clocka lite

CPU: AMD Atlhon x4 860k 4,2 Ghz Chassi: Jonsbo Cooltek C2
GPU: Sapphire Nitro RX460 4GB Kylare: Noctua NH-D14
MoBo: Gigabyte F2A88XM-D3HP
Internet: 7/1 mbit ¯\_(ツ)_/¯

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

ja den flaskar om du skaffar 7970 680 etc
men klocka bara din processor så ska den klara sig fint

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av MattEDattE:

Hej jag hade tänkt att införskaffa ett nytt grafik kort då jag tycker att mitt nuvarande gtx 460 inte ger tillräckligt med kräm. Men då är min fråga skulle min processor flaska om jag skulle köpa ett av dagens high end grafik kort som t.ex. gtx 680 eller hd 7970? Min processor är en i7 870 som går i stock mhz. men då jag köpt en noctua nh-d14 så hade jag tänkt clocka lite

nej den kommer inte flaska

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Storvik
Registrerad
Apr 2012

Okej tack för svaren ska försöka få upp den till 4 ghz så då borde en alltså inte flaska :D. var rädd att jag lära bytta upp mig till ivy bridge. tur att jag inte behöver det för det hade kostat ganska mycket mer . då kan jag lägga pengarna på ett bra grafik kort istället och det är aldrig fel.

CPU: AMD Atlhon x4 860k 4,2 Ghz Chassi: Jonsbo Cooltek C2
GPU: Sapphire Nitro RX460 4GB Kylare: Noctua NH-D14
MoBo: Gigabyte F2A88XM-D3HP
Internet: 7/1 mbit ¯\_(ツ)_/¯