Permalänk
Medlem

Behöver hjälp!

Hej vet inte om jag har kommit till rätt forum. men detta är mitt problem:

När jag startar datan kan jag ha problem med att det tar alldeles för lång tid, och jag får ett meddelande som säger "DISK BOOT FAILURE" och då stänger jag av datorn och kopplar bort ström kabeln och sätter i den igen och då startar datorn galant.

Jag köpte nyligen AMDs uppgraderings paket från komplet som innehöll AMD FX-4100, Gigabyte 970A-UD3 och Corsair XMS3 1333 Mhz Minne. jag fattar inte vad det är för problem eftersom detta kommer tillbaka titt som tätt och paketet är typ två veckor gammalt. vet inte om det har med överklockning att göra för jag klockade sakta till 5ghz och då fick jag reseta CMOS.

Jag vill gärna ha hjälp med detta så snabbt som möjligt eftersom det är ganska tråkigt. detta med "DISK BOOT FAILURE" brukar hända efter att datorn blir rejält seg och jag startar om den.

Tack på för hand!

Visa signatur

Rig Specifikation: CPU: AMD FX-4100 4.2 Ghz, Cooling: Antec Kühler 620, Mobo: Gigabyte 970A-UD3, RAM: Corsair XMS3 1333 Mhz 8gb, GPU: Nvidia 550TI DC ASUS, HDD: WD 500gb, PSU: 750w In-Win, OS: Windows 7 Ultimate 64bit 7601 Build

Permalänk
Medlem
Skrivet av zR-Toppi:

Hej vet inte om jag har kommit till rätt forum. men detta är mitt problem:

När jag startar datan kan jag ha problem med att det tar alldeles för lång tid, och jag får ett meddelande som säger "DISK BOOT FAILURE" och då stänger jag av datorn och kopplar bort ström kabeln och sätter i den igen och då startar datorn galant. jag köpte nyligen AMDs uppgraderings paket från komplet som innehöll AMD FX-4100, Gigabyte 970A-UD3 och Corsair XMS3 1333 Mhz Minne. jag fattar inte vad det är för problem eftersom detta kommer tillbaka titt som tätt och paketet är typ två veckor gammalt. vet inte om det har med överklockning att göra för jag klockade sakta till 5ghz och då fick jag reseta CMOS. jag vill gärna ha hjälp med detta så snabbt som möjligt eftersom det är ganska tråkigt. detta med "DISK BOOT FAILURE" brukar hända efter att datorn blir rejält seg och jag startar om den.

Tack på för hand!

Helt ärligt, ja kan inte läsa igenom texten, snälla radbrytningar, styckindelningar och sånt!

Visa signatur

Kom ihåg att ALLTID citera mig om du vill ha svar!

|CPU: Intel Core i7 4790K Kyld av: Corsair H80 GPU: ASUS GTX 970 4GB Chassi: Phanteks Enthoo Evolv MOBO: MSI Z97M Gaming Nätagg: XFX 750W Silver SSD: Kingston 120GB SSDNow V300 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM + 1TB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av FobbanN:

Helt ärligt, ja kan inte läsa igenom texten, snälla radbrytningar, styckindelningar och sånt!

Jag har fixat det.

Visa signatur

Rig Specifikation: CPU: AMD FX-4100 4.2 Ghz, Cooling: Antec Kühler 620, Mobo: Gigabyte 970A-UD3, RAM: Corsair XMS3 1333 Mhz 8gb, GPU: Nvidia 550TI DC ASUS, HDD: WD 500gb, PSU: 750w In-Win, OS: Windows 7 Ultimate 64bit 7601 Build