Behöver ny CPU behålla GTX590?

Permalänk
Avstängd

Behöver ny CPU behålla GTX590?

Min dator sluta fungera igår kväll, måste köpa nytt mobo / cpu.

Verkar inte finnas nått klockrent kort att byta till från en 590, 680 är ungefär lika bra. Skulle vara en 690, är det värt pengarna? Eller ska jag hålla ett tag till på min 590 tycker ni?

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av CyberVillain:

Min dator sluta fungera igår kväll, måste köpa nytt mobo / cpu.

Verkar inte finnas nått klockrent kort att byta till från en 590, 680 är ungefär lika bra. Skulle vara en 690, är det värt pengarna? Eller ska jag hålla ett tag till på min 590 tycker ni?

Om det är värt pengarna vet bara du! Du kan ju kolla på tester och själv bilda dig en åsikt om det. Vad hände din burk? Det kan inte bara vara att nätagget la av?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Avstängd

Både CPU och minnes ledsen lyser rött, testat ta ut alla 6 minnena och köra en i taget i plats 0, samma sak både CPU och minnes ledsen lyser rött.. En i7 920 som gått i 4.0 i 3 år, kanske var dax

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av CyberVillain:

Både CPU och minnes ledsen lyser rött, testat ta ut alla 6 minnena och köra en i taget i plats 0, samma sak både CPU och minnes ledsen lyser rött.. En i7 920 som gått i 4.0 i 3 år, kanske var dax

Nätagget då? Testa med ett annat?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Köper ditt 590 ifall du tänker sälja det framöver...

Permalänk
Avstängd

Blir nog en 690 bara för att... Ska se om det finns bra vattenkylare.

@Guteklockaren Stoppar den nog i tjejens burk

Visa signatur
Permalänk

Ok, jag har vattenblock och backplate från ek till 590 om du vill vattenkyla?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Den är vattenkyld med ett EK Nickel block

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Varför hålla på och kladda med att vattenkyla GTX690? Referenskylaren är inte dålig alls...

Permalänk
Avstängd

Skämtar du med mig, den låter som ett Jetplan, kört hela helgen nu med stock då nya chassit och vattenkylning inte dykt upp

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberVillain:

Skämtar du med mig, den låter som ett Jetplan, kört hela helgen nu med stock då nya chassit och vattenkylning inte dykt upp
http://cyberrascal.no-ip.org/bilder/3770_1.jpg

Ja när du kör kortet som du gör nu och inte i ett chassi så får du inte tillräckligt bra luftflöde över kortet och då kan jag tänka mig att originalfläkten väsnas en del... I mitt Silverstone chassi hörs inte grafikkortets fläkt alls, där är det chassifläktarna som står för skönsången endast...

Permalänk

Skulle snarare tro att det är intelkylaren som låter

Permalänk
Avstängd

Körde fingret i intelkylaren, ingen större skillnad, det är GPU som väsnas..Men aquatuning har skickat grejerna så de borde vara här imorn eller onsdag

Visa signatur
Permalänk

Ja sen blire tyst.

Har själv ett vattenkylt 680, tyst å bra.

Permalänk
Avstängd

Ska hämtas efter jobbet, kan inte vänta.
Det enda jag är nervös över är att monteringshålen på Corsair Obsidian 800D inte ska passa med hålbilden på min XSPC RX360 då jag vet att hålbilden på raddar inte alltid är exakt samma från tillverkare till tillverkare

Skrivet av Guteklockaren:

Ja sen blire tyst.

Har själv ett vattenkylt 680, tyst å bra.

Visa signatur