Vi som äger Samsung Galaxy Note 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gode:

Klockrent fodral! Hur känns den att hålla? Är den tung?

Det känns perfekt att hålla i och skyddar även displayen,Tungt?nja jag är nöjd med tanke på att det andas kvalitet och har inbyggt batteri på 3200mAh-4000mAh.
Har dragit ur batteriet tills det inte laddade mer och har satt det på laddning nu för sen kolla om det orkar ladda telefonen 20%-100%.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jorgen69:

Det känns perfekt att hålla i och skyddar även displayen,Tungt?nja jag är nöjd med tanke på att det andas kvalitet och har inbyggt batteri på 3200mAh-4000mAh.
Har dragit ur batteriet tills det inte laddade mer och har satt det på laddning nu för sen kolla om det orkar ladda telefonen 20%-100%.

Kan man använda pennan när detta skydd sitter på?

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk
Medlem
Skrivet av macbang:

Kan man använda pennan när detta skydd sitter på?

Har inte tänkt på det men svaret är nej

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jorgen69:

Har inte tänkt på det men svaret är nej

Menar mera om det är möjligt att ta ur pennan ur sin hållare. men det kanske är det du också tänker på

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk
Medlem
Skrivet av macbang:

Menar mera om det är möjligt att ta ur pennan ur sin hållare. men det kanske är det du också tänker på

Då får man glida ur telefonen först vilket är smidigt då kontakten är böjbar till laddningen i fodralet,dvs micro usb kontakten flippar upp och ner.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Skrivet av Tartaros Helst:

Är den någon här som vet något Fint note 2 flip case?

Jo, jag har ett på nu. Det funkar fint och ersätter originalskalet. Bra kvalitet och funkar som något extra att hålla i när man kollar på film. Skyddet är så tunt att mobilen även får plats i bilhållaren med skyddet utfält bakom.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Måste bara varna för sådana plast skal som trådskaparen har köpt i första inlägget. Hade ett sådant på en xperia s och det samlades smuts/grus och annat skit mellan mobilen och skalet som sedan låg där och repade upp färgen på mobilen. Skulle aldrig använda ett sådant skall på en mobil igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nothingtoxic:

därför samsung har ändrat filsystemet så den tar det interna + kortet och slår ihop det så när det interna tar slut så slänger den upp det på kortet så ni som har typ köpty 64gb korten släng på musik och filmer dem för ni lär ju inte fylla 16/32gb med apps i första taget

Problemet är ju att jag får en massa varningsmeddelanden nu om att det interna minnet är fullt och om jag tittar på minneskapaciteten ser det ut som två helt separata enheter.

Permalänk
Skrivet av ragnevi:

Problemet är ju att jag får en massa varningsmeddelanden nu om att det interna minnet är fullt och om jag tittar på minneskapaciteten ser det ut som två helt separata enheter.

tag sen jag skrev här men fått lite annan information så verkar som att samsung tagit bort helt och hållet att man kan lägga över apps på SD kortet ifall man inte kör med rootad telefon, fanns någon guide på XDA-Dev hur man sätter sitt SD-kort som internal i stället och då installeras allt på den i stället har dock inte länk men vet att jag läste det någon stans i alla fall

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 5 5600X@ 4.85GHz ][GPU: ASUS GTX1070TI Strix][MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming]
[RAM: G.Skill Aegis 32GB 3000MHz][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]

Permalänk
Medlem

nytt flip cover skal inhandlat idag. Får se hur det funkar http://www.uk-mobilestore.co.uk/product_images/u/176/Samsung_...

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem

Rekommenderar appen: Smart Cover by 10iS när man har flip cover. Då sätts skärmen på/av endast av att du öppnar och stänger flip cover. Jag själv har stängt av låsskärmen på min Note2 och behöver således bara öppna och stänga flipen för att stänga av och på skärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimonZes:

Rekommenderar appen: Smart Cover by 10iS när man har flip cover. Då sätts skärmen på/av endast av att du öppnar och stänger flip cover. Jag själv har stängt av låsskärmen på min Note2 och behöver således bara öppna och stänga flipen för att stänga av och på skärmen.

Har du någon skärmtimeout? Släcks din skärm direkt när du stänger locket? Själv får jag vänta 15 sekunder, har jag gjort fel?

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Medlem

Ja jag har skärm timeout. Men det har inget med det att göra. Troligtvis så har du inställningarna på appen inställt på långa intervaller på inställningarna. Min skärms släcks och startar typ på en sekund. Anledningen till att man kan ställa in så att skärmen släcks efter en längre tid är för att man inte ska komma åt och täcka sensorn med handen och så släcks skärmen när man inte vill.

Permalänk
Medlem

Btw så kan jag förstå att det var just Samsung som kom på den till synes vansinnniga idén att tillverka en så pass stor smartphone. Här i asien drar sig inte folk för att släpa med sig en surfplatta var de än går, och det är den kundgruppen de vänder sig till

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk

Är det någon som vet någonstans man kan hitta en display SAMT digitalizer eller LCD modul, va de nu kallas som sitter bakom glaset på Note 2..har nämligen klämt min i en bildörr :/

Alternativt om någon vet ett billig(are)t ställe för reparation av displayen?

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem


http://www.swedroid.se/huawei-presenterar-telefonen-med-varld...

Skrivet av NiV3Rt:

Btw så kan jag förstå att det var just Samsung som kom på den till synes vansinnniga idén att tillverka en så pass stor smartphone. Här i asien drar sig inte folk för att släpa med sig en surfplatta var de än går, och det är den kundgruppen de vänder sig till

Permalänk
Medlem

Asiaters dröm
Det lustiga är att jag själv börjar anpassa mig till den asiatiska kulturen på så vis att jag numera tycker att storleken på Galaxy Note ändå är rätt okej

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem
Skrivet av ManBearPig:

Är det någon som vet någonstans man kan hitta en display SAMT digitalizer eller LCD modul, va de nu kallas som sitter bakom glaset på Note 2..har nämligen klämt min i en bildörr :/

Alternativt om någon vet ett billig(are)t ställe för reparation av displayen?

http://www.europe-samsung.com/storelocator/PremiumServices?la... Quick support center 500:- för byte av skärm.

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem

Momax standard batteri är nu uppmätt till 3269mah 100%-1%(4.33v-3.00v) med min imax B6AC hobby laddare.

http://dx-box.com/3100mah-momax-spare-for-samsung-galaxy-note...

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Skrivet av Janne1:

Uppskattas! Hittade något som hette iFon.se, de nyttjade den garantin så skärmbyte går på en 500-ing mot uppvisande av inköpskvitto. Sen kommer de ju på frakt på de men de är ändå bra mycket billigare än de alternativ jag hittat innan Perfekt!

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

Frågor till folket! Hur är det att läsa PDF på Note 2? Renderar den texten snabbt, laggigt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NiV3Rt:

Btw så kan jag förstå att det var just Samsung som kom på den till synes vansinnniga idén att tillverka en så pass stor smartphone. Här i asien drar sig inte folk för att släpa med sig en surfplatta var de än går, och det är den kundgruppen de vänder sig till

Fast om man skriver med kanjitecken/bildskrift är det ju mycket smidigare än något annat att kunna rita dem på skärmen med en penna. Ja, detta vet du förstås, men så vansinnigt är det inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umbrellas:

Frågor till folket! Hur är det att läsa PDF på Note 2? Renderar den texten snabbt, laggigt?

Går sjukt bra, inget i denna telefon är laggigt! Dock så finns det appar som är sjukt dåliga på att rendera pdf filer, men det är ju en annan sak. Men med adobe's egna går det blixtsnabbt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimonZes:

Går sjukt bra, inget i denna telefon är laggigt! Dock så finns det appar som är sjukt dåliga på att rendera pdf filer, men det är ju en annan sak. Men med adobe's egna går det blixtsnabbt.

Okej, skönt att höra! Jag testade på en Note II i en mobilaffär nyligen och körde visserligen med Polaris Office men fy fan vad de laggade i horizontal/landscape mode!

Nu när vi ändå på temat, finns det så att säga "mobilanpassade" PDF-program som skalar upp texten. Tänk dig ungefär som en hemsida som byter utseende när den är på mobilversion. Även om 5,5 tum är mer än, säg, 4,0 tum så är frågan hur bra det syns att läsa texten i en pdf fil ändå? Vad säger du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umbrellas:

Nu när vi ändå på temat, finns det så att säga "mobilanpassade" PDF-program som skalar upp texten. Tänk dig ungefär som en hemsida som byter utseende när den är på mobilversion. Även om 5,5 tum är mer än, säg, 4,0 tum så är frågan hur bra det syns att läsa texten i en pdf fil ändå? Vad säger du?

Alla pdf appar till Android är väll mer eller mindre anpassade till mobiler. Förstår inte riktigt vad du menar med "skalar upp texten". Du kan ju alltid zooma in i dokumentet. Jag tror inte det finns någon app som anpassar text kolumnens bredd efter hur mycket du har in zoomat. Tror inte att detta går att göra med en pdf fil. Men jag kan ha fel, har aldrig sätt det bara. Någon annan kanske vet bättre.

Permalänk
Medlem

försåtr inte poängen med pennan, svårt att skriva och rita med den.

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av joioi50:

försåtr inte poängen med pennan, svårt att skriva och rita med den.

jag tycker inte att det är svårt att rita med den eller skriva.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av joioi50:

försåtr inte poängen med pennan, svårt att skriva och rita med den.

Den är väldigt bra när man surfar. Mycket lättare att precisions klicka på länkar då pennans spets är väldigt smal. En smart sak också är att vid tex dorpdown menyer då det är mycket svårt att välja ett menyval med en pekskärm så kan du "veckla" ut menyn genom att "hovra" med pennan över menyn utan att behöva klicka på den, mycket bra på visa sidor där det är helt omöjligt att navigera med pekskärm och finger.
Sedan om det är svårt att rita eller skriva med den har nog mer med talangen hos den som håller i pennan än pennan i sig själv

Permalänk
Medlem

Jag undrar, hur är det med video? Uppenbarligen bättre än med de flesta mobiltelefoner men min poäng är att det inte säger mycket. Om man t.ex. tar Khan Academy filmer(eller liknande), har ni testat och kolla en längre period? Gör det ont i nacken? Hur är det med att se på själva filmen, är det för små detaljer?

Permalänk
Medlem

Nu har jag köpt en Note 2 4G, har kört Iphone sedan starten och har fortftarande min Iphone 5 kvar. Man sitter ju lite som ett fån och undrar varför det är två webbläsare och sjuttiosjutton menyer för typ samma sak, men jag antar att jag vänjer mig. Behöver en phablet i jobbet så därför blev det denna, bra pris på dessa också.

Några saker förvirrar mig dock, telefonen har både "internet" som är en webbläsare, och Chrome. Vad är skillnaden? Vilken webläsare är "internet"?

Verkar vara massa legacyappar som jag aldrig hört talas om, är det bara att radera? Ex. Talk, Chaton, Allshareplay, Messenger osv.

Hjälp en Androidnoob nu fefan... (jag har en gammal Xperia mini pro så jag är inte helt rudis, men nästan...)

Visa signatur

Stulen slö sked