Windows på platta redan nu?

Permalänk
Medlem

Windows på platta redan nu?

Hej!

Jag vet att Surface inte är släppt än men vad jag förstår så ska man kunna få tag i Windows RT?

Finns det någon platta som fungerar bra idagens läge med Windows RT eller är det bara till att vänta?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk

Du kan ladda ner windows 8 RT från Microsofts webbplats, men det finns ingen platta idag att köpa med win 8 färdiginstallerat då det inte släps för senare i oktober. Det är inte tänkt att man ska kunna byta operativ på plattor, men det går och är nog ungefär lika svårt på alla android plattor. Jag vet inte exakt hur man gör man det finns säkert andra guider ute på internet.

Mitt råd: Vänta tills det släps färdiga med Win 8 på.

PS: Det finns faktiskt plattor som kör windows 7 på, de är ovanliga och använder inte RT utan riktiga x86 baserade.

Visa signatur

- Man kan ju citera, eller skriva till tomma intet. -

Permalänk
Medlem

okay tack för det, då väntar jag då.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide