Xoom kraschar konstant

Permalänk
Medlem

Xoom kraschar konstant

Hej!

Ända sen jag skaffade min Xoom (genom Telia) har jag haft problem med att den börjar krascha KONSTANT efter några veckors användande. Fabriksåterställning hjälper, men efter några veckor börjar det om igen.

Appar kraschar till höger och vänster, och jag har inte installerat något suspekt på den. Det verkar inte vara någon speciell app som orsakar det heller. Ibland har kraschandet börjat ett par veckor efter jag senast installerade något på den. Den tar även lång tid på sig att boota (över 2 minuter).

Filmade några minuters "användande" och som ni ser är det en ganska tragisk syn.

Som ni ser svarar den ibland inte på input heller.

Detta hände både med 3.x och 4.x som jag kör numera. Är det någon som känner igen detta? Är det RMA som gäller eller vad tror ni?

Permalänk
Medlem

Köpte själv en Xoom från Telia vilken jag fick i Februari tror jag det var. Har inga problem likt dina med den, förutom att "MotoBlur Services" ibland kraschar när man tar den ur viloläge sen jag uppdaterade till ICS.

Någonting jag kan notera är även att din Xoom tar mycket längre tid på sig att starta än vad min gör.

Rent spontant känner jag att det är något fel på hårdvaran och att du borde ta kontakt med Motorola:s support, de är hyfsat tillmötesgående enligt min erfarenhet.

(Du har för övrigt inget SD/SIM-kort ikopplat som kanske krånglar till det?)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johen:

Köpte själv en Xoom från Telia vilken jag fick i Februari tror jag det var. Har inga problem likt dina med den, förutom att "MotoBlur Services" ibland kraschar när man tar den ur viloläge sen jag uppdaterade till ICS.

Någonting jag kan notera är även att din Xoom tar mycket längre tid på sig att starta än vad min gör.

Rent spontant känner jag att det är något fel på hårdvaran och att du borde ta kontakt med Motorola:s support, de är hyfsat tillmötesgående enligt min erfarenhet.

(Du har för övrigt inget SD/SIM-kort ikopplat som kanske krånglar till det?)

Ja den går betydligt snabbare att boota de första veckorna. Då funkar den prima.

SIM-kortet som sitter i är det som följde med från Telia när jag köpte den. Det har suttit där sedan jag köpte den. Men skulle det verkligen kunna orsaka sånt här?

Permalänk
Medlem

SIM-kortet borde verkligen inte orsaka sådana problem men i syfte att felsöka så kan man ju pröva att plocka ur det ifall att, det skadar ju hursomhelst inte. Ska den in på RMA så ska det ju ändå ut innan du skickar iväg den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johen:

SIM-kortet borde verkligen inte orsaka sådana problem men i syfte att felsöka så kan man ju pröva att plocka ur det ifall att, det skadar ju hursomhelst inte. Ska den in på RMA så ska det ju ändå ut innan du skickar iväg den.

Det hjälpte iaf inte...

Permalänk
Medlem

Nåväl, värt ett försök, försök med att skicka ett mail till Motorola om du inte redan har gjort det och se vad dom säger. =/

Permalänk
Medlem

Motorola rekommenderar att man gör en factory reset efter man uppgraderat till ICS. Jag gjorde detta, och nu funkar såklart allt. Men jag räknar med att det ballat ur innan jul eller så...