Vad motsvara en AMD Inbyggd Fusion APU E-450 Dual-Core Processorer mot en "vanlig"

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2005

Vad motsvara en AMD Inbyggd Fusion APU E-450 Dual-Core Processorer mot en "vanlig"

Har en
http://www.asus.se/Motherboards/AMD_CPU_on_Board/E45M1M_PRO/#...

Jag undrar vad det kan motsvara för processor som AMD och Intel har.

Nu gör GPU en hel del men vad jag misstänker så har stort sätt alla moderkort med inbyggd grafikkort stöd för detta.

Tanken är att jag ska bygga en ny men inte en som har inbyggd processor.

Tänkte har lite kraftfullare men ändå inte för onödig kraftfull för jag kommer köra enbart filmer på den och inga spel.

Dock så kommer jag köra en passiv kylning så det kan vara en bra ide att inte processorn får anstränga sig för mycket i onödan, dvs att den är för dålig och den får då jobba extra mycket.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2007
Skrivet av TheCazz:

Har en
http://www.asus.se/Motherboards/AMD_CPU_on_Board/E45M1M_PRO/#...

Jag undrar vad det kan motsvara för processor som AMD och Intel har.

Nu gör GPU en hel del men vad jag misstänker så har stort sätt alla moderkort med inbyggd grafikkort stöd för detta.

Tanken är att jag ska bygga en ny men inte en som har inbyggd processor.

Tänkte har lite kraftfullare men ändå inte för onödig kraftfull för jag kommer köra enbart filmer på den och inga spel.

Dock så kommer jag köra en passiv kylning så det kan vara en bra ide att inte processorn får anstränga sig för mycket i onödan, dvs att den är för dålig och den får då jobba extra mycket.

i3 3220T är nog ett bra val. Endast 35W TDP, så passiv kylning funkar.

Skickades från m.sweclockers.com

AMD Ryzen 5 1600 | ASUS Prime X370 Pro | OCZ Vector 512GB | Fractal Design Newton R3 600W | Fractal Design Define R4| Corsair Venegance Red DDR4 16GB 3000MHz | Powercolor Radeon HD7970 | Eizo Foris FS2331

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Jul 2009

varför köra passsivt?

Skulle jag varit dig slulle jag valt n i3a med ett separat AMD grafikkort om du vill ha lite extra kräm. den kommer dra lit mer ström men den kommer också vara snabbare

sedan en liten fläkt som snurrar i 400rpm så blir det garanterat tyst!

Du vill inte ha en intel krets för att kolla film. förstör filmkänslan en hel del! då är AMD mycket bättre!

Ljud: Yamaha MG06 | Marantz MPM-1000 | Beyerdynamics DT880 600Ω

Lenovo Y510: Intel Core i7 4700HQ | 16GB DR3 1333MHz | GeForce GT 755M 2GB

Ivy Expert 151C: i7 8750H | GTX1060 6GB | 16GB DDR4 2133MHz | WD Black 250GB NVMe

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2005

AMD 760G sägs ska vara bra till HD filmer.

Att jag gillar passivt är för jag gillar inte små fläktar.

Dock hindrar ju inte en att köpa en i3 eller något liknande för AMD och köra med en passiv kylare som jag gjort innan.

Det är bara så att man vet att alllt över X intel eller Y AMD är bättre en den jag har nu.

När det gäller moderkort så finns det idag bra moderkort med bra prestanda att spela upp HD.
Den jag har nu fungerar ju perfekt dock så är det lite segt när man spolar i HD eller inte så snabb i menyerna eller när den ska läsa en
massa information från MySQL databasen.