World of tanks-tråden

Permalänk
Medlem

Update 1.0.1 Common Test

"Premium Shells & Consumables Now for Credits Only

Premium shells and consumables have been one of the hottest topics on the agenda, and during the upcoming Common Test, we’ll take the first step toward making a key revision to the entire mechanic.

For Update 1.0.1, we’re planning to disable purchasing Premium shells and consumables with Gold. And that’s just the first step as it will take some time to completely phase out the number of shells acquired with Gold. This is when the state of “shell economics” settles down and we can go ahead with rebalancing.

In terms of rebalancing, we will put several models through the paces in upcoming tests. The best “fit” will be decided by the community and dev team, so stay tuned for more news."

https://worldoftanks.eu/en/news/general-news/update-1-01-comm...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yrch:

Update 1.0.1 Common Test

"Premium Shells & Consumables Now for Credits Only

Premium shells and consumables have been one of the hottest topics on the agenda, and during the upcoming Common Test, we’ll take the first step toward making a key revision to the entire mechanic.

For Update 1.0.1, we’re planning to disable purchasing Premium shells and consumables with Gold. And that’s just the first step as it will take some time to completely phase out the number of shells acquired with Gold. This is when the state of “shell economics” settles down and we can go ahead with rebalancing.

In terms of rebalancing, we will put several models through the paces in upcoming tests. The best “fit” will be decided by the community and dev team, so stay tuned for more news."

https://worldoftanks.eu/en/news/general-news/update-1-01-comm...

Men herregud, människa!

Såna där nyheter kan du väl för fan inte bara smacka upp i tråden hur som helst - förstår du inte vilka känslor du kommer att riva upp?!?!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Varför ska spelarna, vilka använder guldammo bestämma öndet med guldammo? Huh, så kasst. Alla ändringar sker ju för att ge mer klirr i kassan, visst de kanske nerfar guldammo men då kommer de nerfa atandarsammo också så folk blir tvingade att skjuta "det specialla ammot" ändå. WG är clawner.

Permalänk
Medlem

Hej!

Är det någon mer som fått problem med crasher efter 1.0? Mitt spel crashar så ofta när jag startar en match så jag kan knappt spela längre. Har prövat helt utan mods och installerat om spelet helt och hållet men det hjälper inte. Det är bara WoT som kör såhär, inget annat spel. Det crashar bara till desktop helt utan felmeddelanden.

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Skrivet av Jaxione:

Hej!

Är det någon mer som fått problem med crasher efter 1.0? Mitt spel crashar så ofta när jag startar en match så jag kan knappt spela längre. Har prövat helt utan mods och installerat om spelet helt och hållet men det hjälper inte. Det är bara WoT som kör såhär, inget annat spel. Det crashar bara till desktop helt utan felmeddelanden.

Mvh J

Uppdaterat drivers,kör du på hdd? Kör själv med drivers från hedenhös

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Uppdaterat drivers,kör du på hdd? Kör själv med drivers från hedenhös

Tack för svar

Kör på dom senaste drivrutinerna. hdd?

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Varför ska spelarna, vilka använder guldammo bestämma öndet med guldammo? Huh, så kasst. Alla ändringar sker ju för att ge mer klirr i kassan, visst de kanske nerfar guldammo men då kommer de nerfa atandarsammo också så folk blir tvingade att skjuta "det specialla ammot" ändå. WG är clawner.

Men nu får du ju ge med dig lite. Vi har ju väntat i flera år på att se någon form av förändring och äntligen händer nåt. Du har ju ingen aning om vad detta kan mynna ut i! Visst, det kan gå åt helvete - men det kan ju såklart lika gärna bli något bra!

Jag tycker det låter riktigt spännande.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Skrivet av Jaxione:

Tack för svar

Kör på dom senaste drivrutinerna. hdd?

hårddisk

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

hårddisk

M2 SSD

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Skrivet av scienta:

Men nu får du ju ge med dig lite. Vi har ju väntat i flera år på att se någon form av förändring och äntligen händer nåt. Du har ju ingen aning om vad detta kan mynna ut i! Visst, det kan gå åt helvete - men det kan ju såklart lika gärna bli något bra!

Jag tycker det låter riktigt spännande.

Ne, spelet ska ändras så som jag vill det, det ska tillbaka så som det var typ 2012, även om de börjar fixa nån ändring jag har tjatat om i tre år så tänker jag gnälla ändå ^^

Bla bla op tanks! Bla bla guldnoobs! Bla bla wg är giriga! Bla bla spelare spelar inte som det är tänkt att man ska spela spelet, spelet är inte designat så!

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Men nu får du ju ge med dig lite. Vi har ju väntat i flera år på att se någon form av förändring och äntligen händer nåt. Du har ju ingen aning om vad detta kan mynna ut i! Visst, det kan gå åt helvete - men det kan ju såklart lika gärna bli något bra!

Jag tycker det låter riktigt spännande.

Hoppas inte på för mycket, i patch 1.01 kommer vissa tier 10 premium ha 350mm heat pen istället för 330mm, så mycket är WGs snack om "balansering" värd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperOlsson:

Ne, spelet ska ändras så som jag vill det, det ska tillbaka så som det var typ 2012, även om de börjar fixa nån ändring jag har tjatat om i tre år så tänker jag gnälla ändå ^^

Bla bla op tanks! Bla bla guldnoobs! Bla bla wg är giriga! Bla bla spelare spelar inte som det är tänkt att man ska spela spelet, spelet är inte designat så!

Förlåt, du har såklart rätt. Viva la 2011 grafik och MM! Tier 4 ska absolut möta tier 10!

Skrivet av VideoyGTX:

Hoppas inte på för mycket, i patch 1.01 kommer vissa tier 10 premium ha 350mm heat pen istället för 330mm, så mycket är WGs snack om "balansering" värd.

Jo, jag håller helt med att deras balansering vanligtvis är helt åt helvete. Ändrar de a så glömmer de b och c. Men vi måste ju ändå se fram emot att det blir förändring - för hur mycket sämre kan det bli egentligen?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk

Jag hamnade på samma lag som denne lirare idag Man undrar vad som motiverar dem.
PS. Defendern och Chryslern är helt op. Här är beviset.

Permalänk

Fick detta idag "hero time 5"(var 20% rabatt denna gången, undrar om man kan använda den ihop med italienska tanken och den rabatten dock håller denna bara i 7 dagar) , att köra tior är brutalt med detta event. Rekommenderar VideoyGTX lägga spelet på hyllan dom närmaste 2 veckorna Det skjuts guld och folk som visar hela sidan.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ramdm5:

Just det. Kom ihåg varför jag inte börjat spela WoT igen. De har ändrat i tech tree så att jag har 100k xp på obj 416 som jag inte kan använda (tänkt låsa upp t-54)

I feel you.

Jag har 180 000 xp på Bulldog och har fortfarande inte låst upp Sheridan.

Permalänk
Medlem

Jag spelar för att det är en form av underhållning, stats är inte så viktigt egentligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FattarNiInte:

http://forumbilder.se/H6ILC/skarmbild-fran-2018-04-15-15-56-29.png
Jag hamnade på samma lag som denne lirare idag Man undrar vad som motiverar dem.
PS. Defendern och Chryslern är helt op. Här är beviset.

Defender är sjukt obalanserad på tier 8 pga hög alpha, pen samt armor. Mobiliteten är heller inte så kass. Hur ska man ens kunna brawla med en defender så vidare man inte pennar varje skott och ut-dpm tanken? En is6 eller is3 var jobbiga för några år sedan, men nu är dessa inte ens så stort hot längre även fast deras armor och alpha är problematisk.

Permalänk
Medlem

Vilka fler här fick i klienten en undersökning att fylla i?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Inaktiv

Någon som köpt/fått Spagetton? Hur många levels kom ni upp i?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon32713:

Någon som köpt/fått Spagetton? Hur många levels kom ni upp i?

Körde bara på som vanligt, kom upp i lvl3 med två steg kvar på lvl4, sen muppa sig servrarna i går kväll så gav upp den bonusen

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av VideoyGTX:

Varför ska spelarna, vilka använder guldammo bestämma öndet med guldammo? Huh, så kasst. Alla ändringar sker ju för att ge mer klirr i kassan, visst de kanske nerfar guldammo men då kommer de nerfa atandarsammo också så folk blir tvingade att skjuta "det specialla ammot" ändå. WG är clawner.

Fast så är det ju redan med en hel del tanks.... så inget nytt där .

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Jag stör mig tyvärr också på progetto 46 eller vad den heter. Inte nog med att den är bättre än de flesta andra medium på tier 8, det finns också 6-10 av dem i varje tier 8 spel. Sjukt kass MM och synd att WG inte förstår sig på tankbalans.

Till er som försvarar denna pizzaugnen till tank, den har t.ex. mer HP än indian panzer, bättre mobilitet samt gun handling OCH autloader. 212mm pen är inte heller fel dvs. högre än de flesta andra tier 8 MTs.

Permalänk
Skrivet av VideoyGTX:

Jag stör mig tyvärr också på progetto 46 eller vad den heter. Inte nog med att den är bättre än de flesta andra medium på tier 8, det finns också 6-10 av dem i varje tier 8 spel. Sjukt kass MM och synd att WG inte förstår sig på tankbalans.

Till er som försvarar denna pizzaugnen till tank, den har t.ex. mer HP än indian panzer, bättre mobilitet samt gun handling OCH autloader. 212mm pen är inte heller fel dvs. högre än de flesta andra tier 8 MTs.

Äh, så illa är den inte, vänta 2 veckor så har flooden gått över. Och Indien Panzer har varit up hur länge som helst, så det är ingen bra jämförelse.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SuperOlsson:

Äh, så illa är den inte, vänta 2 veckor så har flooden gått över. Och Indien Panzer har varit up hur länge som helst, så det är ingen bra jämförelse.

Ja den kunde behöva en buff, IP alltså.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av Jalle64:

Ja den kunde behöva en buff, IP alltså.

Aa, och nu när jag relativt nyligen är klar med den grinden kommer den säkert bli buffad också, brukar ha den turen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@SuperOlsson: Japp, Murphy brukar ju se till sådana saker.
För egen del slet jag med Centurion 1 precis innan buffen i höstas...

Permalänk
Medlem
Skrivet av dahlborg:

@SuperOlsson: Japp, Murphy brukar ju se till sådana saker.
För egen del slet jag med Centurion 1 precis innan buffen i höstas...

Typiskt att de ska släppa en Tier 8 premium medium som heter Centurion 5/1 som såklart i sann WG-anda är mycket bättre än motsvarande Tier 8

https://www.youtube.com/watch?v=GDMENazuArg

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

Ja, det klart. Alla senaste premiums är bättre än tech tree tanks. Hur är inte detta pay2win? Haha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Ja, det klart. Alla senaste premiums är bättre än tech tree tanks. Hur är inte detta pay2win? Haha.

Du har så rätt i det.

På samma gång finns det ett perspektiv med att utvecklarna måste få betalt och företaget måste gå med vinst. Visst kan de ta bort alla prem tanks, guld och prem accounts och detta skulle troligen innebära att spelet till slut läggs ned.

Visst kan de ge exakt samma prestanda för även prem tanks men färre skulle säkert köpa dessa tanks i så fall.

Något verkar WarGaming göra rätt i alla fall, de har fortfarande en ganska så stor spelarbas även idag 8år? sedan spelet släpptes.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Multithread:

Du har så rätt i det.

På samma gång finns det ett perspektiv med att utvecklarna måste få betalt och företaget måste gå med vinst. Visst kan de ta bort alla prem tanks, guld och prem accounts och detta skulle troligen innebära att spelet till slut läggs ned.

Visst kan de ge exakt samma prestanda för även prem tanks men färre skulle säkert köpa dessa tanks i så fall.

Något verkar WarGaming göra rätt i alla fall, de har fortfarande en ganska så stor spelarbas även idag 8år? sedan spelet släpptes.

Nog går de med vinst, men då ska de inte påstå att spelet är free2play, om det vorde det skulle de inte gå med vinst.