World of tanks-tråden

Permalänk
Skrivet av HugSeal:

@Punnisher:

Så din poäng är att du vill ha skicklighetsbaserad matchmaking? Det finns gott om argument både för och emot detta. Jag tycker att det vettigaste om man vill ha skicklighetsbaserade matcher vore att spela klanstrider eller rankat. Du säger bara att mer hastighet inte gör det roligare, sendrar du in arty i diskussionen om franska lättvagnar?

Mer pansar gör det inte roligare för dessa, mer siktsträcka gör de tinte roligare för dessa, mer dpm gör det inte roligare för dessa, mer pen gör det inte roligare för dessa. Ditt argument kan användas på allt.

Varifrån jag har fått att du påstår att jag tagit ställning? Är inte det rätt uppenbart?
"Du låser alltså fast bilen tills du kan dra iväg i toppfart på 2 sekunder."
"Utveckling och förnyelse är alltid till godo, oavsett som händer?"
Jag bad dig att lägga av med att lägga påståenden i min mun redan efter första, ändå fortsatte du.
Är det inte uppenbart varifrån jag har fått det ifrån?

Att träffa något när man kör i 80kmph är uppenbarligen varken aimbot eller fusk då det är en av WG accepterad del av klienten.

Du går från fartbuff av t95 till hela fysikändringen och hur elc amx påverkades av den. E25 går för övrigt utmärkt att köra även efter fysikändringarna.
http://wotreplays.eu/site/3882861#westfield-hugseal-e_25

Kan du snälla försöka hålla dig till ett ämne i taget? Just nu så hoppar du vilt mellan tre-fyra olika saker och det är otroligt rörigt att försöka reda ut. Och ag har varken tid eller lust att försöka tyda det och ta reda på vilken kommentar som handlar om vilket ämne. Så kan du försöka hålla dig till de nya franska hjulade vagnarna vilket ar det jag kommenterade på?

Ja det finns många saker att klaga på med WG, att slänga ihop allt i en hoptrasslad härva hjälper dock inte.

Du pratade om snabba pengar i Fortnite. snabba pengar är vanligtvis ett uttryck för företag som slänger ihop något för att göra en snabb förtjänst utan en tanke på livstidsintäkter. De vill ha så mycket pengar som möjligt på så kort tid som möjligt och sen bara ignorera produkten. Därför blev jag förvirrad av din jämförelse med Fortnite då FN verkar vara rätt måna om sin produkt.

Om du lade 1100 på WoT under december så verkar det ju onekligen som att deras val funkar perfekt för att få in pengar av dig? Det ser ut som att de gör precis rätt saker om du nu fortsätter att ge dem enorma summor.

Jag bad om en förklaring, jag vet inte riktigt vad du menar med större växlar där. Du pratade om snabba pengar vilket jag inte fick ihop med jämförelsen med Fortnite. Nu förklarade du ju att din komentar om snabba pengar inte hade med snabba pengar att göra utan med att spelet gick fortare, men det är väl rätt förståeligt att jag blev förvirrad?

Så lagandan är unik för varje match, det är inte bara hastigheten? Men det jag undrade över var hur just hastigheten, som ju är vad vi faktiskt pratar om, aktivt försämrar lagandan. Nu drar du upp en massa andra saker som försämrar lagandan, så det verkar ju som att det inte är knutet till snabba franska vagnar utan snarare spelet i sig? Men argumentet var ju att de nya snabba hjulade vagnarna förstör lagandan?

Beror på vad du menar med att prestera bra. Jag personligen tycker att winrate är den säkraste mätaren för spelskicklighet. Såklart med hänsyn till vilka vagnar man spelar etc. Ser dock inte alls hur detta är kopplat till snabba hjulade vagnar? Varför tar halva laget smällen pga det?

Dn slutparagraf verkar vara att du ogillar dem för att det är ett nytt inslag som du helt enkelt inte tycker om eftersom du gör märkliga kopplingar till rymdraketer?

Kul att du pratar om airstrikes när det är i princip var artilleri är i nuläget. Nysläppta tungvagnar är ogenomträngliga bunkrar på hjul, är inte det också lite galet? Detsamma för t95.

Japanska tungvagnarna är artillerivagnar med pansar, är inte det lite galet?

https://youtu.be/BhDU7xFTwSM
Vill du ha ett svar kan du ju kolla in den senaste videon med QB, sen kan du läsa kommentarerna och alla är överlyckliga över detta. Jag började med 12 rader som du sedan ville veta mer om, som i sin tur spårar ur tycker jag.

"Du låser alltså fast bilen tills du kan dra iväg i toppfart på 2 sekunder." (Du = Vem som helst som kör dessa)
Det här är ju ett exempel på hur man använder dessa fordon, inte specifikt du... jag har inget emot det men bromsa toppfarten till max 70km/h, ha inte 10 meters svängradie på spelplanen i den farten, träffa inte allt du sikta på och max en per lag och match, gärna mindre siktsträcka också, den har ju en jävla back hastighet också så det går fortare att backa med denna jämfört med alla andra lt.

Bara för att WG accepterar något betyder det inte att de inte stödjer fusk, eller väldigt obalanserade tanks. Är du helt partisk med WG? Står still med min IS-M missar 3 av 5 skott mot en tier 6 O-I, på 400 meters håll, det sista träffar där det borde vara minst chans till träff, så nej dessa WV ska inte kunna susa förbi och sätta en pärla utan att ha en väldans tur.

5000 i personal rating eller 8000 i personal rating, du kan inte se att det finns alla sorters personer som spelar WoT, och större delen ligger under 5k i PR. Det är ju lite som att Quickybaby påstår att han är "kind of an ok player" med sina 11000 i PR. Innan de gjorde om Hall of Fame till värdelös information så låg jag på mellan 300-400000 plats av alla spelare i deras statistik, det betyder att flera miljoner är sämre än mig. Och sämre brukar betyda svårare att anpassa sig till högre tempo, iaf är det så för mig. Nej, jag kan inte spela E25, inte min bror heller, så vi är 2 som visar att den automatiskt inte är op, utan kräver skill.

Ja, jag kanske tänker annorlunda jämfört med andra när jag tänker på snabba pengar
Och i mitt fall så hade det varit bättre med en månadskostnad och man får nöta i spelet, tyvärr så ser ju inte WoT ut så.
Snabba pengar kan ju betyda att f2p är mer åt det hållet för de har ingen stabil inkomst som en prenumeration har, så jo alla spel som är f2p måste ju leva på snabba inkomster, sen kan det vara som i FN där det bara är kosmetiskt. Det var ju ändå över 500:- per person i Juni vilket visar att det kostar mer än om det hade varit som pubg, eller att företaget tjänar mer på mikro transaktioner. Detta ser vi bara mer och mer av idag.

"Fokus på det som förbättrar laganda eller för att tilltala en ny målgrupp(mer pengar i sann kapitalistisk anda)?"
Här menade jag från början att farten dessa WV har förmodligen är ett sätt för WG att tilltala en ny målgrupp till spelet.
En målgrupp som gillar när det går jättefort och det är enklare att skjuta.
Sen om tidigare målgrupp blir lidande, då får de väl anpassa sig.---> duger den förklaringen?

Lagandan är ju inte kopplad till just snabba fordon, utan det kan vara att höja de lägstas PR, att de borde bygga in Battle Hits modden i garaget så man kan se vad som dödar en, och lära sig av det. Eller varför inte lägga upp sånt i premium shop'en...

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punnisher:

Bara för att WG accepterar något betyder det inte att de inte stödjer fusk, eller väldigt obalanserade tanks.

Jo, det är precis vad det betyder. WG är de som bestämmer vad som är fusk och inte i sitt spel. Om de inte säger att något är fusk så är det inte heller fusk.

Jag har sett senaste videon med QB. En testserver med totalt 11 av vagnarna i en match på en av de absolut bästa banorna för den. Det jag menar är att det imo är alldeles för tidigt för att kunna säga något om hur bruten mobiliteten på dessa vagnar är, om alls.

Nej, jag är uppenbarligen inte helt partisk med WG i och med att jag gång på gång talat om hur mycket fel de har gjort och att jag bojkottar dem. Tycker du verkligen att det låter som någon som är "helt partisk med WG"? Svara gärna på den frågan.

IS-M har 0,4 dispersion. Det är väl inte så märkligt att du missar mycket på nära maxavstånd? Det finns ju redan nu mängder av vagnar med riktigt bra dispersion när de kör.

Jag kan inte se att det finns olika personer som spelar WoT? Skulle du vilja förklara vad du har för grund bakom det påståendet?

En vagn behöver inte vara automatiskt OP för att faktiskt vara OP. Ingen vagn är automatiskt OP då de inte kör runt och vinner av sig själva. Vad har detta med snabba franska vagnar att göra förresten?

WoT har ju en månadskostnad? Du kan köpa premiumtid för att underlätta grinden. Folk som gör detta drar in intäkter och folk som spelar gratis är där som innehåll för de betalande spelarna. Eller menar du att spelet skulle gå ifrån sin f2p-modell och skaffa en prenumerationsvariant istället? f2p-aspekten är en av anledningarna till att de har blivit så stora som de är och jag ser inte hur en mindre spelarbas skulle göra spelet bättre faktiskt.

de 500:-/person (enligt artikeln du länkade var det 760:-) betyder inte att spelet kostar så mycket. Det betyder att det finns folk som lägger stora pengar på spel. Du kan ortfarande spela ett f2p spel utan att spendera en krona.

Tror jag hänger med på hur du menar med att snabbare vagnar lockar en ny målgrupp. Håller dock inte med om att det är knutet till någon form av laganda. Särskilt när det, som du själv också säger, redan är rätt kass laganda i spelet. Gott om tks, gnäll och allmänt rövhattande i hatten som det är.

För att sammanfatta min position:

-Jag tror att det är en överdrift att säga att dessa vagnar kommer att förstöra en hel klass.
-Jag tror att hastigheten på dessa vagnar nog är i överkant men att det finns mängder av banor där denna hastighet aldrig kommer att komma till sin rätt.
-Dessa snabbare vagnar kanske lockar till sig nya spelare, men jag har svårt att se att adrenalinjunkies som kräver maxfart på allt kommer att stanna kvar med spelet särskilt länge.

EDIT: Angående mindre siktsträcka. Men det har de ju? 350m på en tier 10 light är fruktansvärt dåligt. Och 310 meter på en tier 8 light? Ännu värre.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk

Det som kommer vara drygast med hjulfordonen är att de är så pass snabba att de kommer kunna låsa ned vissa delar av kartor. Overall så är jag ganska kluven till hjulfordonen.

Visa signatur

Eltreum: AMD Ryzen 7 5800X3D | Asus Prime B350-Plus | 16GB 2933Mhz DDR4 | PowerColor 7900XTX | Crucial MX500 1TB | Seagate Barracuda 3TB | Asus VG27AQ1A

Permalänk
Skrivet av HugSeal:

Tycker du verkligen att det låter som någon som är "helt partisk med WG"? Svara gärna på den frågan.

Jag kan inte se att det finns olika personer som spelar WoT? Skulle du vilja förklara vad du har för grund bakom det påståendet?

En vagn behöver inte vara automatiskt OP för att faktiskt vara OP. Ingen vagn är automatiskt OP då de inte kör runt och vinner av sig själva. Vad har detta med snabba franska vagnar att göra förresten?

WoT har ju en månadskostnad?

de 500:-/person (enligt artikeln du länkade var det 760:-) betyder inte att spelet kostar så mycket. Det betyder att det finns folk som lägger stora pengar på spel. Du kan ortfarande spela ett f2p spel utan att spendera en krona.

Tror jag hänger med på hur du menar med att snabbare vagnar lockar en ny målgrupp. Håller dock inte med om att det är knutet till någon form av laganda. Särskilt när det, som du själv också säger, redan är rätt kass laganda i spelet. Gott om tks, gnäll och allmänt rövhattande i hatten som det är.

För att sammanfatta min position:

-Jag tror att det är en överdrift att säga att dessa vagnar kommer att förstöra en hel klass.
-Jag tror att hastigheten på dessa vagnar nog är i överkant men att det finns mängder av banor där denna hastighet aldrig kommer att komma till sin rätt.
-Dessa snabbare vagnar kanske lockar till sig nya spelare, men jag har svårt att se att adrenalinjunkies som kräver maxfart på allt kommer att stanna kvar med spelet särskilt länge.

EDIT: Angående mindre siktsträcka. Men det har de ju? 350m på en tier 10 light är fruktansvärt dåligt. Och 310 meter på en tier 8 light? Ännu värre.

Nej, men det lät som du totalsågar Georges inlägg, och det jag menar är att alla spelar WoT av olika anledningar och utifrån sina förmågor, att öka hastigheten på tanks är en sak, nu dubbelt upp mot många vagnar(tredubbelt om man räknar med backen) och sen är det ju trevligt om de inte skjuter ihjäl en innan man hinner reagera. Förhoppningsvis blir det som du säger i din sammanfattningen men är det inte bättre att buffa något senare än att lägga på 100 procent extra från början för att irritera communityt. Eller så beror det kanske lite på att de som visar upp nya tanks är proffs och främställer en vagn i så bra sits som möjligt.

Och när jag inte med en IS-M kan skjuta på ett stillastående fordon fullt inzoomad med grönt sikte, då bevisar det ju än en gång att det är lite svårare att träffa av något som går i +80km/h, så som George säger. För vissa går det men inte alla, så det du sade att "det stämmer inte det heller." är ju bara en av anledningarna till att jag försöker förklara att alla kör inte omkring med en Scorpion G kanon och träffar av allt, speciellt inte när detta är ett online spel med varierande ping, och hög RNG, då tack vare att man kanske inte har 4 perks på sina gubbar/damer.

Ja, premium, men det ger oss inte vagnar som finns i premium affären.
Eller Festive Atmosphere, som höjdes till nivå tio första dagen tack vare loot lådor, inte premium.
SU-30PM försökte jag mig på men kom bara 50%, så den var ju inte heller gratis även om man hade haft premium.

Det är ju det som är grejen med f2p spel, vill man ha allt så kostar det mer än om alla hade betalat lite!
I sann kapitalistisk anda och vi tycker att vi får bestämma mer, på sätt och vis men man kan ju fundera på om det är bättre för spelarna i längden.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk

Hej
Vet inte ifall det här är ett bra ställe att söka folk att lira med, men jag börjar bli less att spela själv så skulle vilja ha en skön platoon mate!
Lirar mest medium T10/9 och en del premium 8,
jag är 24år och har spelat till och från sen 2012 och har en wn8 på 1700+ och 7k games.
teamspeak 3 finns.
Söker väl någon/några som är 18+ och inte helt värdelös på spelet

Permalänk
Permalänk

Tycker inte vi ska minska antalet arty ytterligare. Antar även klan matcher är låsta till 3 nu mer?

Dom är så nerfade att det är löjligt idag, är snarare felet att man inte fattar man ska flytta på sig om arty skjuter på en

Har provat hjulvagnarna till tier 7 och dom är rätt dåliga (har inte provat 8 och uppåt dock). så bli rätt seg grind uppåt till tian. Även avståndet du kan spottta är rätt lågt.

Man ska ju stå ut med mer vagnar än bara 10:an XD

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

@Broken-arrow: I clan wars så är det fritt, kan ha 15 arty i varje lag om så önskas. Intressanta battles det hade blivit säger jag bara! Annars beroende på vad för karta det är så är det 1 eller 2, blir mer riskabelt med fler eftersom lagets totala HP blir mindre och på mer campiga kartor spelar man på arty mer än direkta strider (fler spgs än 2). Om det var så du menade med arty i klan strider

Visa signatur

Eltreum: AMD Ryzen 7 5800X3D | Asus Prime B350-Plus | 16GB 2933Mhz DDR4 | PowerColor 7900XTX | Crucial MX500 1TB | Seagate Barracuda 3TB | Asus VG27AQ1A

Permalänk
Skrivet av LordError:

@Broken-arrow: I clan wars så är det fritt, kan ha 15 arty i varje lag om så önskas. Intressanta battles det hade blivit säger jag bara! Annars beroende på vad för karta det är så är det 1 eller 2, blir mer riskabelt med fler eftersom lagets totala HP blir mindre och på mer campiga kartor spelar man på arty mer än direkta strider (fler spgs än 2). Om det var så du menade med arty i klan strider

Okej, bra att veta. Tycker inte man ska låsa ner arty mer. Bra på kartor där folk campar eller om man ligger i underläge så är arty bra på nöta ner HP.

Så 3 ser jag som bra balans (inte alltid man får arty med sig heller), som scout blir man rätt besviken utan arty. Har ju nerfat arty rätt hårt och blir dom sämre blir jag rätt less.

Sen är det inte ofta jag möter 3 arty i samma tier (kör man 8 eller 9 match), så är ofta arty 6,7,8 eller liknande (ibland två arty i samma tier), men inte ofta med 3 stycken i samma tier.

Lite tråkigt med pluton är låst till ett arty och man måste köra samma tier.

Sen nya hjulfordon, 8 och uppåt är rätt roliga (provade 6 och 7 och det är ingen rolig upplevelse). Farten behövs med den kassa view range dessa fordon har.

Effekten med trasiga hjul är rätt kul, även kriplar hastigheten kraftig. Men svårt slå ut dom till stillastående (borde ju i så fall ändra vanliga tanks så dom kan röra sig med ett band i så fall )

Aim fusk vet jag inte om jag kan kalla det, är samma aimboot som alla andra tanks har. Dock har WG lagt till så det blir gult kryss på tanken man låst på (borde ju införas på resten av fordonen, inget svårt). Tror orsaken varför dessa får denna egenskapen är för dom åker så fort och man har svårt att se vilken tank man låst på.

Att fälla upp mittenhjulen ger mer fart, men kostar i stabilitet (svårare svänga med i lägre farter), beter sig som ett ånglok. Sen farten ger viss nackdel (du måste hålla koll på terrängen, Även om WG säger dessa ska tåla tuffa landningar gör dessa det inte helt bra, kanske läggs till senare).

Men som sagt, jag ser dessa fordon som rätt svåranpassade med resten av alla fordon (men kul tvist med helt annan game mekanik). har inte emot förändringar (som så klart behövs för hålla kvar spelare), men vet inte om detta kommer bli så lyckat.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Efter 56 matcher så fick man sig en placering, hade hoppats på att hamna lite högre upp...
Men jag är rätt nöjd med den genomsnittliga skadan per slag

Permalänk
Medlem

@Rosapantern
16e plats under en vecka är crasy bra, speciellt i en så populär vagn med någorlunda hög potential. Grattis!

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk

Tackar
Ska försöka komma högre innan Februari börjar

Permalänk
Visa signatur

Eltreum: AMD Ryzen 7 5800X3D | Asus Prime B350-Plus | 16GB 2933Mhz DDR4 | PowerColor 7900XTX | Crucial MX500 1TB | Seagate Barracuda 3TB | Asus VG27AQ1A

Permalänk

@LordError: Vad är detta för något, jag fattar att den är någon form av toppranking i EU med hur fungerar den?

Permalänk
Skrivet av Rosapantern:

@LordError: Vad är detta för något, jag fattar att den är någon form av toppranking i EU med hur fungerar den?

Den räknar average damage/battle.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Eltreum: AMD Ryzen 7 5800X3D | Asus Prime B350-Plus | 16GB 2933Mhz DDR4 | PowerColor 7900XTX | Crucial MX500 1TB | Seagate Barracuda 3TB | Asus VG27AQ1A

Permalänk

Bättre än så här blir det nog inte

Permalänk
Medlem

LT är för starka, bäst att nerfa ammokapaciteten.
http://wotreplays.eu/site/4759517

Replayen är en medspelare så. Jag är little girl.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Skrivet av Alakai:

LT är för starka, bäst att nerfa ammokapaciteten.
http://wotreplays.eu/site/4759517

Inte ofta jag gör över 2000DMG med LT (ja man är väll inte så skillad, oftast dör man eller så tar sitt eget lag all HP) Så nerfa ammo enligt mig är väl inte helt bra ide, om du inte hade haft så mycket ammo hade troligen matchen gått betydligt sämre.

Glömmer aldrig matcher jag hade med type 59, där jag fått achievements för dödad en med min sista kula (var många matcher där jag mot slutet av matchen var dödvikt för ammon var slut) XD Nej det är inget jag vill ha tillbaka, även tier 10 ryss artyt har viss ammobrist (speciellt i 30vs 30 matcher är det nackdel).

Hur som kul ide från WG om stats över året och jag brunnit upp över 400 gånger, men bara blivit ammorackad 30 gånger och fått 28 gånger tornet bortblåst Ryssträdet är det jag kört mest Tur jag inte kört så mycket i china trädet (löjligt lätt att tända på, i alla fall tidigare).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Verkar bli något av en mission fiesta den kommande tiden. Kollade igenom nyheter och jäklar vad många olika missions från olika samtida events det verkar bli.

Nice med CN-fokus, lite jobbigt dock att jag har ångest att göra mig av med både mina nuvarande T6or (LT/TD), och inte har mer plats i garaget. Blir väl att göra mig av med mina sista T2-prems/rewards

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

Någon som har testat Frontlines än?

Läste igenom "regulations"-sidan nu, och där verkar inte vara samma creditbooster per rank som jag har för mig där var förra året, däremot stod det något cryptiskt om att hjälpa spelare att inte gå minus i krediter. Är där någon fast bonus i krediter? Eller är där en hård begränsning som träder i kraft om man faktiskt går minus?

Har bara en T8, så kommer hyra vagnen för krediter. Även med två vagnar känns det som att jag kommer vilja maximerar exp/rank (kanske skaffa STA nästa/nästnästa månad så jag har en tredje) och inte bry mig om kreditinflödet, så att bara skjuta guld skulle kunna vara en möjlighet för en gångs skull, speciellt när man ändå ska lira med 75% crew i T8...

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk

Sådär ja, nu är skiten avinstallerad. Go-kart vagnarna kan dra åt helvete.

Permalänk
Medlem

För att svara på mig själv, så verkar de ända sakerna som påverkar krediter i FL vara att t.ex. premium consumables endast dras en gång per vagn, samt att möjligen man bara betalar för död vagn en gång. Är alltså bra att hålla sig till 2-3 vagnar om man kan (vilket ju inte är problem för mig som ändå bara har 2).

Skjuta prem är lika dyrt som vanligt, gick nog minus ~2 av ~12 rundor igår. Annars är väl inkomsten ungefär som den brukar per tidsenhet (kanske ~3x högre än i randoms, men då är matcherna också ca 3x längre).

I övrigt trodde jag att jag skulle kunna nå åtminstone kapten de flesta rundor, men lyckades bara i kanske två tredjedelar av rundorna, och aldrig högre. Tror dock det fortfarande går att nå för mig när T44-besättningen väl nått 100% och jag lärt mig hur jag bör spela kartan bättre, och om inte det, så borde de inte vara något problem när jag inte har ett par minuters downtime per runda för att vänta på att en död vagn blir valbar igen. Tror definitivt jag kommer skaffa STA2 nästa månad.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

Skönast med Frontline är att man slipper vänta på de 30 sekunders nedräkning inför varje match, samt ladda mappen. Bara där sparar man in en minut jämfört vanliga randoms. En minut översätts i krediter.
Ska ta mig tid helgen, första FL var kul och färskt. Gick aldrig back och kom en viss bit trots man bara lira sista veckan. Någon gång ska jag bli general, eller vad högsta än var.
Körde 50 100, type 59, T32, T34 och LTTB om jag inte missminner mig. Vi får se hur de står sig denna gång. 50 100 överraskade då, roligast att spela, goda resultat.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Så, efter tredje kvällen tror jag mig se fler majorer än serganter i mina rundor. Rätt kul när man kollar statisken, blir top 5 eller åtminstone top 10, och nästan uteslutande kör _alla_ med högre poäng än mig, samt många med sämre, 3 vagnar inkluderande minst en av spaghetti, skorp, lt432 etc... och jag presterar lika bra eller slår dem med två vagnar, där den ena är en heavy som ofta har mycket dödtid och det är svårt att vara effektiv, och den andra är n00bvagnen för alla oss utan 3+ egna T8

100% crew i T44an nu också iaf. Bring it on bidgez!

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

Lite roliga screenshots från spelet, posta gärna era egna:

Permalänk
Medlem

Sista tanken som jag 3-markar med vilja eller grindar. Det är inte roligt att försöka jaga virtuella medaljer.

IS-M är en bra tank tycker jag, bland de bästa på tier 8 gällande armor och kanonen är trevlig trots "dålig" accuracy och lång aim time. Kommer jag fortsätta spela IS-M, ja helt klart, 2000+ DPM och 390 alpha är alltid kul.

Permalänk

https://worldoftanks.eu/en/content/frontline-episode-1-regula...

Frontlines... Har nu kört 31 matcher sedan i fredags, uppe i 10 timmar på detta.
Kommit upp till nivå 17 så för att få en sådan där Prestige måste jag nöta 10 timmar till ungefär så det är kört för det nu.
Minst 6 Prestige måste man ha för att kunna slå till på en STA-2 som är minsta vagns belöningen i årets 10 FL, jag måste alltså upp i 120 timmar för att få en premium vagn. Helt klart inte värt för mig.
Utan premium går detta inte ihop ekonomiskt, ja jag gick back i fredags om det inte hade varit för belöningarna för att man gick upp i nivå och det är väldigt ironiskt att min arbetskompis kastar ur sig att han drar in över 300000 silver på en match, när jag själv endast en gång på dessa 31 matcher lyckats dra ihop 209k silver(med premium nu) på en förlust och då kvar 131k silver efter reparation och så vidare, annars ligger jag mellan 60k till 150k före kostnader beroende på hur mycket RNG spelar in och man missar/penetrerar sina mål. Har väl som mest blivit Captain 5-10 ggr annars är det lägre.

Har bara kört med Emil I, SU-130PM och LT-432(i den här ordningen) dels för att Emil I har en värdelös kanon som knappt penetrerar(eller som vanligt inte träffar något) tier 8 i vanliga matcher så det är lika bra att nöta på ett sådant här ställe och hoppas att Emil II blir roligare. SU-130PM för att det ska gå runt ekonomiskt om man träffar det man skjuter på och LT-432 för att där träna upp besättningen men eftersom man kan respawna så bryr man sig ju inte så mycket om livet utan kör som en idiot.

Det där med Combat Reserve Points upptäckte jag nu nyss om att det fanns, men har ingen aning om hur man använder det och förbrukas poängen efter varje match? Det har säkert påverkat mina stats/inkomst om de nu gjort någon nytta men som sagt, ingen aning om hur det funkar. Inget som nämns under matcherna heller utan det är ju mer "fcking Scorpion mongos.... bla bla bla... osv" och klick klick klick på kartan i chatten så man måste blacklista folk.
Kanske ska läsa på i ovanstående länk om detta till nästa omgång.

Att man betalar för sin reparation och ammunitions påfyllning under spelets gång sägs inte i videon och det kan vara förklaringen till varför mina 2 matcher förra året också gick back ekonomiskt utan att jag visste om det.
Det mest störande av allt och det jag hatar med detta spelläge är gubben på vinden som stampar runt ett antal gånger under matchen, det är banne mig rage quit så fort skiten börjar banka. Hur tänkte de när de gjorde denna ljudeffekt, som att man vill göra en skräckhistoria över spelet. Nu när man väl lärt sig någorlunda dessa banor, ja det är ju som flera banor och flera lag tillsammans så hoppas jag att det går lite bättre nästa gång. Då med andra vagnar.

En till sak, får man några poäng på att ställa sig i en cap cirkel för jag ser inte till någon information i spelet om detta?

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem

@Punnisher
Ja, du får poäng för att ta cap-poäng. Ganska generöst dessutom. Samma med reset. De som får General först brukar ha varit väldigt aktiva i cap.
Du har säkerligen förlorat en liten del inkomst samt en och annan match av att inte använda Reserves. Om du inte vill vara så aktiv med dem till att börja med så maxa Engineering. Man har alltid nytta av den när det verkligen gäller.

Tre maxade Engi-LT på A i starten gör att attackerarna oftast får cappen nästan gratis. Jag menar, motståndarna har inga andra reserves redo samt de enda som hinner försvara är LT och MT, vilka måste göra suicide runs. Gör de inte runs så blir de korseldade av A och deras TD och heavies som kommer upp lagom över krönet när försvararna fortfarande har bråttom.
Heck, tre maxade engi-LT på vilken cap som helst i starten gör det svårt för försvararna men A är speciell.

Att gå back i FL är stört omöjligt, de två matcher jag spelade ikväll spelade jag som en påtänd anklever och gick plus 10k per match utan premium. Sure, LT nästan enbart men suicide runs för reset cap kostar som det smakar.

Gubben på vinden är artilleri misstänker jag. Airstrike ska ha någon liknande. Jag har dessa ljud av vanligtvis så inte ens tänk på dem. Använd ljudet för att veta när du ska flytta på dig.

Premiumtanks är som operativsystem, är det gratis så betalar man med sin tid, är man dum nog att betala så slipper man använda dem. För de som redan presterar i top 1% och spenderar flertalet timmar på WoT, typ streamers, så är alla premiumtanks nåbara. För oss med jobb, skola eller familj så är det nog bättre att inte ens satsa utan att istället koncentrera sig på att ha kul. För FL är roligt om något, en frisk fläkt samt en annan meta än vanliga randoms, vilket spelet behöver.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk

@Alakai:
Intressant, blir att köra en annan taktik nästa gång. Börja med LT istället.
Lite synd bara att när man står där och de cappar, skjuter ihjäl de som är i cap cirkeln så får då jag inte veta om det ger extra. I vanliga matcher så har man ju Base Capture/defense points, nu står det ingenting vad jag kan se.
Sen när de skriver i chatten "fast cap" så tänker då jag, jaha, det är väl det man ska göra... inte som du säger
Jag antar att det går åt en Combat Reserve point per match om man använder dessa funktioner, som Engineering?

Stampandet på vinden kan vara precis när som helst och var som helst, attackera och försvara, just efter respawn och när jag är helt ensam, men jag antar att det är jag som har problem med vissa ljud. Men de känns helt ologiska i sammanhanget.

Min arbetskompis som jobbar lika mycket som mig är ju inställd på tier 9 vagnen, har dessutom familj, är en vanlig spelare, så gör man rätt så borde det tydligen gå att uppnå prestige nivåer utan att svettas för mycket. Jag har dock inte hört hur det gick för han i helgen så vi får se hur möjligt det är om man spelar okej.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem

@Punnisher:

Tycker också gubben på vinden-ljudeffekten för artilleri låter lite udda, men du hittade åtminstone en bra benämning på den

Du behöver dock bara 4 nivåer av prestige för STA1, du får flera poäng för nivå 2+.

Du konsumerar inte några poäng när du använder reserver, fixa level 5 på något och lägg till den nere till höger i garaget, sen är det bara att hoppas att du överlever länge nog att använda den

@Alakai:

Att gå back i frontlines är inte alls omöjligt. Jag gör det kanske var fjärde match eller så, inte inräknat inkomst från tier up, men för den delen inte medräknat consumables (som batchhandlas vid rea) heller. Spelar dock inte FL för credits, så bryr mig inte så mycket.

I övrigt fick jag min första general igår, vilket jag också trodde skulle bli min sista runda denna episod då jag var helt säker på att jag var en hårsmån från lvl 30. Den fortsatte dock fylla nästa tier. Hopp tänker jag, då måste man fylla tier 30 innan prestige också. Lirade två matcher till trots att det var rätt sent, och minns att det sista jag såg var att inne i menyn för FL visade den då att jag var halvvägs genom 29. Gah

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz