World of tanks-tråden

Permalänk
Medlem

@Homer_S1: Går väl bra att söka medlemmar här, eller starta en egen tråd?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Är GW Panthern värd att köpa? Gillar Hummeln skarpt och har spelat den en hel del men behöver mer dmg för att ta mig vidare på arty missions.

Visa signatur

i7 4790K @4,4Ghz/Thermalright Macho Rev.B/Asus Z97-C/2x8GB DDR3 G.Skill 2400Mhz/MSI GTX 970 Gaming OC/Crucial M4 128GB/Sandisk Ultra II 960GB/Samsung F3 500GB/Western Digital Green 2TB/EVGA G2 750W/Define S/HP Pavilion 23xi/Windows 7 Professional 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av J-Ballz:

Är GW Panthern värd att köpa? Gillar Hummeln skarpt och har spelat den en hel del men behöver mer dmg för att ta mig vidare på arty missions.

Har inte spelat tyska SPG's men Panthern är väl den sista som inte är "dålig" i det trädet. Är det missions du är ute efter så är det Amerikanska trädet överlägset. T6 är riktigt bra för i princip alla missions där du inte behöver stor splash radius, men då är T8 och T9 bra istället.

Permalänk
Medlem

Ho Boy! Nu är jag färdig med den lätta delen av min tidigare fråga. Jag är 90% säker att informationen stämmer.

Så, utan vidare fördröjning presenterar jag:

MODULER SOM KAN REPARERAS MED REPAIR KIT FÖR ATT SPARA EN SLANT, del 1

Tyska:
Kanoner:

  • GWE 100

  • GWE Tiger, båda

Motorer:

  • Maus

  • T-55A

  • Leopard 1

  • Leopard prot, andra

  • E 50 M

  • VK 30.02 D, tredje

Ryska:
Kanoner:

  • 261

Motorer:

  • Alla X, även premium

  • IS, andra

  • IS-3, andra

  • ISU-152, andra

  • Obj 704, andra

  • Obj 430 II, andra

  • KV-4, första

  • T-10, båda

  • IS-6

  • ST-1, andra

  • T-44, tredje

  • SU-101, tredje

  • T-54, första

  • SU-122-54, första

  • KV-5, kanske

Amerikanska:
Kanoner:

  • T92

Franska:
Motorer:

  • 50 B

  • 30 B

  • BatChat

  • BatArty

  • Lorraine 40t, andra

Brittiska:
Kanoner:

  • 183an

  • 4005an

Motorer:

  • Chieftain, möjligtvis

Kina:
Motorer:

  • 121

  • 113

  • WZ-132, andra

  • WZ-120, tredje

Hentai:
Motorer:

  • Type 5 Heavy

  • STB-1

Checkarna:
Motorer:

  • Skoda T 50, andra

  • TVP T 50/51

Värt notera är att detta är endast från gul status räknat. Blir man något mer skadad än så, t.ex. precis innan matchen slutar håller på att reparera en motor från röd status, så kommer det kosta mer. Således kan man fortfarande spara en slant på en modul som inte är med i denna listan.
Kul att sa att ryssarna kostar smultron i modulskada, än så länge.
När man var på väg i arbetet så kom man snabbt fram till att fuel tanks och radio aldrig var värd reppa, och att det förmodligen aldrig är värt att reparera med stort kit.

Ska försöka få ut turret reparationskostnad, de ligger dock i enskilda filer per tank så vitt jag förstår och därför är de något jobbiga att handskas med då jag inte är så haj på sånt. Tracks verkar alla nå under 1500 i reparationskostnad, tar dem bara om annat upptäcks.

Här har ni excel-filen: http://wikisend.com/download/993506/modulkostnader.ods
Och här är en video i slutskedet av arbetet, mobba mig för mina noob excel skills: https://youtu.be/2DmETwVQwSA (varning för ljud)

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Ho Boy! Nu är jag färdig med den lätta delen av min tidigare fråga. Jag är 90% säker att informationen stämmer.

Så, utan vidare fördröjning presenterar jag:

MODULER SOM KAN REPARERAS MED REPAIR KIT FÖR ATT SPARA EN SLANT, del 1

Tyska:
Kanoner:

  • GWE 100

  • GWE Tiger, båda

Motorer:

  • Maus

  • T-55A

  • Leopard 1

  • Leopard prot, andra

  • E 50 M

  • VK 30.02 D, tredje

Ryska:
Kanoner:

  • 261

Motorer:

  • Alla X, även premium

  • IS, andra

  • IS-3, andra

  • ISU-152, andra

  • Obj 704, andra

  • Obj 430 II, andra

  • KV-4, första

  • T-10, båda

  • IS-6

  • ST-1, andra

  • T-44, tredje

  • SU-101, tredje

  • T-54, första

  • SU-122-54, första

  • KV-5, kanske

Amerikanska:
Kanoner:

  • T92

Franska:
Motorer:

  • 50 B

  • 30 B

  • BatChat

  • BatArty

  • Lorraine 40t, andra

Brittiska:
Kanoner:

  • 183an

  • 4005an

Motorer:

  • Chieftain, möjligtvis

Kina:
Motorer:

  • 121

  • 113

  • WZ-132, andra

  • WZ-120, tredje

Hentai:
Motorer:

  • Type 5 Heavy

  • STB-1

Checkarna:
Motorer:

  • Skoda T 50, andra

  • TVP T 50/51

Värt notera är att detta är endast från gul status räknat. Blir man något mer skadad än så, t.ex. precis innan matchen slutar håller på att reparera en motor från röd status, så kommer det kosta mer. Således kan man fortfarande spara en slant på en modul som inte är med i denna listan.
Kul att sa att ryssarna kostar smultron i modulskada, än så länge.
När man var på väg i arbetet så kom man snabbt fram till att fuel tanks och radio aldrig var värd reppa, och att det förmodligen aldrig är värt att reparera med stort kit.

Ska försöka få ut turret reparationskostnad, de ligger dock i enskilda filer per tank så vitt jag förstår och därför är de något jobbiga att handskas med då jag inte är så haj på sånt. Tracks verkar alla nå under 1500 i reparationskostnad, tar dem bara om annat upptäcks.

Här har ni excel-filen: http://wikisend.com/download/993506/modulkostnader.ods
Och här är en video i slutskedet av arbetet, mobba mig för mina noob excel skills: https://youtu.be/2DmETwVQwSA (varning för ljud)

OMG dis littlegirl confirmed nolifer!!!

+1 för effort, inte sett en sån här sammanställning någon stans innan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yrch:

+1 för effort

Tack tack. Vi är dock endast halvvägs än så länge, turret och tracks saknas, och det är inte bekräftat om det verkligen stämmer.
Ska posta om't sen på officiella och labs tror jag, inte för att någon frågat men ändå. Kanske någon får för sig skriva en mod som autoreppar under vissa förhållanden, vem vet.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Tänk inte på vad det kostar, det är det minsta problemet.

Permalänk
Skrivet av J-Ballz:

Är GW Panthern värd att köpa? Gillar Hummeln skarpt och har spelat den en hel del men behöver mer dmg för att ta mig vidare på arty missions.

Tycker den är värd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Tänk inte på vad det kostar, det är det minsta problemet.

Nej nej, man ska spara Credits på allt som går så att man har råd att skjuta 'guld'-ammo på allt och alla!!!

Visa signatur

Jag brukade ha mina dator komponenter listade här men efter att ha bytt vissa och sedan glömt bort vilka som nu sitter i datorn får jag skriva den här tråkiga texten istället. Om någon mot förmodan läser så här långt kan jag inte annat än be om ursäkt för hur meningslös min signatur nu är...

Permalänk
Medlem

Ibland får jag fan till det, även om en bättre spelare hade klarat slutet utan att slås ut så är jag rätt nöjd. IS-6 är en riktigt trevlig vagn:

http://wotreplays.com/site/2487243#stats

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Ibland får jag fan till det, även om en bättre spelare hade klarat slutet utan att slås ut så är jag rätt nöjd. IS-6 är en riktigt trevlig vagn:

http://wotreplays.com/site/2487243#stats

Hade du inte glömt bort att ditt frontpansar är starkare än det där bak hade du inte dött.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Var inne på testservern igår och rullade ut HD-IS6:an. Den är riktigt sexig nu när sidan av tornet följer lutningen på chassit.

Sen kan jag även rapportera att mina nya vackra lurar, Philips Fidelio X2, tillsammans med Soundblaster E5 låter helt djävla sjukt fantastiskt bra med de nya ljuden! Så äntligen lite inlevelse och natt och dag jämfört mot de gamla ljuden. Man får rysningar när man hör rikoschetter.... Mumma!

Däremot upplevde jag väldiga skillnader i fps i matcher. Allt från 50 till över 100 fps, t.ex när man zoomar in. Kändes hackigare än innan. Det kan dock ha att göra med att jag kör testservern från en vanlig HDD och inte från SSD'n och med HD-skins.

M.v.h. heatm

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem
Skrivet av Se33:

Nej nej, man ska spara Credits på allt som går så att man har råd att skjuta 'guld'-ammo på allt och alla!!!

Vad är guldammo? Det finns ju standardammo som förvisso kostar en del men som pennar bra och är helt okej. Sen finns det ju snålammo som har sämre pen och är tråkigare men kostar lite mindre.

Länge sen jag spelade nu, WoT är ett spel som verkligen är kul i vågor. Efter ett tag tröttnar jag på nötandet och att jaga idiotiska uppdrag som inte går att slutföra större delen av tiden (Just nu svär jag mest över mt15. Hur fasen ska jag döda två td:s två tiers högre när det nästan aldrig ens finns två sådana bland motståndarna....)

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av HugSeal:

Vad är guldammo? Det finns ju standardammo som förvisso kostar en del men som pennar bra och är helt okej. Sen finns det ju snålammo som har sämre pen och är tråkigare men kostar lite mindre.

Länge sen jag spelade nu, WoT är ett spel som verkligen är kul i vågor. Efter ett tag tröttnar jag på nötandet och att jaga idiotiska uppdrag som inte går att slutföra större delen av tiden (Just nu svär jag mest över mt15. Hur fasen ska jag döda två td:s två tiers högre när det nästan aldrig ens finns två sådana bland motståndarna....)

Döda 2st högre td's e väl inte hela världen men att tända på nån 2ggr på en match är en liten utmaning.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4790K @4,4Ghz/Thermalright Macho Rev.B/Asus Z97-C/2x8GB DDR3 G.Skill 2400Mhz/MSI GTX 970 Gaming OC/Crucial M4 128GB/Sandisk Ultra II 960GB/Samsung F3 500GB/Western Digital Green 2TB/EVGA G2 750W/Define S/HP Pavilion 23xi/Windows 7 Professional 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av J-Ballz:

Döda 2st högre td's e väl inte hela världen men att tända på nån 2ggr på en match är en liten utmaning.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag kan snart inte komma undan från sista elduppdraget där tanksen dessutom måste vara en tier högre. Uppdraget för T-55A:n tog mig ca 100 matcher... yay!

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem

Är på samma uppdrag där man ska sätta eld för Objekt 260.
Tror största chansen för att klara den är att köra typ Cromwell eller en derp tank.

Permalänk
Medlem
Skrivet av J-Ballz:

Döda 2st högre td's e väl inte hela världen men att tända på nån 2ggr på en match är en liten utmaning.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har inte svurit så mycket över brännuppdraget faktiskt. Kan vara att jag löste det till min t55a genom att tända på en jagtig88 två gånger och en annan +2 tier vagn en under en runda på lakeville.

Men det uppdraget brukar det iallafall finnas en möjlighet att göra under de flesta rundor man kör, mt15 kräver mer av matchmakingen och när man nöter bara för att göra uppdraget känns det som att man bara kastar bort tid när man inte ens kan klara uppdraget under en match.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem

Jag började på set two vehicle on fire-mission nån gång i september, oktober. Klarade den denna veckan.

Nu till det "roliga". Efter att jag startat "missionen" i höstas, klarade jag den två matcher i rad. Men i en TD (Charioter).

GG no RE. FU WG.

Permalänk
Medlem

Nu så fokuserar man bara på att göra så mycket skada som möjligt för FV:n.
Saknas liter under 200k och det börjar bli dåligt med tid.

Det är så förbaskat konstigt hur man kan ligga på över 60% vinster ena kvällen och sedan rasa ner till 40% kvällen efter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krucix:

Nu så fokuserar man bara på att göra så mycket skada som möjligt för FV:n.
Saknas liter under 200k och det börjar bli dåligt med tid.

Det är så förbaskat konstigt hur man kan ligga på över 60% vinster ena kvällen och sedan rasa ner till 40% kvällen efter

De e för att du skjuter guld första kvällen och sen har du slut på silver så du nöter du preemvagnar och skjuter HE.
Satsar han sen på att fixa Mark III till FVn inför Chieftain? Går den ens över som den gör med medaljer och sånt?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Inte mycket guld skott i mina tanks, det är E100 och 183.
Tror jag gjorde samma eller mer skada i snitt kvällen när jag låg på 40%.
Det är väl så, när man spelar bra då förlorar man och när man spelar kasst så vinner man.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Satsar han sen på att fixa Mark III till FVn inför Chieftain? Går den ens över som den gör med medaljer och sånt?

Alla stats från min FV4202 fördes bara över till Centurion Action X. Samma med KV1s till KV85. Däremot tror jag inte statsen flyttades från AFK-panthern till spähpanzern (har inte den själv så vet inte riktigt).

Permalänk
Medlem

@Alakai: Är Chifen bekräftad?

Hur ser det ut med WTF 100, ska den plockas bort eller ersättas? Har hört nåt om att den står inför förändring.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krucix:

Det är väl så, när man spelar bra då förlorar man och när man spelar kasst så vinner man.

Du får sluta Chai-snajpa helt enkelt

Skrivet av Yrch:

Alla stats från min FV4202 fördes bara över till Centurion Action X. Samma med KV1s till KV85. Däremot tror jag inte statsen flyttades från AFK-panthern till spähpanzern (har inte den själv så vet inte riktigt).

Statsen ja, men MoE?
Många av tanksen som bytt är ju för gamla för att få över men jag märkte t.ex. då inte att någon sa något om CAX angående MoE.

Skrivet av scienta:

@Alakai: Är Chifen bekräftad?

Hur ser det ut med WTF 100, ska den plockas bort eller ersättas? Har hört nåt om att den står inför förändring.

Chifen finns i gamefiles, så den är väl mer eller mindre klar förutom balanseringen och själva trumpetandet när den släpps.
WTF100 ersätts med Grille 15 som inte verkar vara klar i denna patch. Jag hittar ivf inte filerna. Jag har inte kollat gamefiles i testpatch.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Statsen ja, men MoE?
Många av tanksen som bytt är ju för gamla för att få över men jag märkte t.ex. då inte att någon sa något om CAX angående MoE.

Jo är nästan hundra på att det bara kopierades över till CAX från FVn.

Permalänk
Medlem

Hur sätter man enklast fjutt på en tank?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

@scienta: Tja, folk brukar väl rekommendera att man spelar nån medium med snabb rate of fire och låg damage, t.ex. cromwell, panthern etc.
Sen kan man försöka kolla var vissa tanks har sina bränsletankar placerade men det är kanske överkurs.

Visa signatur

i7 4790K @4,4Ghz/Thermalright Macho Rev.B/Asus Z97-C/2x8GB DDR3 G.Skill 2400Mhz/MSI GTX 970 Gaming OC/Crucial M4 128GB/Sandisk Ultra II 960GB/Samsung F3 500GB/Western Digital Green 2TB/EVGA G2 750W/Define S/HP Pavilion 23xi/Windows 7 Professional 64bit

Permalänk
Medlem

@J-Ballz: Jo, det är ju medium som gäller (uppdrag). Enklast med AP eller HE? Finns det något generellt ställe att sikta på för att träffa tanken?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

@J-Ballz: Jo, det är ju medium som gäller (uppdrag). Enklast med AP eller HE? Finns det något generellt ställe att sikta på för att träffa tanken?

http://www.worldoftanksguide.com/cgi-bin/tank_analyzer.cgi

AP/APCR/HEAT är det som gäller om du är ute efter att critta enskild modul, _speciellt_ om du har Deadeye. I första hand fuel tank i andra hand motor, om du enbart är intresserad av att sätta eld på tanken, då motor har egen roll för fire som är lägre chans än för fuel tank.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.