World of tanks-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Jag hoppas inte att någon från denna klanen kommer xvm fokusera mig.

Jag saknar verkligen en XVM-funktion. Eller en funktion över huvud taget.
Att få en reminder när ett bekant namn eller clannamn är med i matchen och vilken tank osv. Både för att inte missa att hälsa samt såklart, för att 100% guld XVM-snipa Videoy.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Jag hoppas inte att någon från denna klanen kommer xvm fokusera mig.

xvm-fokusering är ju allmänt meh. Guldspamfokusering däremot, det är sånt riktiga krigare gör.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Skrivet av Kosmoskatten:

Är blev "klanlös" i detta nu iaf, sen har jag då några "straffdgr" innan man kan joina.. Men det ordnar sig vilket som..

Det löser sig. Klanen är inte skapad ännu, men det blir nu idag, tisdag.

Skrivet av DiaBas:

Är gärna med och leker lite jag med om det går för sig?

http://www.noobmeter.com/player/eu/Diabas/500044796/

Ja, gärna! Ju fler desto bättre!

Skrivet av VideoyGTX:

Jag hoppas inte att någon från denna klanen kommer xvm fokusera mig.

Du behöver inte oroa dig! Vi fokuserar på att ha roligt.
Personligen använder jag inte ens XVM.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

@CynXen @93Clocker @scienta @Alakai @foxzox7
Tänkte eventuellt skapa klanen idag. Ni som redan är med i klaner, men vill gå med i SweC-klanen, måste vänta i tre dagar efter att ni lämnat innan ni kan gå med i en ny, men de som inte har en klan får mer än gärna gå med i klanen när jag gjort den.

Edit: Kunde inte heller skapa en ny klan innan den 21:a mars, så det blir då, i sådana fall. De som vill får dock gärna skriva här i tråden så kanske vi kan spela något framöver!

Jag gick ur min idag så kan gå med om 3 dygn. Inga krav på tanks osv?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jag gick ur min idag så kan gå med om 3 dygn. Inga krav på tanks osv?

Inga krav!

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Hej på er! Jag har stalkat den här tråden rätt länge nu och ni verkar ju vara ett skönt gäng. Jag kan också tänka mig att haka på en SWEC-klan, de jag lirar med nu har inte synts till på ett par månader. Jag är en gammal WOT-räv som hållit på sedan 2012. Tycker fortfarande spelet är jättekul när man har ett par timmar att slå ihjäl. Man är inte direkt någon superspelare, men slipper skämmas för sina stats tror jag iaf

http://www.noobmeter.com/player/eu/cmdrluna/

Hör av mig till någon av er ingame om det kan bli aktuellt att lira lite ihop någon dag!

Permalänk
Skrivet av Lunatech:

Hej på er! Jag har stalkat den här tråden rätt länge nu och ni verkar ju vara ett skönt gäng. Jag kan också tänka mig att haka på en SWEC-klan, de jag lirar med nu har inte synts till på ett par månader. Jag är en gammal WOT-räv som hållit på sedan 2012. Tycker fortfarande spelet är jättekul när man har ett par timmar att slå ihjäl. Man är inte direkt någon superspelare, men slipper skämmas för sina stats tror jag iaf

http://www.noobmeter.com/player/eu/cmdrluna/

Hör av mig till någon av er ingame om det kan bli aktuellt att lira lite ihop någon dag!

Absolut! Kontaktar dig senare under dagen!

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

@Lunatech: Det är bara att hoppa in i sweclockers ts! Jag lär idla där för det mesta. Kan vara aktiv på min egen ts, men då är det nog bara att pokea.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Så länge man är kring 50% winrate och över 1k WN8 så har man inget att skämmas över.
Beror även på vilken tier man spelar och vilken sorts tanks.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HugSeal:

xvm-fokusering är ju allmänt meh. Guldspamfokusering däremot, det är sånt riktiga krigare gör.

Får man mer poäng när man dödar någon har högre WIN8 än än själv?

Visa signatur

AMD 5600x

Permalänk

@Jearom: Nej. Samma oavsett.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

@Jearom: Nej. Samma oavsett.

Men det är ganska smart att döda dem först?

Visa signatur

AMD 5600x

Permalänk
Medlem

BTW!

Lägg gärna till mig om ni vill köra platoon någon gång.

http://www.noobmeter.com/player/eu/Jearom/501007549/

Visa signatur

AMD 5600x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krucix:

Så länge man är kring 50% winrate och över 1k WN8 så har man inget att skämmas över.
Beror även på vilken tier man spelar och vilken sorts tanks.

Precis så att jag slipper skämmas då, hehe.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krucix:

Så länge man är kring 50% winrate och över 1k WN8 så har man inget att skämmas över.
Beror även på vilken tier man spelar och vilken sorts tanks.

Och inte minst hur många battles man har, och om de är utspridda på många tanks så att ens crews inte är så erfarna. Speciellt när man börjar få 6th sense på fler och fler tanks upplevde jag att statsen började klättra (långsamt) uppåt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krucix:

Så länge man är kring 50% winrate och över 1k WN8 så har man inget att skämmas över.
Beror även på vilken tier man spelar och vilken sorts tanks.

Attans, då får jag skämmas

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av HugSeal:

xvm-fokusering är ju allmänt meh. Guldspamfokusering däremot, det är sånt riktiga krigare gör.

Jag har svårt att tolka din poäng här, men när man kör klanmatcher så är det förväntat att köra guldammo.

Ska du köra klanmatcher och köra endast standard ammo så är det ganska kört.

XVM är en fingervisning.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1420257-swec-world-of-t...

Nu finns klanen och en separat tråd. Välkomna, alla som vill vara med!

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Självklart blir det med kul och avslappnat att spela i pluton. Ska man grinda tanks så borde man plutona eftersom då kan man skoja över TS eller Skype och glömma bort de "tråkiga" stunderna.

Att man har under en viss WR eller wn8 spelar inte så stor roll egentligen, men det rekommenderas att ha en spelare i plutonen som är lite bättre som kan lära de andra att tänka "rätt". Jag tycker personligen att pluton är roligare i lägre tiers så som tier 5-8 eftersom då kan man influera spelet mer. Tier 9 och 10 har i regel mer bättre spelare med kraftfulla tanks så som väldigt bra armor eller bra firepower eller annat trams. Sådant som man kommer undan med i tier 5-8 fungerar ej i tier 9 och 10 har jag märkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

Jag har svårt att tolka din poäng här, men när man kör klanmatcher så är det förväntat att köra guldammo.

Ska du köra klanmatcher och köra endast standard ammo så är det ganska kört.

XVM är en fingervisning.

Du behöver knappast köra med endast guld för att penetrera. Om det nu är så att du möter en starkare tank är det la bara att växla efter första skottet du då inte penetrerar med... eller före, om du vet att du inte kan penetrera med AP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

Jag har svårt att tolka din poäng här, men när man kör klanmatcher så är det förväntat att köra guldammo.

Ska du köra klanmatcher och köra endast standard ammo så är det ganska kört.

XVM är en fingervisning.

Det var mer en glimten i ögat grej med tanke på videoys aversion mot just guldammo.

Hehe, det är många gånger man blir kallad guldnoob av folk i spelet när man pennar dem med AP. Och i såna fall så är ju det bästa som finns att faktiskt växla till HEAT och byta sina krediter mot deras tårar.

Guldammo är väl i många fall inte obligatoriskt när man kör klanmatcher? Visst, du bör ha ett gäng att byta till vid behov men i de flesta fall så är ju guldspam att kasta bort pengar. En cromwell kan ju penna det mesta utan guld, likaså kan en IS-3:a.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av zin:

Du behöver knappast köra med endast guld för att penetrera. Om det nu är så att du möter en starkare tank är det la bara att växla efter första skottet du då inte penetrerar med... eller före, om du vet att du inte kan penetrera med AP.

Skrivet av HugSeal:

Det var mer en glimten i ögat grej med tanke på videoys aversion mot just guldammo.

Hehe, det är många gånger man blir kallad guldnoob av folk i spelet när man pennar dem med AP. Och i såna fall så är ju det bästa som finns att faktiskt växla till HEAT och byta sina krediter mot deras tårar.

Guldammo är väl i många fall inte obligatoriskt när man kör klanmatcher? Visst, du bör ha ett gäng att byta till vid behov men i de flesta fall så är ju guldspam att kasta bort pengar. En cromwell kan ju penna det mesta utan guld, likaså kan en IS-3:a.

Klart de kan penna, alla tanks har weakspots av en anledning. Men om laget ska vara så effektivt som möjligt ska man ha det som vana att köra guld.

Man lirar inte klanmatcher för att gå plus i silver, eller ja de beror ju på nivån man vill spela på.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem

@93Clocker: Fast i seriösa klaner som kör Stronhold osv. tjänar ju in visst guld på det också. Jag vet inte hur mycket man kan få tillbaka, men det vet säkert nån av er?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

@93Clocker: Fast i seriösa klaner som kör Stronhold osv. tjänar ju in visst guld på det också. Jag vet inte hur mycket man kan få tillbaka, men det vet säkert nån av er?

ja det stämmer men om man väljer att betala silver för sin "guld ammo" menar jag

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem

@93Clocker: Ja, men du kan ju konvertera guld till credits eller köpa premium för att få extra credits. Då blir den extra kostnaden ett mindre bekymmer i alla fall.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

Klart de kan penna, alla tanks har weakspots av en anledning. Men om laget ska vara så effektivt som möjligt ska man ha det som vana att köra guld.

Man lirar inte klanmatcher för att gå plus i silver, eller ja de beror ju på nivån man vill spela på.

Många som lirar på riktigt hög nivå kör ju tier 6 strongholds bara för att nöta credits i premiumvagnar, och det tappar ju ganska mycket poängen om man spammar guld.

I klanmatcher precis som i vanliga matcher är det idiotiskt att spamma guld när man inte har någon anledning till det. HEAT t.ex. är ju inte det effektivaste för att bonka på en IS3:a i sidan direkt.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem

@HugSeal: Min poäng i det hela är att man kan inte gå in med inställningen att inte skjuta "guld ammo" när man spelar klanmatcher.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

@HugSeal: Min poäng i det hela är att man kan inte gå in med inställningen att inte skjuta "guld ammo" när man spelar klanmatcher.

Nej, det är klart. Men det sa jag heller inte att man skulle. Det är klart att man behöver en laddning guldammo om man ska köra seriösa matcher.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem

Den länken var ju konstig. Det visar ju bara vilka unika individer det finns i wot. Man möter alltid unika individer i random spel i wot, finns inte en enda match som inte har någon spelare med något "tillstånd" om ni fattar vad jag menar...