World of tanks-tråden

Permalänk
Medlem

@foxzox7: Spelas den mer som en light eller? Är inte okänd för någon av tanktyperna, tänkte mest om ifall jag för över min besättning från E8 som har dom vanliga "medium-skillsen" som typ, snap shot, clutch breaking och allt vad det nu heter om det är några skills som passar riktigt bra eller riktigt illa till T20

Permalänk
Medlem

Aprilskämt-spelet var väl avlägset underhållande, men tänk om WG kunde göra en enda patch utan att fucka upp allas mods.. aja

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheYardbird:

@foxzox7: Spelas den mer som en light eller? Är inte okänd för någon av tanktyperna, tänkte mest om ifall jag för över min besättning från E8 som har dom vanliga "medium-skillsen" som typ, snap shot, clutch breaking och allt vad det nu heter om det är några skills som passar riktigt bra eller riktigt illa till T20

Jag körde den som en vanlig medium, fast lite mindre aggressivt. Lite mer som tyska vagnar. Den största skillnaden är att man går från en low alpha, high dpm kanon till en high alpha, low dpm kanon med allt vad det innebär. Så man spelar den lite mer som pershing och patton tanksen. Jag förde över min från e8 och nu senast till pershing och det tycker jag var ett bra beslut. Helt sjukt vilka snap shots man kan få

Permalänk
Medlem

@foxzox7: Låter nice! Skönt att den verkar likna Pershing och Patton då så att man lär sig den stilen innan man kommer upp på top tier Började grinda dessa tanks nu bara för att Patton tanksen är så coola, haha! Dock är jag alldeles för ofokuserad för att sitta och grinda ihop typ 150k exp eller mer, har ingen tank över tier 8 x)

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheYardbird:

@foxzox7: Låter nice! Skönt att den verkar likna Pershing och Patton då så att man lär sig den stilen innan man kommer upp på top tier Började grinda dessa tanks nu bara för att Patton tanksen är så coola, haha! Dock är jag alldeles för ofokuserad för att sitta och grinda ihop typ 150k exp eller mer, har ingen tank över tier 8 x)

Inte jag heller. Spelar mest min pershing för att det är kul och en riktigt trevlig tank, inte för att grinda. Det har jag inte tid för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheYardbird:

@foxzox7: Låter nice! Skönt att den verkar likna Pershing och Patton då så att man lär sig den stilen innan man kommer upp på top tier Började grinda dessa tanks nu bara för att Patton tanksen är så coola, haha! Dock är jag alldeles för ofokuserad för att sitta och grinda ihop typ 150k exp eller mer, har ingen tank över tier 8 x)

Kolla om du inte har några Personal Reserves för +100% Exp, kör man en grind session på två timmar med en sån aktiverad så kommer man ju en bit på vägen iaf.

Permalänk
Medlem

Jaha, här kommer man hem, taggad som fan, dyker in på TS-kanalen och vad får jag se? Inte en jäkel är igång och lirar!

Jag sätter i alla fall igång med en reserv i högsta hugg och hoppas ni kommer till sans snart.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av PHJ:

Kolla om du inte har några Personal Reserves för +100% Exp, kör man en grind session på två timmar med en sån aktiverad så kommer man ju en bit på vägen iaf.

Bra tips, t20 med 75mm kanonen och 128mm pen är inte så kul
Tror tom jag körde lite med 105mm kanonen för jag var så trött på att aldrig penna något.

Permalänk
Medlem

Jag har alltid undrat varför heavy tanks campar och även vissa TDs som skulle kunna vara mer aktiva? Inser inte spelarna att man inte kommer kunna göra damage regelbundet genom att campa eftersom då förlitar man sig på att fienderna ska åka ut framför en som huvudlösa höns. Sedan, om man låter fienderna komma så nära att man kan spotta dem så är spelt redan förlorat mer eller mindre. Att snipa är det inget fel på det gör jag hela tiden när möjligheter finns, men att medvetet sitta och fega när man kan supporta är fel alla dagar i veckan.

Jag tror låg WR oftast beror på att man är för passiv för att influera spelet så som att spotta, tracka, skada fiender, förstöra dem och även resetta cap och capa. Dessa faktorer influerar om man vinner eller inte och gör man inte ovanstående så ofta så är det klart man kommer ha dåliga stats, speciellt WR.

Vissa spelar passivt eftersom de tror att fienden är för många och att man kommer att bli rushad, men genom att hålla tillbaka fiendena en stund så kan support komma, alternativt kan ens lag avancera på andra flanker och vinna på så sätt. Folk underskattar att sakta ner fienden.

Permalänk
Medlem

@VideoyGTX: Jag har funderat på precis samma sak. Vissa verkar inte förstå att man inte får högre winrate baserat på kills utan det är ju ens generella deltagande i fighten liksom. Finns inget jag hatar mer än typ när ett gäng IS-3 eller dylikt står bakom alla och campar när vi utan tvekan skulle ha vunnit fighten om dom bara hade varit på frontlinjen och gjort det dom ska istället.
Dom kanske får 3-4 kills, men kollar man på hur mycket skada dom faktiskt har gjort under striden så är det ofta under 1k eller bara strax över.

Klart att en TD ska stå och campa nånstans, det är ju det som dom är till för, men jag kan inte förstå folk som spelar sina heavys som om dom vore TDs

Permalänk
Medlem

Fick precis T20, rätt skoj än så länge! Men snabb? Njae, tycker den känns förjäkla slö alltså, även med uppgraderat motor :/ Måste knåda ihop lite mer exp för det nya tornet så att jag kan få 90mm kanonen, för 76mm kanonerna är som sagt ganska så odugliga

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Jag tror låg WR oftast beror på att man är för passiv för att influera spelet så som att spotta, tracka, skada fiender, förstöra dem och även resetta cap och capa. Dessa faktorer influerar om man vinner eller inte och gör man inte ovanstående så ofta så är det klart man kommer ha dåliga stats, speciellt WR.

Såå dåliga stats i allt ger dåliga stats, speciellt WR, är det det du säger? Mhm.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

@Alakai:
Ja det tror jag. Jag tror mer på det än "oh jag är engentligen bättre men jag hamnar bara i dåliga lag".

Permalänk
Medlem

@Alakai: Jaa winrate är ju inte baserat på kills eller hur ofta du vinner, utan hur bra du spelar överlag. Hur mycket skada du gör, hur ofta du skadar fiendens moduler, etc etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheYardbird:

Fick precis T20, rätt skoj än så länge! Men snabb? Njae, tycker den känns förjäkla slö alltså, även med uppgraderat motor :/ Måste knåda ihop lite mer exp för det nya tornet så att jag kan få 90mm kanonen, för 76mm kanonerna är som sagt ganska så odugliga

Den är snabb i en rak linje. Kommer upp i högre hastighet än e8 eller pershing. Svänger man går det snabbt betydligt långsammare.

Permalänk
Medlem

@foxzox7: Haha ja jag har märkt det Så fort man måste svänga eller köra upp för en backe så går det förjäkla segt. 90mm kanonen är riktigt nice dock, lite jobbigt med 9sek omladdningstid

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheYardbird:

@foxzox7: Låter nice! Skönt att den verkar likna Pershing och Patton då så att man lär sig den stilen innan man kommer upp på top tier Började grinda dessa tanks nu bara för att Patton tanksen är så coola, haha! Dock är jag alldeles för ofokuserad för att sitta och grinda ihop typ 150k exp eller mer, har ingen tank över tier 8 x)

Jag har "grindat" ihop exp till flera högtiertanks(8+) bara genom att vinna en match per dag(alltså bonusrundan på 2x, 3x eller 5x). För att sedan köpa in nästa tank om/när man har tur att WG kör rabatterat pris på just det trädet. Efter ca 100 dagar så har man >150k exp.
Detta har jag gjort för dom tanksen som jag inte gillar att spela med i hopp om att nästsa tank i trädet ska vara roligare. Precis som du skriver så orkar man inte nöta massa matcher under samma dag med tråkiga tanks. Men en(eller 2) matcher per dag kan jag stå ut med även med tråkiga tanks/artys.

hehe. Jag minns när man kunde vinna IS-6an under en julkampanj för 2-3 år sedan om man klarade uppdragen inom en viss tid. Då satt jag och nötte i timmar med många tråkiga tanks och fick till slut IS6an. Jag tror inte jag spelade WoT en enda gång på 2-3 månader efter det. Var så sjukt trött på spelet efter det. hehe

Permalänk
Medlem

Haha, känner igen det där från när man kunde nöta sig till en Superpershing. Det var typ 100k xp med mediums från varje nation. Har knappt rört japanerna efter att ha genomlidit Chi-To och Chi-Ri...

Permalänk
Medlem

Hur länge håller Moon Mayhem på?

Visa signatur

i7 4790K @4,4Ghz/Thermalright Macho Rev.B/Asus Z97-C/2x8GB DDR3 G.Skill 2400Mhz/MSI GTX 970 Gaming OC/Crucial M4 128GB/Sandisk Ultra II 960GB/Samsung F3 500GB/Western Digital Green 2TB/EVGA G2 750W/Define S/HP Pavilion 23xi/Windows 7 Professional 64bit

Permalänk
Medlem

@Lunatech: Chi-Ri är ju grym!

Men du missar verkligen något om du slutar där, för STA-1 är betydligt bättre.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Sitter och funderar på att köpa en premium-tank i helgen.

Någon som vet om FV4202 är ett begränsat erbjudande, eller om den kommer stanna i shoppen?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Skrivet av scienta:

Sitter och funderar på att köpa en premium-tank i helgen.

Någon som vet om FV4202 är ett begränsat erbjudande, eller om den kommer stanna i shoppen?

Den ska finnas kvar i shoppen. M41 90 kommer att försvinna.

Permalänk
Medlem

@TheSwedeHunter: Ok! Jo, det har jag förstått. Funderar väl smått på någon av dem.

FV ser förjävla nice ut, men Black Bulldog känns lite fet att ha i garaget också. Har mer nytta av FV'n som crewtrainer. Dilemma

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Det här är ta mig fan löjligt. Spotting-systemet i det här jävla spelet är så trasigt så det finns inte.

Ska spotta 4 tanks utan att själv bli upptäckt, men vad man än gör så upptäcker fienden en i alla fall. Lyckas man mot förmodan hitta en bra position, så tro på fan att det kommer en idiot ifrån andra laget och självmords-spottar så att mitt uppdrag går åt helvete i alla fall!

EDIT: Och vart går egentligen gränsen för "inte spottad själv"? Är det tills den spottade fienden dör, eller är det en viss tid efter att man har sett fienden som man ska vara osynlig?

Får fienden inte vara spottad sedan tidigare i matchen?

Vilka scouts har du testat att göra uppdraget med? Jag upplever att sådana uppdrag är enklare på lägre tiers. De flesta av mina spotting-missions har jag gjort med min tier 5 ELC AMX - bra range, bra camo och har ofta så är fienden max level 7 har har själva lite begränsad spotting-range.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem

@scienta: Ååh jag hatar verkligen att slåss mot FV! Jobbigt jäkla turret dom har satt på den där jäkla vagnen!

Permalänk
Medlem

@Llhweiir: Nu minns jag inte i vilken, men jag har klarat uppdraget. Gjorde det antingen i T71 eller ELC'n.

@TheYardbird: Eller hur?! Och bössan då? 226 i pen, helt galet!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

@scienta: Eller hur! Känns lite som att WG börjar tappa greppet. Istället för att förbättra spelet och balansera tanksen så verkar dom mest bara fokusera på att lägga till fler och fler obalanserade premium tanks, ändra fysiken så att det blir som att köra radiobilar som att lägga till nya game modes som är helt odugliga och blir utpatchade efter ett litet tag.

Permalänk
Medlem

@TheYardbird: Obalanserad vet jag inte om jag tycker att FV'n är i alla fall. Den har såklart svagheter

Däremot ska den ha fått en viss uppdatering i sedan patchen, enligt rykten. Men jag hittar inget specifikt, någon som vet?

EDIT: På tanks.gg så ser den buffad ut i alla fall. 2.21 i aimtime, mot 2.6 som den hade tidigare(?). I alla fall om man jämför mot när Quicky recenserade den.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

@scienta: Ja jag kommer ihåg att det snackades om någon ändring på den. Kanske bara var att den fått HD skin och därmed fått lite finjusterad armor eller så. Dock var den väl tier 10 förut och ligger nu på tier 8 och det skulle ju vara sjukt om dom bumpade ner en tank 2 tiers utan att röra statsen på den liksom.

Permalänk
Medlem

@TheYardbird: HD-skin lär den ha haft ifrån början. Tanken som premium tier 8 är väl relativt ny. Och den är absolut sämre än den var som tier 10

Kollar man på worldoftanks eu tankopedia så är den helt andra specs: http://worldoftanks.eu/en/tankopedia/GB70_N_FV4202_105/

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather