World of tanks-tråden

Permalänk
Medlem

@scienta: Där ser man! Har inte så jättebra koll på den tanken förutom att den var T10 förut (tror jag iaf?) och att den är skitjobbig att möta på platser där fanskapet kan hålla sig hull down

Permalänk
Medlem

Det beror på hur mycket pen man har på sin tank. Sjäv tycker jag inte fv4202 är ett problem då 200mm pen går igenom toppen på turreten samt upper och lower plate rätt enkelt. Har man däremot 180-190mm pen så vet jag dock ej. Fv4202 är väll egentligen inte så bra enligt många, men enligt WG så buffades den till att vara lika bra som centureon 1. Min erfarenhet att slåss mot den är att den pennar varje skott utan att aima något nämnvärt, och det stämmer nog med tanke på dess bra pen (226) samt accurate gun utan att aima fullt. Vad jag har sett i videor så är tanken relativt accurate utan att aima fullt.

Huruvida det är bra att WG nu kommer buffa de flesta premium tanksen kan man dock diskutera eftersom flertal premiums presterar lika bra eller bättre än vanliga elitade tanks. Det fanns ju t.ex. inga statistiska underlag som kunde rättfärdiga is6 buffen när den blev HD modell. Om armor på en tank buffas vid HD modell så borde andra parametrar nerfas för att se till att en tank som redan presterar mycket bra inte buffas överlag.

Permalänk
Medlem

Jaha, här sitter man och försöker köpa FV-paketet, men WG vill tydligen inte ha mina pengar för nåt "går fel".

EDIT: Fick den! Jag tycker den är helt ok faktiskt. Spelstilen ska vara lite sneak-and-shoot, med en bössa som tar sig igenom det mesta. Funkar bra än så länge och studsar både ett och två skott ifrån torent.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Vad tycks det om type 64? Jag tycker den är väldigt kul även om jag inte superbra. väldigt kul när man flankar heavies eller TDs även om man kan bli one shotat av arty 100 % om de träffar.

Edit: om någon vill köra någon gång så adda mig heter alexstromberg99
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem

Bästa matchen hittills i STA-1: http://wotreplays.com/site/2606202#stats

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Jaha, här sitter man och försöker köpa FV-paketet, men WG vill tydligen inte ha mina pengar för nåt "går fel".

EDIT: Fick den! Jag tycker den är helt ok faktiskt. Spelstilen ska vara lite sneak-and-shoot, med en bössa som tar sig igenom det mesta. Funkar bra än så länge och studsar både ett och två skott ifrån torent.

Det där med att det inte går att betala händer mig jämt sedan min bank (Nordea) ändrade sin kortsäkerhet så att man måste låsa upp kortet för internetköp. Tror det har något att göra med att WG inte använder någon tvåfaktor som normala svenska affärer gör - har aldrig haft problem att handla på Webbhallen exempelvis. Jag har gått över helt till paypal, det funkar som det skall.

Permalänk
Medlem

http://worldoftanks-wot.com/ - Den här sidan samlar lite erbjudanden och grejer ifrån world of tanks. Jag reggade mig nyss via Razer och fick en bonuskod, samt invites. Är det någon som behöver invite-koder?

Koden ger 3 dagar premium, 500 guld och en tysk light tank.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Vi som haft vårt konto ett tag kan se fram emot en jäkla massa +100% Exp Personal Reserves. Jag började nog inte spela förrän sent 2012/tidigt 2013, men såg att jag visst hade reggat mitt konto redan den 25 april 2011, så jag klarar precis gränsen för 5+ år gammalt account och 25 PR:s. Plus 5 garage slots och 5 +100% Crew Exp och lite annat bjäfs..

http://worldoftanks.eu/en/news/pc-browser/44/5th-anniversary-...

Permalänk
Medlem

Rätt dåliga erbjudande. Tycker man skulle få mer premium tid om något.

Permalänk
Medlem

@PHJ: Ja, herre jävlar. Jag är reggad 17e april 2011. Ser ut som att jag ingår i +5 då, sweet!

5 garageplatser ska bli riktigt mums, det behöver jag. Det kostar ju annars 1500 guld

EDIT: Det är lite andra tävlingar och grejer också tydligen.

Sen har vi detta: http://worldoftanks.eu/en/news/pc-browser/esport/486-Series-A...

Någon som är intresserad?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Puh, man måste ju vinna fem matcher (och vara topp tio på exp) innan man får belöningen, det satt f-n långt inne den här eftermiddagen.

Permalänk
Medlem

5 gratis garageplatser va nice passade även på att ta mig SPG-15 och fick mig en Stug IV och en full kvinnlig besättning till min nya Hetzer(som äger).

Visa signatur

AMD 5600x

Permalänk
Medlem

Personal reservs 100% exp i kombo med 3x Exp är riktigt nice

Visa signatur

AMD 5600x

Permalänk
Medlem

På fredag får vi ytterligare gotta att se fram emot: http://worldoftanks.eu/en/news/pc-browser/44/special-wot-5th-...

Jag har lite XP att konvertera och lär väl få börja grinda premiums, för det blir rea på standard-vagnar. Type 61 eller T54E1, det är frågan

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Rea på ett års premium, precis i tid.

Även;

Grajndtajm sa ni?

och;

Plutt 2. Känns alltid fint att trampa på 50%are som satsar fullt.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Dagens I-landsproblem:

Jag önskar att man kunde dela upp sina Personal Reserves så man får två entimmes-PR i stället för en tvåtimmars-PR. När jag får för mig att nöta lite exp brukar sista timmen kännas jäkligt seg, och jag vill antingen sluta spela eller köra några av mina elitade tanks. Men det går ju inte eftersom jag då slösar bort tid på min PR...

Permalänk
Medlem

Igår hade jag tur, 93,3% WR på 15 spel i pluton. Detta är ovanligt, båda pluton mates snittade över 3,2k wn8 i tier 8 spel.

Permalänk
Medlem

@VideoyGTX: Tur du hade bra kompisar som carried dig då

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Igår hade jag tur, 93,3% WR på 15 spel i pluton. Detta är ovanligt, båda pluton mates snittade över 3,2k wn8 i tier 8 spel.

Bugg i verkligheten i går för mig med... 7 matcher, 3,917 Wn8, 85.7% winratio (solo)

http://www.noobmeter.com/recent/eu/Yrch_WoT/505761713/5057617...

Vete fan om jag vågar spela idag, känsla av att jag kommer hamna på under 20% winratio

Edit: KPD: 16

Permalänk
Medlem

25ish% WR och 900ish WN8 i förrgår, plutt.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

@scienta:
Min mate presterade mycket bra och det var ju kul.

Permalänk
Medlem

Min winrate blir till skit denna 5x helg, skitspel...

Visa signatur

i7 4790K @4,4Ghz/Thermalright Macho Rev.B/Asus Z97-C/2x8GB DDR3 G.Skill 2400Mhz/MSI GTX 970 Gaming OC/Crucial M4 128GB/Sandisk Ultra II 960GB/Samsung F3 500GB/Western Digital Green 2TB/EVGA G2 750W/Define S/HP Pavilion 23xi/Windows 7 Professional 64bit

Permalänk
Medlem

@J-Ballz:
Beror på, om man har tur så kan man vinna 80-90% av spelen så som vi gjorde. Men det är ytterst sällan det händer. Normalt ligger jag på typ 57-65% när jag spelar i pluton.

Permalänk
Medlem

@scienta: Om du hvar kvar nån invite code är jag intresserad, försöker få min bror att hoppa på spelet

Permalänk
Medlem

@lethul: Jag skickade koden i PM! Hoppas han fastnar!

Där tog mina koder slut. Ska vi skapa en egen tråd till invites, eller kan vi lägga till i topp-inlägget kanske?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Vad är det med det här jävla spelet som gör att man vinner alla matcher när man spelar skit o sen när man har 4k+ dmg och 4 kills så förlorar man?

Visa signatur

i7 4790K @4,4Ghz/Thermalright Macho Rev.B/Asus Z97-C/2x8GB DDR3 G.Skill 2400Mhz/MSI GTX 970 Gaming OC/Crucial M4 128GB/Sandisk Ultra II 960GB/Samsung F3 500GB/Western Digital Green 2TB/EVGA G2 750W/Define S/HP Pavilion 23xi/Windows 7 Professional 64bit

Permalänk
Medlem

Bra fråga, i förrigår hade jag något liknande, spelen gick så snabbt att jag inte hann göra damage. Man gjorde mer skada då man var på det förlorande laget. Det ska inte vara på det viset, spelet får inte gå för snabbt eller för sakta, det måste vara en balans. Att rusha för snabbt är lika kasst som att kampa. Oftast händer sådant när ena laget är agressivt och det andra passivt eller om olika antal tanmks befinner sig på olika ställen.

Permalänk
Medlem

Premiumgrind, solo, 50ish WR och 1kish WN8.
Mid tier grind, noobplut, 80ish WR och 4kish WN8.

Kom igen Hellcat det svänger ju!

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Det är lite random ibland.