World of tanks-tråden

Permalänk
Medlem

Klart det är, står ju tydligt att du valt "Random battle"

Permalänk
Medlem

http://coub.com/view/c36y7 - Jag har sagt det förr och jag säger det igen: spottingsystemet är trasigt!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Det där är inte ens närheten av att ha med spottingsystemet att göra. Kollar man replayen sen så visar det sig säkert att den syntes långt innan och det bara var klienten som fucka up.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Det där är inte ens närheten av att ha med spottingsystemet att göra. Kollar man replayen sen så visar det sig säkert att den syntes långt innan och det bara var klienten som fucka up.

Enligt folket på Reddit så har det mycket väl med spottingsystemet att göra (om än "indirekt", men allt hänger ju ihop):

Citat:

The game's render mechanics check whether you can see unspotted tanks at regular intervals (because checking for visibility nonstop would be too much extra work for the servers), with the visibility of nearby tanks being checked more often than the visibility of distant tanks.
It usually works pretty smoothly for tanks that are fairly close to you, but occasionally if you poke a ridgeline or a corner at just the wrong moment you'll get a magical ninja effect where a tank that's sitting there in plain view won't show up for a little while because the game hasn't gotten around to figuring out whether you can see it.

Eller effekten där en tank som kör från skydd till skydd blir spottad först efter att den tagit sig fram:

Citat:

It's the reason fast tanks stay stealthed as they charge from one bit of cover to another up until the very last second where they get lit up -- WoT simply doesn't carry out 'spotting checks' often enough, and they do need to update that.

- https://www.reddit.com/r/WorldofTanks/comments/4gw755/oi_best...

Visa signatur

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Vi vet, jag har själv redogjort för det tidigare i denna tråd.
Servern checkar normalt en gång per sekund och halvsekund för nånting typ inom 100 meter eller vad fasen det var.
Över ett visst avstånd som jag inte minns så checkar servern endast varannan sekund. Så var det då ivf, kan ha förbättrats eller ej.

Meeeneee, den där OIn är långt ute och borde blivit spottad långt långt tidigare. Packet loss, säger jag. Det eller server gick på knäna. Men mest troligen klientsidan som faila.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Also, djuubus vad rolig JPE kan vara. Bara fuck everything och kör fram å satt den i njuren på någon. Struntar helt i huruvida jag förlorar eller ej, bara att trycka in den i någon är tillfredsställelse nog.
Och då har jag inte ens hunnit testa guldet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Alakai: Serverns uppdatering ser jag som en del i hela systemet och visst tusan är det galet att sånt händer? Oavsett om det är klienten eller serverns fel, så är det långt ifrån optimalt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

@Alakai: Serverns uppdatering ser jag som en del i hela systemet och visst tusan är det galet att sånt händer? Oavsett om det är klienten eller serverns fel, så är det långt ifrån optimalt.

Såå, även om servern checkade tio gånger i sekunden och klienten vägrar ta emot data så är det spottingen det är fel på?
Va?

Visa signatur

Permalänk

Någon som kollat in 9.15 testservern? Mycket nytt som verkar intressant!

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Såå, även om servern checkade tio gånger i sekunden och klienten vägrar ta emot data så är det spottingen det är fel på?
Va?

Tänkte mer på exemplet när en tank tar sig ifrån skydd till skydd. Jag antar att 10 check per sek hade gett lite mer flyt i alla fall. Och fallet med O-I'n borde väl inte varit detsamma heller, om klienten haft några chanser till att uppdatera innan dataförlusten?

Sen finns det ju andra system att använda helt och hållet.

Jag skulle vilja se hur WoT blev om man tog bort spotting-systemet, tillsammans med siluetterna och namn-skyltar. Eller kanske lägga in ett liknande system som i BF? Att göra om hur spelet fungerar rent fundamentalt kommer såklart inte på frågan, men det är ändå en tanke.

Jag kanske babblar i nattmössan här, men det är ett problem i WoT som iaf inte jag känner igen ifrån andra spel.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Någon som vill lira? har lirat sen beta

Visa signatur

<enis-P 25cm @30cm@1.337v>

Joina våran World of Tanks klan!

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1420257-swec-world-of-t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldphag:

Någon som vill lira? har lirat sen beta

Sök in till SWEC
http://www.sweclockers.com/forum/trad/1420257-swec-world-of-t...

Visa signatur

Permalänk

Någon som spelar CW?

Visa signatur

Eltreum: AMD Ryzen 7 5800X3D | Asus Prime B350-Plus | 16GB 2933Mhz DDR4 | PowerColor 7900XTX | Crucial MX500 1TB | Seagate Barracuda 3TB | Asus VG27AQ1A

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alakai:

Det har med hur spotting fungerar. Allting sker på intervaller och ibland så fuckar det ur

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lothbrok:

Det har med hur spotting fungerar. Allting sker på intervaller och ibland så fuckar det ur

Så om OIen hade kört in i dem, puttat dem ned i vattnet och därefter blivit renderad, så hade det haft med spottingsystemet att göra?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av LordError:

Någon som spelar CW?

I vår klan spelar vi inte CW än, då vi är för få som är online regelbundet. Men vi ska försöka med det i framtiden!

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

13 matcher, 10 förluster. Helt random SUUUUUUUUUURE!

Visa signatur

i7 4790K @4,4Ghz/Thermalright Macho Rev.B/Asus Z97-C/2x8GB DDR3 G.Skill 2400Mhz/MSI GTX 970 Gaming OC/Crucial M4 128GB/Sandisk Ultra II 960GB/Samsung F3 500GB/Western Digital Green 2TB/EVGA G2 750W/Define S/HP Pavilion 23xi/Windows 7 Professional 64bit

Permalänk
Medlem

Kan man bli "ammorackad" alltså så att tornet exploderar och man dör även om man inte har några skott i ammunitionsstället? Och hur fungerar det om man precis har laddat sista skottet så det är i kannonen och inga skott är i stället?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 9070
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Kan man bli "ammorackad" alltså så att tornet exploderar och man dör även om man inte har några skott i ammunitionsstället? Och hur fungerar det om man precis har laddat sista skottet så det är i kannonen och inga skott är i stället?

På A svarar jag nej, på B svarar jag vet inte men troligtvis ja då den fortfarande räknar det som att man har ammo i tanken så att säga.

Om man ser på det från perspektivet från dem som programmerat och designat spelet så är det ju något enklare att bara räkna det som "module hit! -> has shells? -> go boom" istället för "module hit! shells in module rack? > go boom". För att inte tala om att det blir mindre förvirrande för gemene man. Tänk dig forumet: "Jag exploderade inte trots ammorack röd" gentemot "jag hade skott kvar i ammorack och exploderade inte ändå trots röd".

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Mycket trevlig helg nu, grabbar!

Rea på utrustning, premium (3 och 7 dagar), vagnar (alla premium och vanliga 8-10) och x5 för daily m.m. !

Känns surt som fan att jag har gradering i karaten och kommer vara borta stora delar av lördag/söndag, men jag ska försöka grinda lite dailys.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Denna helg blir ännu en "noobfest" där man lär tappa ett å annat hårstrå i frustration...

Permalänk
Medlem

Någon som vet varför vi får olika belöning för slutförandet av 35 vinster? Jag är erbjuden 1 miljon krediter, andra får premium-dagar och 250 guld.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vilken tid på tisdag tar helgen slut? Så man kan köpa några tier 7 med 30% rabatt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4790K @4,4Ghz/Thermalright Macho Rev.B/Asus Z97-C/2x8GB DDR3 G.Skill 2400Mhz/MSI GTX 970 Gaming OC/Crucial M4 128GB/Sandisk Ultra II 960GB/Samsung F3 500GB/Western Digital Green 2TB/EVGA G2 750W/Define S/HP Pavilion 23xi/Windows 7 Professional 64bit

Permalänk
Medlem

Tjena!
Hoppas att någon kan hjälpa mig med problemet att i world of tanks när jag spelar det så hänger det sig ofta med jämna mellanrum i en bråkdels sekund, lägger med en link till en video jag spelade in och la upp i dropbox, den är 300mb stor, men hoppas att det funkar ändå
tank-stutter

Ni ser att det hackar till några ggr när jag kör fram o tillbaka.

speccsen på min dator ser ni i signaturen.
men det viktiga är väl
i7 2600K överclockad o kör i stabila 4.6, sedan år tillbaka
GPU 980ti
16GB ram

Kör Wot på Maximum inställningar i fullskärm 1980x1080

har även testad att köra på minimum men det beter sig lika dant.

kan nämna jag lirar även World of Warships, BF4, BF3, Witcher, Battlefront, helt utan problem, även alla andra spel jag testat under senaste året helt problemfritt.

Vart skall jag börja
eller är detta något jag får leva med i WoT

Tackar för all input.

Visa signatur

One of the sheep, and part of the herd!

Permalänk
Avstängd

Type 4 är ganska så kul tank när man är top tier.

Gjorde 11.5K ding för några dagar sedan och en M medalj idag

Permalänk
Medlem

Men herrejävlar, WG är ju totalt dumma i huvudet.

Vad är poängen med att placera en stock Centurion 1 i en tier 10 match? Med 148 i pen är det ju bara att gå och dränka sig.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av scienta:

Vad är poängen med att placera en stock Centurion 1 i en tier 10 match? Med 148 i pen är det ju bara att gå och dränka sig.

Ja, låter som ett svårt uppdrag för en Cent. Ingen raket heller så det går lätt att ta en flank.

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Du det är ju bara att skjuta på allt du kan penetrera. Finns mängder med tanks även i tier 10 du kan penetrera. Det du vet att du inte kommer igenom låter du passera, du spelar ju trots allt en medium 7a. Fast jag misstänker att det är alla matcher med pref mm i premiumtanks som gjort dig kass när du möter "tyngre" motstånd?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 9070
32Gb

Permalänk
Medlem

@scienta: Tydligen någon test grej från deras marketing avdelning, bara vissa personer som fått 1 av dessa 2 missions.
Jag fick inget

Permalänk
Medlem